• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Kunde inte stÄ emot. Herre viken fantastisk klocka, GS SBGX335.

B8F35771-866E-4C0B-9FDD-A0BD024A9562.jpeg
Najs! Kollade efter den förut pÄ grand-seiko.com, men kammade noll. Verkar övht svÄrt att hitta info om den. Finns det nÄn ÄterförsÀljare hÀr i Sverige dÀr man kan prova den tro, eller sÀljs den bara i Japan?

8D60AB33-0C00-420B-ABA1-30D4379BA18B.jpeg
Var det inte lÀnge sedan vi hade en sbgm001 hÀr pÄ forumet? LÀgger upp en bild pÄ min 17 Ärige vÀn, enligt uppgift GS första GMT (?),sÄ att sbgn ungdomarna fÄr lÀra kÀnna sin anfader!
De Àr mysiga! Minns att det tog flera mÄnaders Àgande innan jag mÀrkte att den har sunburst-tavla.

Synd, fÄr vÀl hoppas att det slÀpps nÄn liknande variant hÀr sÄ smÄningom dÄ. Verkar inte finnas sÀrskilt mycket att vÀlja pÄ om man tittar pÄ kvarts-dykare med det lilla extra i finish och kvalitet. :(

Det finns ju iallafall tvÄ hÀr pÄ KS :) Skulle tro att det Àr de enda tvÄ i Sverige.

Galet bra!
55D6C69C-3482-4092-B48D-A854F0861E16.jpeg

Blir bara mer och mer sugen pÄ en GS. Gillar filosofin om perfektion och att saker och ting Àr genomtÀnkta.
Jag sjÀlv Àr vÀldigt pessimistisk lagd och ser problem och felaktigheter före det positiva som jag sedan stör mig pÄ nÄtt enormt, hatar detta beteende! Vill hellre se det positiva i allt! Kan en GS vara nÄtt för mig tro eller blir den trÄkig, kanske för perfekt? :)

Funderar pÄ att avyttra min SBGM025, svÄrt med prissÀttning dock. Var vÀl inte den mest populÀra modellen (men föll mig i smaken) sÄ info om pris Àr svÄr att finna. Tacksam för all feedback:).

Tillbaka
Topp