• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hej!

Jag har vaknat ur min klockdvala och Àr intresserad av att skaffa en SBGF021. Hur gör jag det pÄ bÀsta sÀtt? FrÄn Japan förmodligen. Men hur? Yahoo Auctions, Shopping Japan, TimePeaks? Kan nÄgon hjÀlpa mig rÀtt hÀr :)

006.jpg

Bild snodd frÄn internet, det blir roligare sÄ.
Jag köpte min vita (017) via Timepeaks. JÀkligt smidigt.

Jag köpte min vita (017) via Timepeaks. JÀkligt smidigt.
Tack för svar. Verkar vara legit, jag kÀnde bara inte till dem tidigare. Har stÀllt nÄgra frÄgor pÄ ett objekt, det var ruskigt dÄliga bilder nÀmligen. SpÀnnande att se vad de svarar.

Är du tillfreds med din? Är det ordentlig ”GS-kĂ€nsla”?

PÄ foto Àr den modellserien min favorit tror jag. Sportig med rÀtt storlek och ett kul urverk. Visst gÄr det att stÀlla timvisaren utan att stoppa klockan?

Tack för svar. Verkar vara legit, jag kÀnde bara inte till dem tidigare. Har stÀllt nÄgra frÄgor pÄ ett objekt, det var ruskigt dÄliga bilder nÀmligen. SpÀnnande att se vad de svarar.

Är du tillfreds med din? Är det ordentlig ”GS-kĂ€nsla”?

PÄ foto Àr den modellserien min favorit tror jag. Sportig med rÀtt storlek och ett kul urverk. Visst gÄr det att stÀlla timvisaren utan att stoppa klockan?
Den Àr grym. Fantastisk finish. Man kan spegla sig i visarna. Perfekt all-roundklocka. Bra lÀnk.

Timvisaren Àr individuellt stÀllbar utan att stanna klockan - ja. Men pÄ bekostning av att datumet stÀlls via den. Ingen stor sak att snurra den 24 steg en gÄng varannan mÄnad dock (lite mer 1a mars).

Kör om du hittar en bra. Kolla att lÀnken har vettig lÀngd ocksÄ. MÄnga som har korta. Jag fick leta ett tag innan jag hittade en.
UnderlÀttar nÀr/om den ska sÀljas hÀr.

Den Àr grym. Fantastisk finish. Man kan spegla sig i visarna. Perfekt all-roundklocka. Bra lÀnk.

Timvisaren Àr individuellt stÀllbar utan att stanna klockan - ja. Men pÄ bekostning av att datumet stÀlls via den. Ingen stor sak att snurra den 24 steg en gÄng varannan mÄnad dock (lite mer 1a mars).

Kör om du hittar en bra. Kolla att lÀnken har vettig lÀngd ocksÄ. MÄnga som har korta. Jag fick leta ett tag innan jag hittade en.
UnderlÀttar nÀr/om den ska sÀljas hÀr.
Bra tips. Kompletta lÀnkar och full set verkar inte vara helt vanligt pÄ de modellerna. Nu gÀller det bara att ha tÄlamod att hitta en bra :D

Bra tips. Kompletta lÀnkar och full set verkar inte vara helt vanligt pÄ de modellerna. Nu gÀller det bara att ha tÄlamod att hitta en bra :D
Japaner gillar inte att spara "onödiga" grejer som överblivna lÀnkbitar och boxar...
FruktansvÀrt irriterande nÀr varje ex man hittar i bra skick har 2cm kort lÀnk.

Hej hej allihopa!

Jag har en Speedmaster idag och en av alla saker som jag gillar med den Àr att jag tycker att den passar bra pÄ vÀldigt mycket olika band utöver lÀnken. Den Àr ju vÀldigt tacksam pÄ det sÀttet och lÀtt att klÀ bÄde upp och ner sÄ att sÀga.

Jag har fĂ„tt för mig att SBGN005, och kanske Ă€nnu mer 003, Ă€r liknande Speedmastern hĂ€r. Vad tycker ni hĂ€r i trĂ„den? Är det en tacksam klocka vad gĂ€ller olika band? Det Ă€r nog inte bra för mitt bankkonto om ni visar bilder men gör det gĂ€rna om ni har :)

VĂ€nligen,
Kristoffer
Nu senast 2 sidor bak i trÄden har du nÄgra svar, lÀser du lite fler sidor kommer det sÀker fler. För att sammanfatta, nej PÄ grund av luggarnas utformning Àr det svÄrt att hitta bra band (Àven om resten av utseendet kan locka till att ta av lÀnken).

Hej hej allihopa!

Jag har en Speedmaster idag och en av alla saker som jag gillar med den Àr att jag tycker att den passar bra pÄ vÀldigt mycket olika band utöver lÀnken. Den Àr ju vÀldigt tacksam pÄ det sÀttet och lÀtt att klÀ bÄde upp och ner sÄ att sÀga.

Jag har fĂ„tt för mig att SBGN005, och kanske Ă€nnu mer 003, Ă€r liknande Speedmastern hĂ€r. Vad tycker ni hĂ€r i trĂ„den? Är det en tacksam klocka vad gĂ€ller olika band? Det Ă€r nog inte bra för mitt bankkonto om ni visar bilder men gör det gĂ€rna om ni har :)

VĂ€nligen,
Kristoffer
Jag tycker att sbgn003 Àr svÄrmatchad. Kan tÀnka mig att den ser bra ut pÄ svart cordura om man hittar nÄgot som passar, men det bÀsta Àr nog att rÀkna med att det Àr en klocka att bÀra pÄ lÀnk!

Nyss hemkommen frÄn Japan, och fick med mig en GS hem. Var ute efter en mer dressad klocka och kollade runt lite pÄ vad som kunde passa. Först var jag inne pÄ en SBGX331, en riktigt trevlig quartzare i den nya lite mer slimmade boetten. Vad jag förstÄr en modell som sÀljs endast pÄ japanmarknaden?
18D821A6-F19C-458E-AD72-34FA1975FF96.jpeg

Provade ett gÀng andra klockor och föll till sist för SBGW231. Stilren, klassisk och manuell.
E1B6DE81-EB8E-4E6B-A7AA-1374F2155AE5.jpeg

8602303B-D50B-4B4B-BBB6-859ECBD2E718.jpeg

AB85049C-5FE9-4D20-A216-3927A35D604D.jpeg

Kunde inte vara mer nöjd. Riktigt mycket klocka för pengen!

8D60AB33-0C00-420B-ABA1-30D4379BA18B.jpeg
Var det inte lÀnge sedan vi hade en sbgm001 hÀr pÄ forumet? LÀgger upp en bild pÄ min 17 Ärige vÀn, enligt uppgift GS första GMT (?),sÄ att sbgn ungdomarna fÄr lÀra kÀnna sin anfader!

Fantastisk - inser hur mycket jag saknar min.
Finns det nÄgon dÀr ute som kan tÀnkas sig att skiljas frÄn min sÄ hojta!!

Nyss hemkommen frÄn Japan, och fick med mig en GS hem. Var ute efter en mer dressad klocka och kollade runt lite pÄ vad som kunde passa. Först var jag inne pÄ en SBGX331, en riktigt trevlig quartzare i den nya lite mer slimmade boetten. Vad jag förstÄr en modell som sÀljs endast pÄ japanmarknaden?
18D821A6-F19C-458E-AD72-34FA1975FF96.jpeg

Provade ett gÀng andra klockor och föll till sist för SBGW231. Stilren, klassisk och manuell.
E1B6DE81-EB8E-4E6B-A7AA-1374F2155AE5.jpeg

8602303B-D50B-4B4B-BBB6-859ECBD2E718.jpeg

AB85049C-5FE9-4D20-A216-3927A35D604D.jpeg

Kunde inte vara mer nöjd. Riktigt mycket klocka för pengen!

Den Àr verkligen supersnygg. Ser riktigt lyxig ut. Man kan tro det Àr platina. För den pengen ... SkÄpar ut det mesta.

Den Àr verkligen supersnygg. Ser riktigt lyxig ut. Man kan tro det Àr platina. För den pengen ... SkÄpar ut det mesta.
Ja den gör sig vÀl verkligen. Boettpoleringen och tavlan/index Àr verkligen i en klass för sig. Sen Àr det alltid trevligt att kika lite pÄ urverket som tickar ivÀg. Första GS med glasbaksida för mig:)
69FDDE06-1831-4FC0-8B3C-C79812CDBA3A.jpeg

Tillbaka
Topp