• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
  • Like
Reactions: rzc

Kugghjul

Panerai
I vilken utstrÀckning förekommer det fake replica förfalskade Grand Seiko klockor? Det enda jag hittade vid en snabb googling var att det fanns franken-klockor, för Àldre modeller.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
I vilken utstrÀckning förekommer det fake replica förfalskade Grand Seiko klockor? Det enda jag hittade vid en snabb googling var att det fanns franken-klockor, för Àldre modeller.
Ingen aning, men det kÀnns ju spontant som helt fel mÀrke att kopiera?! Man har ju lagt allt krut pÄ prestanda av urverken och superfinish av boetterna, samtidigt som imagen egentligen bara finns för dom invigda. Det brukar vÀl vara imagen man vill Ät annars? Det Àr klart att man hört om kopior av Casio F91W ocksÄ, men en förfalskad GS? Det kÀnns inte lönsamt...
 

Psykel

Patek
Ingen aning, men det kÀnns ju spontant som helt fel mÀrke att kopiera?! Man har ju lagt allt krut pÄ prestanda av urverken och superfinish av boetterna, samtidigt som imagen egentligen bara finns för dom invigda. Det brukar vÀl vara imagen man vill Ät annars? Det Àr klart att man hört om kopior av Casio F91W ocksÄ, men en förfalskad GS? Det kÀnns inte lönsamt...
HÄller med dig dÀr. Franken och ommÄlade tavlor pÄ vintage Àr vÀl det nÀrmsta man kommer dÀr, egentligen.
 

Isodor

Audemars
IMG_0011.JPG
 

CyberAndre

Cartier
I vilken utstrÀckning förekommer det fake replica förfalskade Grand Seiko klockor? Det enda jag hittade vid en snabb googling var att det fanns franken-klockor, för Àldre modeller.
Jo, möjligen historiskt. Men GS Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt bra och sĂ„ innerligt skickliga sĂ„ kopior göre sig icke besvĂ€r. Även om man Ă€r ack sĂ„ skicklig som GS kommer man Ă€ndĂ„ inte att kopiera. Man kan inte kopiera. Det gĂ„r inte. Man kan inte kopiera mĂ€starnarnas mĂ€stare. Det Ă€r precis det som Ă€r en skillnad. Om man Ă€r sĂ„ skicklig startar snarast man vĂ€l snarast ett eget klockmĂ€rke, sĂ„ bra bör man vara.
 
Senast Àndrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jo, möjligen historiskt. Men GS Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt bra och sĂ„ innerligt skickliga sĂ„ kopior göre sig icke besvĂ€r. Även om man Ă€r ack sĂ„ skicklig som GS kommer man Ă€ndĂ„ inte att kopiera. Man kan inte kopiera. Det gĂ„r inte. Man kan inte kopiera mĂ€starnarnas mĂ€stare. Det Ă€r precis det som Ă€r en skillnad. Om man Ă€r sĂ„ skicklig startar snarast man vĂ€l snarast ett eget klockmĂ€rke, sĂ„ bra bör man vara.

Men de som.kopierar rolex dÄ :O
 

Kugghjul

Panerai
Men de som.kopierar rolex dÄ :O
Ja, men ett otrÀnat öga gÄr ju alltid att lura, om man inte sett sÄ mÄnga modeller. Och GS Àr ju rÀtt sÀllsynta i Sverige. SÄ teoretisk skulle det vara lÀttare att bli blÄst pÄ en GS Àn en Rolex som man sett fler av. PÄ samma sÀtt verkar fler skojare köra med falska euro i Sverige Àn kr? Det Àr ju i och för sig en större marknad att tillverka till ocksÄ.
 

Kugghjul

Panerai
Ingen aning, men det kÀnns ju spontant som helt fel mÀrke att kopiera?! Man har ju lagt allt krut pÄ prestanda av urverken och superfinish av boetterna, samtidigt som imagen egentligen bara finns för dom invigda. Det brukar vÀl vara imagen man vill Ät annars? Det Àr klart att man hört om kopior av Casio F91W ocksÄ, men en förfalskad GS? Det kÀnns inte lönsamt...
I Kina kopierar de tandkrÀm, det sÀger vÀl det mesta om var deras tröskel ligger.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
I Kina kopierar de tandkrÀm, det sÀger vÀl det mesta om var deras tröskel ligger.
Du frÄgade, jag svarade vad jag tror. Det kÀnns för mig som en ickefrÄga... Men om du Àr orolig, vÀnta med att köpa en tills du kÀnner dig trygg i att du kan avgöra skillnaden mellan en Àkta och en kopia. Eller köp alltid ifrÄn AD :)
Ha en bra mÄndag :happyhappy:
 
Topp