• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

evki

Audemars
2-Faktor
TyvÀrr, inga bilder finns tillgÀngliga Ànnu.

Tack för trevliga nyheter! Jag Àr sugen pÄ GS med lÀnk. SBGW035 ser bra ut men den Àr nÀstan samma som min SBGW001.
Vet nÄgon om det gÄr att köpa GS beads of rice lÀnk separat?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tack för trevliga nyheter! Jag Àr sugen pÄ GS med lÀnk. SBGW035 ser bra ut men den Àr nÀstan samma som min SBGW001.
Vet nÄgon om det gÄr att köpa GS beads of rice lÀnk separat?
Vet ej, kolla med KM Globen eller FÀltöversten.
Screenshot_20170402-192242.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för trevliga nyheter! Jag Àr sugen pÄ GS med lÀnk. SBGW035 ser bra ut men den Àr nÀstan samma som min SBGW001.
Vet nÄgon om det gÄr att köpa GS beads of rice lÀnk separat?
Alla lÀnkar som finns pÄ aktuella modeller gÄr att köpa separat men de kostar huggorm om man inte köper direkt frÄn Japan.
 
Hmm, Àr det bra eller mindre bra att ha en GS med Seiko nÀr GS nu dumpat Seiko? En tiotusenkronorsfrÄga tillika lyxproblem.
IMG_20170330_122558_466.jpg
Tror det blir fina fisken. Allt hÀnger ju förstÄs pÄ vad Seiko gör med varumÀrket. Sköter dom sina kort rÀtt blir det nog status quo. Gör dom en Tag(Gud hjÀlpe mig) dÄ blir det ju annat sÄklart:) :gs:
IMG_2303.JPG
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Tror det blir fina fisken. Allt hÀnger ju förstÄs pÄ vad Seiko gör med varumÀrket. Sköter dom sina kort rÀtt blir det nog status quo. Gör dom en Tag(Gud hjÀlpe mig) dÄ blir det ju annat sÄklart:) :gs:
IMG_2303.JPG
Tack! Ja, det blir sÀkert kanon! Det kÀnns som ett naturligt steg om Seiko vill mejsla ut GS som premium (för de som Ànnu inte begripit Seikos storhet). Men det ska onekligen bli intressant hur man i klockkretsar om nÄgra Är ser pÄ GS med Seikologo - om det spelar nÄgon roll överhuvudtaget. SjÀlv kan jag se tjusningen med Seiko pÄ GS - den oinvigde ser dÀr bara Ànnu en Seiko (för en tusenlapp pÄ sin höjd) medan kÀnnaren ser helheten - urmakeri i toppklass (ljusÄr frÄn Tag Heuer bland annat). Ha det!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tack! Ja, det blir sÀkert kanon! Det kÀnns som ett naturligt steg om Seiko vill mejsla ut GS som premium (för de som Ànnu inte begripit Seikos storhet). Men det ska onekligen bli intressant hur man i klockkretsar om nÄgra Är ser pÄ GS med Seikologo - om det spelar nÄgon roll överhuvudtaget. SjÀlv kan jag se tjusningen med Seiko pÄ GS - den oinvigde ser dÀr bara Ànnu en Seiko (för en tusenlapp pÄ sin höjd) medan kÀnnaren ser helheten - urmakeri i toppklass (ljusÄr frÄn Tag Heuer bland annat). Ha det!

DesignmÀssigt kommer de nya urtavlor med "GS Grand Seiko" pÄ toppen se bÀttre och mer balanserade ut, samtidigt som det blir en klassisk layout - namnet över visare, modell/detaljer under. MEN jag gillar verkligen den högpolerade SEIKO skylten och kommer sakna den. Seiko Àr ju större Àn Grand Seiko oavsett hur Grand den Àr ;)
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
DesignmÀssigt kommer de nya urtavlor med "GS Grand Seiko" pÄ toppen se bÀttre och mer balanserade ut, samtidigt som det blir en klassisk layout - namnet över visare, modell/detaljer under. MEN jag gillar verkligen den högpolerade SEIKO skylten och kommer sakna den. Seiko Àr ju större Àn Grand Seiko oavsett hur Grand den Àr ;)
HÄller med om layouten - den blir onekligen mer "ren" med bara GS. Det ska ocksÄ bli intressant att se vad fokuseringen pÄ GS innebÀr prismÀssigt - Seiko visade ju i Basel att de inte Àr blyga för att ta betalt.
 

Case

Panerai
Efter en time out, kÀnns det att tiden inne för lite mer aktivitet,
Seikos nya GS design Àr inget som gir mig mersmak,
jag Àr mer Àn nöjd med "gamla" designen, den nya Àr inget för mig
P4020210.jpg

SBGA085
Klick pÄ bilden för "större bild"
//Bosse
Jag undrade om du hade nÄtt Nirvana och loggat ut för evigt. Kul att du Àr tillbaks, jag har saknat dina grymma bilder.

Dock hÄller jag inte med. Den cleanare tavlsn tilltalar mig mer, tror jag... Men jag har inga problem med den gamla layouten heller.
 

JesperO

Rolex
ohh, sÄ fina bilder och klockor... börja suga i GS tarmen igen, dags för en modern GS igen kanske... SBGJ001:an Àr ju sÄ fin... en gröning hade varit lite koolt
Jaja, fÄr vÀl köra pÄ vintage sÄ lÀnge..
 

Whedda

Rolex
SEIKO förenar folk i och med att de tillverkar klockor oavsett prisklass. :gs: Àr kronjuvelen, tillsammans med Credor det bÀsta frÄn :seiko:. Sedan 60-tal har Grand SEIKO tillverkat prisvÀrda klockor "dedicated to perfection".

I och med att Àven Kobra Kai Àmnar att förena folk slÄs trÄdarna ihop.

//Molle och yonsson

------------------
Grand Seiko. Fan, detta Àr första klockan av alla #TRETTITUSEN modeller frÄn företaget som jag gillar.

LÄnade bilder frÄn Andreas WeinÄs och Mark Cho:

image.jpeg
image.jpeg


Har forumets medlemmar nÄgon erfarenhet och annat smÄtt och gÄtt kring Grand Seiko allmÀnhet och modellerna i synnerhet? Hur Àr kvalitén? Finns modellen, eller liknande i Sverige att köpa? Pris för ny/beg?

Diskutera och slÀng in bilder!

No longer Mr Cho's...
SBGW039 - limiterad till 130 pieces i platina
IMG_2225.JPG
 
Topp