• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

GjJUAn3.jpg

SBGY003 pÄ lÀnk frÄn SBGT241.

Bild frÄn @rac63l
Ooouff! Det dÀr kan kosta mig pengar.

PÄfÄgel sbgj227
F92A5B78-6AB7-46D5-AC91-31F7A8F56A8A.jpeg
Den hÀr var ju inte jÀtteful, precis!

Innan jag slog till pÄ mitt första förvÀrv kÀnde och klÀmde bÄde pÄ bÄde en sÄn hÀr men ocksÄ pÄ en Snowflake. Det Àr nÄgot speciellt med Springdrive och Hi-Beat, som hypnotiserar. Det kittlade ordentligt i fingrarna, men jag höll mig den gÄngen. Dock fortfarande pÄ min villhöver-lista!

Sugen pÄ bli OWG men undrar om man klarar det? SÀlja av allt och typ gÄ för en datejust 36.
UrsÀkta att jag svÀr i kyrkan.. osunda tankar..

Ohemult fina ur i denna trÄden. Lurar pÄ att under nÀsta resa till Tyskland införskaffa en SBGV225. Prisdiffen mellan Sverige och Tyskland finansierar nÀstan en week end i Berlin efter det lilla jag har sett. Men, sitter nÄgon pÄ en SBGV225 hÀr och vill att den skall ha nytt hem sÄ Àr jag aspirant ;)

Ohemult fina ur i denna trÄden. Lurar pÄ att under nÀsta resa till Tyskland införskaffa en SBGV225. Prisdiffen mellan Sverige och Tyskland finansierar nÀstan en week end i Berlin efter det lilla jag har sett. Men, sitter nÄgon pÄ en SBGV225 hÀr och vill att den skall ha nytt hem sÄ Àr jag aspirant ;)

Vart i Berlin gÄr du? :) Funderar lite du gör pÄ weekend dÀr köp av klocka kan vara en del av resan.

Vart i Berlin gÄr du? :) Funderar lite du gör pÄ weekend dÀr köp av klocka kan vara en del av resan.
Jag letar mest först pÄ chrono24. Ser vilka som sÀljer nya. Sedan kontaktar jag butikerna direkt och ber om prisuppgift. I Sverige verkar de ligga pÄ ca 25k. Ny i tyskland ca 22-23k. Beror nog troligen till stor del pÄ att de har 19 procent moms och inte 25 som vi. Hamburg Àr ju ett annat alternativ ocksÄ.

Jag letar mest först pÄ chrono24. Ser vilka som sÀljer nya. Sedan kontaktar jag butikerna direkt och ber om prisuppgift. I Sverige verkar de ligga pÄ ca 25k. Ny i tyskland ca 22-23k. Beror nog troligen till stor del pÄ att de har 19 procent moms och inte 25 som vi. Hamburg Àr ju ett annat alternativ ocksÄ.

Okej, ja marknaden för klockor Ă€r sĂ„klart större dĂ€r ocksĂ„ Ă€n i lilla Sverige sĂ„ klart att det gĂ„r att fynda i ett land som Tyskland. DĂ„ stĂ„r Ă€ndĂ„ € tokigt högt...
Lycka till! :)

Tillbaka
Topp