• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

15707003960556585971999137739503.jpg
15707004130367754163414323811677.jpg
Dagen Àr hÀr, dagen dÀr jag kan stoltsera med att vara OWG med en GS. Dagen dÀr jag med glÀdje och pirr i magen droppar detta inlÀgg med (halvdant tagna) foton visar upp min fina, nya GS. SÄ glad!
Big up till Sjöbackens Ur :woot:
:gs:

Har fÄtt osunda tankar pÄ en SBGV245. @yonsson, du skrev tidigare att det kommer flertalet nyheter i december. Har du hört nÄgot skvaller om eventuellt nya varianter av SBGV?
Det finns en blÄ Ž247 (limiterad 1000ex) med röd sekundvisare och en grÄ/svart Ž243 med gul sekundvisare. Ž245 Àr vÀl den mest "neutrala" med grÄ sekundvisare. Vilken kombination skulle du vilja se?

Vi Àr tyvÀrr inte mÄnga hÀr inne som skulle klara att vara OWG :p Jag minns nÀr jag hade min 025 att jag tyckte den var vÀldigt lÀmplig som OWG material med tavlan som bÄde Àr neutralt svart i dunklet och hÀrligt blÄgrönt skimrande i ljuset. En av de trevligaste sunburst tavlorna tycker jag :)

• Like
Reactions: Nza
Det finns en blÄ Ž247 (limiterad 1000ex) med röd sekundvisare och en grÄ/svart Ž243 med gul sekundvisare. Ž245 Àr vÀl den mest "neutrala" med grÄ sekundvisare. Vilken kombination skulle du vilja se?

Det Ă€r ÂŽ245 som jag har fattat tycke för. Är lite nyfiken pĂ„ om Seiko kommer att bygga vidare pĂ„ den boetten med fler valmöjligheter gĂ€llande urverk. Missade nĂ€r @Geparden sĂ„lde sin med ett par dagar, hade KS-paus, men fĂ„r hĂ„lla utkik pĂ„ köp&sĂ€lj. Har fĂ„tt för mig att den skulle kunna bli en perfekt varjedag-kompis. Finns det nĂ„got lĂ€nkalternativ till den boetten? Har googlat runt men lyckas bara hitta bilder pĂ„ cordura eller lĂ€der.

Det Ă€r ÂŽ245 som jag har fattat tycke för. Är lite nyfiken pĂ„ om Seiko kommer att bygga vidare pĂ„ den boetten med fler valmöjligheter gĂ€llande urverk. Missade nĂ€r @Geparden sĂ„lde sin med ett par dagar, hade KS-paus, men fĂ„r hĂ„lla utkik pĂ„ köp&sĂ€lj. Har fĂ„tt för mig att den skulle kunna bli en perfekt varjedag-kompis. Finns det nĂ„got lĂ€nkalternativ till den boetten? Har googlat runt men lyckas bara hitta bilder pĂ„ cordura eller lĂ€der.
Den sÀljs inte pÄ lÀnk, men jag har för mig @yonsson satte den pÄ nÄgon som funkade bra...

You snooze you loose ;)
Tror det finns tvÄ st till hÀr utöver den jag sÄlde. Dyker nog upp nÄgon inom rimlig framtid. Hade annars varit trevligt att dra in dig i GS-trÀsket.
StrÄlande, tack! :) Höll precis och leta om @yonsson hade gjort en i vanlig ordning högklassig recension av Ž245:n men tyvÀrr inte.

EDIT: SÄg ju riktigt bra ut pÄ lÀnk ocksÄ.
Tycker sjÀlv att 245:an klarar sig bÀst utan lÀnk, blir lite för metallmonokromt tror jag.

Vi Àr tyvÀrr inte mÄnga hÀr inne som skulle klara att vara OWG :p Jag minns nÀr jag hade min 025 att jag tyckte den var vÀldigt lÀmplig som OWG material med tavlan som bÄde Àr neutralt svart i dunklet och hÀrligt blÄgrönt skimrande i ljuset. En av de trevligaste sunburst tavlorna tycker jag :)

Haha, har börjat förstÄ det! :D
Ja, dialen Àr helt magisk, finner alldeles för fÄ ord för att beskriva skönheten och magiken med urtavlan.
(ÅterstĂ„r att se hur lĂ€nge jag kan hĂ„lla vid mitt ord och förbli OWG... förhoppningsvis lĂ€nge!)

LÀrde mig i nÄn random klockpodd med nÄn Göteborgsgubbe att GS tyvÀrr inte gÀrna leker med olika kombinationer av boettform och verk, dvs det mest sannolika Àr att just den boetten kommer vara förbehÄllen quartz Àven framöver (om nu göteborgaren hade rÀtt för sig :) ).
Jag Àr numera den glade Àgaren av yonssons 243 med lÀnk och sÄvida det inte dyker upp en springdrive GMT i samma boett sÄ lÀr det bli en keeper. Fantastisk klocka, fortfarande velande om kanske 245 vore lika bra eller bÀttre, vem vet.

Tillbaka
Topp