• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SjÀlvklart Àr jag och min SBGX067 fortfarande i en smekmÄnadsfas, men jÀklar vad skön den Àr att bÀra! Storleken, vikten, och proportionerna passar mig jÀttebra.
DEB32614-7833-4EE5-B7DC-F7CD71A8EE78.jpeg
Eftersom jag halvt lovat bĂ„de mig sjĂ€lv och frun att inte kliva pĂ„ nĂ„gon ”ny” klocka 2020 ligger ju en NOS med Seiko pĂ„ tavlan bra till, lĂ€tt att hĂ€vda att man hittat en ”vintage” i nyskick :p Skulle gĂ€rna leta nĂ„gon sbgt modell... Ingen pĂ„ forumet som Ă€ger en sbgt (förutom den limiterade med stjĂ€rna, den rĂ€knas inte) ?

Tack! Funderade pĂ„ det problemet @kuma-kun beskrev... tĂ€nkte att det kan vara ”bara” pr visaren som visar fel Ă€ven fast den ÄR fullt uppdragen, men det blir ju svĂ„rt att avgöra utan att testa gĂ„ngreserven... @Molle dĂ„ kanske man Ă€ndĂ„ kan avgöra om den Ă€r fullt uppdragen Ă€ven utan att titta pĂ„ pr-visaren?

PR visaren Àr ju direkt kopplad till uppdraget inte mycket som kan vara fel dÀr sÄvida dom inte trycker dit visaren fel.
Men sÄ klantiga kan dom nog inte vara.
Jag kunde dessutom dra upp den till full med kronan och nÀr den stannar Àr den noll.
JÀmnfört med ett 61 verk ( lite extremt kanske) som jag öppnade och visade min kamrat sÄ snurrade rotorn rÀtt trögt pÄ SDn
Men det beror ju Àven pÄ utvÀxlingen till fjÀdern frÄn rotorn och annat.

SjÀlvklart Àr jag och min SBGX067 fortfarande i en smekmÄnadsfas, men jÀklar vad skön den Àr att bÀra! Storleken, vikten, och proportionerna passar mig jÀttebra.
DEB32614-7833-4EE5-B7DC-F7CD71A8EE78.jpeg

ApropÄ storlek och vikt, hur mycket vÀger en sÄn om man fÄr frÄga? Och vad Àr det för mÄtt L2L?

ApropÄ storlek och vikt, hur mycket vÀger en sÄn om man fÄr frÄga? Och vad Àr det för mÄtt L2L?
Klockan vÀger 72 gram. DÄ har jag plockat bort tre hellÀnkar och en halvlÀnk.
L2L mÀter jag till 44mm. Men det Àr inte mÀtt med skjutmÄtt sÄ en felmarginal pÄ nÄgon millimeter kan man tÀnka sig dÀr.

Senast Àndrad:
Klockan vÀger 72 gram. DÄ har jag plockat bort tre hellÀnkar och en halvlÀnk.
L2L mÀter jag till 44mm. Men det Àr inte mÀtt med skutmÄtt sÄ en felmarginal pÄ nÄgon millimeter kan man tÀnka sig dÀr.

SpÀnnande, den Àr alltsÄ bara nÄn millimeter kortare Àn min SBGA283 fast mycket lÀttare.

Otroligt nervöst. Men nu Àr en SBGA 283 bestÀlld.

Bra val!
IMG_20191217_110810.jpg

Otroligt nervöst. Men nu Àr en SBGA 283 bestÀlld.

Kul! Är fasen lite sugen pĂ„ en sĂ„n jag med - trodde att det var en 211 eller 375 jag ville ha men 283 Ă€r ta mig tusan riktigt bra. Gillar den tre-delade lĂ€nken bĂ€ttre Ă€ den 5-delade. Hade det varit glasbaksida och blĂ„nerad sekund hade det varit done deal för mig...

OKOK, gött att veta. Jag hittar inget om att SBGV245 skulle vara limiterad. SÄ det Àr vÀl till att kika med AD om de kan ta hem en under vÄren.
Det ska nog inte vara nÄgra problem, det kanske till och med redan finns i sortimentet? KM Globen har sÄlt Ätminstone tvÄ stycken som finns hÀr i forumet om jag inte missminner mig.

Kul! Är fasen lite sugen pĂ„ en sĂ„n jag med - trodde att det var en 211 eller 375 jag ville ha men 283 Ă€r ta mig tusan riktigt bra. Gillar den tre-delade lĂ€nken bĂ€ttre Ă€ den 5-delade. Hade det varit glasbaksida och blĂ„nerad sekund hade det varit done deal för mig...
Jag fastnade för tavlan. Även fast jag inte sett den irl, sĂ„ Ă€r jag övertygad om att den Ă€r fantastisk. För mig Ă€r det ett stort plus att den Ă€r 39mm. Och att den vid första anblick kan se ganska enkel ut.

Hur Àr det med SBGN, finns de som ordinarie sortiment hos t.ex. KM Globen eller bestÀlls klockorna hem vartefter? Vad kan man rÀkna med för leveranstid i sÄ fall? Jag tyckte frÄn början att modellerna var ganska ointressanta och ogillar Àven GMT men har börjat mjukna mer och mer och det vore trevligt att kunna klÀmma och kÀnna lite innan man bestÀmmer sig.

Hur Àr det med SBGN, finns de som ordinarie sortiment hos t.ex. KM Globen eller bestÀlls klockorna hem vartefter? Vad kan man rÀkna med för leveranstid i sÄ fall? Jag tyckte frÄn början att modellerna var ganska ointressanta och ogillar Àven GMT men har börjat mjukna mer och mer och det vore trevligt att kunna klÀmma och kÀnna lite innan man bestÀmmer sig.

Fanns nÄgon SBGN inne hos Globen nÀr jag var dÀr hÀrom veckan.

• Like
Reactions: HSK
Molles gamla flamma/flickvÀn ;)
MisstÀnker att han mÄste varit full eller förvirrad för att ens tÀnka tanken pÄ att slÀppa den hÀr blÄa pjÀsen/skönheten :)

Tillbaka
Topp