• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Tack, det var mÄnga svar!
SjÀlv har jag den blÄ sÄ jag vet hur den upplevs.
Som jag misstÀnkte sÄ Àr Àven den svarta fin. FrÄgade igÄr hos Klockmaster om det gÄr att byta tavlor mellan klockorna men icke, tvÀrnobben. De har redan frÄgat GS.
Jag har funderat lite fram o tillbaka om jag skulle ha satsat pÄ en svart ist f blÄ, men Àven den blÄ upplevs svart fram tills den tÀnder till, men dÄ hÀnder det grejer i den.
20190827_184856.jpg

Jag har kikat pÄ bÄda tvÄ och föredrar den blÄa framför den svarta, dÄ jag tycker den upplevs som lite mer sober. De var nÀmligen med som alternativ till den GS som det sedan landade i för min del.

Senast Àndrad:
Var och provade just en sÄdan idag, riktigt fin och satt perfekt pÄ min handled med sina 39mm. Helt klart habegÀr! :)
Ja, storleken Àr helt perfekt tycker jag! Tycker att mÄnga fina springdrive och mekaniska kÀnns lite för tjocka, medan mÄnga kvartsare Àr skönt tunna men istÀllet snÀppet för smÄ.

TyvÀrr visade det sig vara lika smart att testa en ny gs som att prova kokain - jag har redan börjat kolla efter nÀsta...

Ja, storleken Àr helt perfekt tycker jag! Tycker att mÄnga fina springdrive och mekaniska kÀnns lite för tjocka, medan mÄnga kvartsare Àr skönt tunna men istÀllet snÀppet för smÄ.

TyvÀrr visade det sig vara lika smart att testa en ny gs som att prova kokain - jag har redan börjat kolla efter nÀsta...
Ja storleken kÀndes perfekt pÄ alla hÄll Ä kanter förutom mellan bandhornen med sina19mm, men det gör vÀl inget dÄ lÀnken funkar ypperligt.
KÀnner en liten dipp nÀr det gÀller klockor överlag och börjar tröttna pÄ att stÀlla dom hela tiden och tittar dÀrmed pÄ quartz. Att den dessutom visar nÀstan exakt tid Àr ju bara hur bra som helst och precis vad en klocka ska göra. Fascineras inte lika mycket av mekaniska verk lÀngre tyvÀrr, funderar till och med att kanske sÀlja speedmastern :eek:.
Kan verkligen förstÄ att har man vÀl fÄtt upp ögonen för gs sÄ kan det vara svÄrt att sluta :)

Hej!

Jag har vaknat ur min klockdvala och Àr intresserad av att skaffa en SBGF021. Hur gör jag det pÄ bÀsta sÀtt? FrÄn Japan förmodligen. Men hur? Yahoo Auctions, Shopping Japan, TimePeaks? Kan nÄgon hjÀlpa mig rÀtt hÀr :)

006.jpg

Bild snodd frÄn internet, det blir roligare sÄ.

Grattis! SpÀnnande att se lÀnk till den boetten. Just denna varianten var inte precis min stil men man kan ju drömma om hur en beads of rice i klassiskt utförande skulle kunna passa t.ex.
BoR Àr ju alltid trevlig :cigar: Jag har gjort en 180° nÀr det gÀller 7-9 delade lÀnkar i denna stil sedan jag innehar tre kusiner med det utseendet. Innan tyckte jag det gav lite "stekig gubbe", men nu gillar jag det ihop med lite vintagedesign :happyhappy:

Hej,
Det var vÀldigt lÀnge sen jag skrev nÄgot i den hÀr trÄden nu. Det beror i huvudsak pÄ att jag och min SBGN003 inte riktigt klickar med varandra lÀngre. Jag har knappt burit klockan alls pÄ sex mÄnader. Jag tror jag har bestÀmt mig för att sÀlja den och köpa en annan GS. De modeller jag har fastnat lite för Àr SBGX269/069 eller SBGX267/067. Jag Àr ganska novis pÄ GS men har förstÄtt att de Àr modeller för den japanska inhemska marknaden jag tittar pÄ hÀr. Brukar dessa vara svÄra att fÄ tag pÄ? Jag hittar inte sÄ mycket nÀr jag söker pÄ nÀtet.

Jag slÀnger med en bild pÄ min SBGN003
D1ED6BB0-32FE-4816-AD0C-079F1B7E1C34.jpeg

Hej,
Det var vÀldigt lÀnge sen jag skrev nÄgot i den hÀr trÄden nu. Det beror i huvudsak pÄ att jag och min SBGN003 inte riktigt klickar med varandra lÀngre. Jag har knappt burit klockan alls pÄ sex mÄnader. Jag tror jag har bestÀmt mig för att sÀlja den och köpa en annan GS. De modeller jag har fastnat lite för Àr SBGX269/069 eller SBGX267/067. Jag Àr ganska novis pÄ GS men har förstÄtt att de Àr modeller för den japanska inhemska marknaden jag tittar pÄ hÀr. Brukar dessa vara svÄra att fÄ tag pÄ? Jag hittar inte sÄ mycket nÀr jag söker pÄ nÀtet.

Jag slÀnger med en bild pÄ min SBGN003
D1ED6BB0-32FE-4816-AD0C-079F1B7E1C34.jpeg
Är det sbgx i titanboett som lockar? Om dom finns pĂ„ GS Japanska hemsida eller hos Optura kan du be KM bestĂ€lla hem dom. Annars sĂ„g jag att Sakurawatches.com verkar har bĂ„da att bestĂ€lla https://www.sakurawatches.com/watches/grand-seiko-watches/filter/17-gender,men-s/20-movement,quartz

Är det sbgx i titanboett som lockar? Om dom finns pĂ„ GS Japanska hemsida eller hos Optura kan du be KM bestĂ€lla hem dom. Annars sĂ„g jag att Sakurawatches.com verkar har bĂ„da att bestĂ€lla https://www.sakurawatches.com/watches/grand-seiko-watches/filter/17-gender,men-s/20-movement,quartz
Tack för bra tips! Det Àr boetten och storleken som lockar, men ocksÄ tavlan med det lÀckra mönstret!
Klockan finns pÄ GS japanska hemsida. DÄ kan alltsÄ KM Globen bestÀlla hem en?
Sakurawatches Àr alltsÄ en bra handlare att bestÀlla av annars?
Toppenbra svar. Precis vad jag hade hoppats pÄ att fÄ reda pÄ!

Tack för bra tips! Det Àr boetten och storleken som lockar, men ocksÄ tavlan med det lÀckra mönstret!
Klockan finns pÄ GS japanska hemsida. DÄ kan alltsÄ KM Globen bestÀlla hem en?
Sakurawatches Àr alltsÄ en bra handlare att bestÀlla av annars?
Toppenbra svar. Precis vad jag hade hoppats pÄ att fÄ reda pÄ!
Jag bad KM ta hem bÄde sbgx065 och sbgv229 innan dom fanns i Sverige, inga problem och priset fanns ju hos Optura sÄ inga överraskningar dÀr. Jag har bestÀllt Citizen via Sakura, deras priser Àr inkl Japansk moms sÄ man fÄr lÀgga pÄ ca 25% pÄ priset för Svensk moms och avgifter, men inga problem med dom heller :)

Senast Àndrad:
Hej hej allihopa!

Jag har en Speedmaster idag och en av alla saker som jag gillar med den Àr att jag tycker att den passar bra pÄ vÀldigt mycket olika band utöver lÀnken. Den Àr ju vÀldigt tacksam pÄ det sÀttet och lÀtt att klÀ bÄde upp och ner sÄ att sÀga.

Jag har fĂ„tt för mig att SBGN005, och kanske Ă€nnu mer 003, Ă€r liknande Speedmastern hĂ€r. Vad tycker ni hĂ€r i trĂ„den? Är det en tacksam klocka vad gĂ€ller olika band? Det Ă€r nog inte bra för mitt bankkonto om ni visar bilder men gör det gĂ€rna om ni har :)

VĂ€nligen,
Kristoffer

Hej hej allihopa!

Jag har en Speedmaster idag och en av alla saker som jag gillar med den Àr att jag tycker att den passar bra pÄ vÀldigt mycket olika band utöver lÀnken. Den Àr ju vÀldigt tacksam pÄ det sÀttet och lÀtt att klÀ bÄde upp och ner sÄ att sÀga.

Jag har fĂ„tt för mig att SBGN005, och kanske Ă€nnu mer 003, Ă€r liknande Speedmastern hĂ€r. Vad tycker ni hĂ€r i trĂ„den? Är det en tacksam klocka vad gĂ€ller olika band? Det Ă€r nog inte bra för mitt bankkonto om ni visar bilder men gör det gĂ€rna om ni har :)

VĂ€nligen,
Kristoffer
Jag har aldrig provat nÄgot annat Àn lÀnk pÄ min SBGN003. En liten begrÀnsning Àr att den Àr 19 mm mellan bandhornen. Men jag kan tÀnka mig att den skulle klÀ sig bra med bÄde nato och gummi. LÀder kÀnns inte lika bra i magen.

Tillbaka
Topp