• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Den sitter pÄ armen idag ocksÄ!
IMG_4605.JPG

DÄ var man med i GS klubben igen :) Har tidigare haft en SBGR001 men jag tror inte jag hade förmÄgan att uppskatta den som jag kan nu.

Denna gÄng blev det en SBGN003 och jag tror inte jag kan bli mer nöjd :D Finishen Àr, precis som alla sÀger, helt suverÀn.
65FC936B-55B3-4F5E-A657-D4F623BFF58A.jpeg

DÄ var man med i GS klubben igen :) Har tidigare haft en SBGR001 men jag tror inte jag hade förmÄgan att uppskatta den som jag kan nu.

Denna gÄng blev det en SBGN003 och jag tror inte jag kan bli mer nöjd :D Finishen Àr, precis som alla sÀger, helt suverÀn.
Snyggt! Finishen Àr grym :)

Grattis! Den Àr mycket mÄngsidig och bra den dÀr :)

• Like
Reactions: gab

Grattis!! Mycket bra :)

• Like
Mycket fin! Jag Ă€r sugen pĂ„ en sĂ„dan ocksĂ„. Hur ser tillgĂ€ngligheten ut pĂ„ dem? Är det kö eller Ă€r det bara att promenera in och köpa?
Vet ej, jag forbestallde for ett par manader sen och den kom in i butiken denna vecka. Ar en USA-special, sa tror inte den saljs i Sverige. Jag kopte min pa Topper i Burlingame, Kalifornien.

Blev vÀldigt bra det dÀr. Grattis :)

• Like
Den sitter för det första som ett smÀck, limmad pÄ handleden. Spring Driven Àr ju manuell i detta fall och dras upp silkeslent. Urverket ser verkligen exklusivt ut med Àven om bryggan Àr stor, Àr borstningen magnifik. Den andas kvalitet. Urtavlan Àr magisk med. Visarna .. ja allt.

Ni som har testat tidshÄllningen, vilket urverk i gs familjen Àr vassast o hur nÀra exakt kan man komma bÄde nÀr det gÀller quartz/automater

Ni som har testat tidshÄllningen, vilket urverk i gs familjen Àr vassast o hur nÀra exakt kan man komma bÄde nÀr det gÀller quartz/automater
Jag hade en SBGN007 (9F86) i ett halvÄr och den drog sig ingenting alls under den tiden. Sen kommer spring drive men Àrligt talat har jag slÀppt det dÀr med tidshÄllning sÄ de tvÄ spring drive jag haft har jag knappt mÀtt upp.
Har inte Àgt nÄgra automater.

Jag hade en SBGN007 (9F86) i ett halvÄr och den drog sig ingenting alls under den tiden. Sen kommer spring drive men Àrligt talat har jag slÀppt det dÀr med tidshÄllning sÄ de tvÄ spring drive jag haft har jag knappt mÀtt upp.
Har inte Àgt nÄgra automater.
Den Àr fortfarande pÄ +-0. ;)

/B

Tjena gÀnget

Jag har en frÄga, jag har en snowflake som jag tycker jag vÄrdar sÄ gott det bara gÄr..
Men nĂ€r jag tittar pĂ„ den i vissa ljus ser det ut som hundratals sĂ„ swirls pĂ„ den. Jag har försökt fĂ„ med det pĂ„ bild med blixt nedan. Är det sĂ„hĂ€r det ska se ut eller Ă€r det helt enkelt slitage? (Minns inte om den var sĂ„ nĂ€r den var ny)
20191007_223158.jpg

Tjena gÀnget

Jag har en frÄga, jag har en snowflake som jag tycker jag vÄrdar sÄ gott det bara gÄr..
Men nĂ€r jag tittar pĂ„ den i vissa ljus ser det ut som hundratals sĂ„ swirls pĂ„ den. Jag har försökt fĂ„ med det pĂ„ bild med blixt nedan. Är det sĂ„hĂ€r det ska se ut eller Ă€r det helt enkelt slitage? (Minns inte om den var sĂ„ nĂ€r den var ny)
20191007_223158.jpg
Högblankpolerat blir sÄdÀr vÀldigt snabbt. Till och med av normala klÀder eftersom de inte Àr 100% rena nÀr de gnider över en klocka.

Inget konstigt mao.

Tjena gÀnget

20191007_223158.jpg
Vad menar du, att du tror att den kan ha sett ut sÄ sprillans?
Det dÀr Àr slitage.

Tillbaka
Topp