Tror jag har en 2018 GS katalog liggandes nÄgonstans, har för mig att SBGH267 fanns i nÄgot uppslag, ska kika.
Hittade katalogen. Hojta till sÄ postar jag den
Edit: glömde citera @Simpatico
Senast Àndrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tror jag har en 2018 GS katalog liggandes nÄgonstans, har för mig att SBGH267 fanns i nÄgot uppslag, ska kika.
Tur vi har samma uppgifterDet Àr 19mm.
Har sökt efter ett gummi som sluter mot boetten utan lycka.
Japp. LÀnken hade ju dock gÀrna fÄtt vara 20mm vid boetten istÀlletTur vi har samma uppgifter![]()
Gillar den skarpt!
Ska försöka fÄ den pÄ handleden om det gÄr.
NĂ„gon som vet om den finns i butik i Gbg?
SÄ sant som det var sagt.Japp. LÀnken hade ju dock gÀrna fÄtt vara 20mm vid boetten istÀllet
SBGX335
![]()
Ja verkligen, tycker den Ă€r grym. Maffig lyxdykare liksom. Kör den nĂ€stan bara pĂ„ gummi, har ett Bonetto 284 som funkar kanon. Ăverlag sĂ„ föredrar jag gummi pĂ„ dykare sĂ„ det Ă€r egentligen inget annat Ă€n det, men pĂ„ just den hĂ€r modellen kommer boetten fram vĂ€ldigt bra om man bryter av stĂ„let med gummi tycker jag.Du verkar verkligen gilla din SBGX335Vad Ă€r det för gummi du kör med?
Jag har en tendens att fastna för lÀnk men den ser ju grymt bra ut pÄ gummi.
Kan det finnas fler Àn vÄra tvÄ hÀr pÄ KS? Har svÄrt att tro det...
![]()
Ja verkligen, tycker den Ă€r grym. Maffig lyxdykare liksom. Kör den nĂ€stan bara pĂ„ gummi, har ett Bonetto 284 som funkar kanon. Ăverlag sĂ„ föredrar jag gummi pĂ„ dykare sĂ„ det Ă€r egentligen inget annat Ă€n det, men pĂ„ just den hĂ€r modellen kommer boetten fram vĂ€ldigt bra om man bryter av stĂ„let med gummi tycker jag.
Hehe du har nog rÀtt, finns nog inte fler Àn tvÄ pÄ forumet. Vi fÄr vÀl se om den dyker upp pÄ hyllorna i butiker i Sverige nÄgon gÄng.
Blandar in lite vintage i trÄden
3180
![]()
Hehe, vad jag kommer ihÄg sÄ Àr det tajt, tror jag fick in bandstiften med lite tvÄl typ...Cool. Funkar Bonettot bra med de grova bandstiften?
Kan tÀnka mig att det bara finns tvÄ i Sverige t o m![]()
Kom hem rÀtt tidigt idag och gick förbi GS butiken.
Var tvungen att klÀmma lite pÄ Godzilla klockan och den var rÀtt stor och konstig i mina ögon.
Men nÄgot som slog mig som inte Àr van med moderna GS var att den inte hade skarpa kanter utan helt klart brutna.
Notera hörnet upp mot 40 pÄ glasringen som Àr runt.
Klart chockerande för en annan som mer eller mindre lever kvar paa 60-talet.
Men sÄklart rÀtt praktiskt.
![]()
trevligt att farbror provar lite modernt ocksÄ
hÄller med, boetten Àr lite konstig men jag tycker den Àr galet skön pÄ nÄgot sÀtt.
Det som jag inte gillar var ju jÀkla blingig den Àr - speciellt glas/glasringen (provade förvisso 403:an), kÀndes helt fel pÄ nÄgot sÀtt - en badassboett och sÄ nÄgot kosta/orreforsaktigt pÄ toppen liksom.
Varje gÄng jag tittar pÄ nÄgot nytt slÄr det mig att man kan fÄ nÄgot riktigt hÀftigt av Àldre slag för samma pengar.
För en sÄn hÀr klocka kan man ju skaffa sig en 45 VFA istÀllet.
En ny mellanmjölk GS i stÄl kostar lika mycket som en Àldre GS 18K i i bÀsta skick.
Jag vet vad jag vÀljer alla dagar i veckan.
Men kul att titta pÄ ibland.
NÀr du sÀger "utomlands" vad menar du dÄ?HallÄ GS-trÄden.
Jag har under lÄng tid spanat pÄ GS och drömt om att utöka min lilla klockhög med en sÄdan. Jag har speciellt fastnat för SBGW231/SBGW031. Nu verkar det ju inte sÀljas sÄ mÄnga sÄdana begagnat varken hÀr eller pÄ andra marknadsplatser sÄ jag börjar luta Ät att köpa nytt. DÄ uppstÄr frÄgan hur det bÀst gÄr till. jag har varit i kontakt med en AD i Stockholm och fÄtt ett pris som verkar vara en bit över vad den kostar utomlands. Hur fungerar det i GS vÀrlden med service och garanti. Kan jag fortf fÄ klockan servad i Sverige om jag köper utomlands? Jag Àr ju inte jÀttesugen pÄ att betala ca 5K premium i Sverige om det inte Àr nÄgon annan nytta med det Àn att skapa en relation med en AD so kan hjÀlpa mig i framtiden. Jag reser en del i jobbet sÄ köp i annan europeisk stad Àr ett alternativ som ser ganska attraktivt ut i nulÀget. Alla tips och rÄd vÀlkomnas.
VÀrldsgaranti Àr precis som det lÄter. SÄ lÀnge alla papper Àr i ordning det vill sÀga.HallÄ GS-trÄden.
Jag har under lÄng tid spanat pÄ GS och drömt om att utöka min lilla klockhög med en sÄdan. Jag har speciellt fastnat för SBGW231/SBGW031. Nu verkar det ju inte sÀljas sÄ mÄnga sÄdana begagnat varken hÀr eller pÄ andra marknadsplatser sÄ jag börjar luta Ät att köpa nytt. DÄ uppstÄr frÄgan hur det bÀst gÄr till. jag har varit i kontakt med en AD i Stockholm och fÄtt ett pris som verkar vara en bit över vad den kostar utomlands. Hur fungerar det i GS vÀrlden med service och garanti. Kan jag fortf fÄ klockan servad i Sverige om jag köper utomlands? Jag Àr ju inte jÀttesugen pÄ att betala ca 5K premium i Sverige om det inte Àr nÄgon annan nytta med det Àn att skapa en relation med en AD so kan hjÀlpa mig i framtiden. Jag reser en del i jobbet sÄ köp i annan europeisk stad Àr ett alternativ som ser ganska attraktivt ut i nulÀget. Alla tips och rÄd vÀlkomnas.
Ingen dum onsdag det inte!Var pÄ besök hos KlockmÀster i globen och fick testa GS för första gÄngen och fick ett vÀldigt positivt intryck, vilken finish!
Kunde dessvÀrre inte vÀlja mellan Sbgn003 och Sbga211 sÄ nu sitter jag pÄ tÄget pÄ vÀg hem med en snöflinga pÄ armen och en gmt i pÄse fast jag egentligen bara tÀnkt kolla pÄ en sbgk005 (vilket inte fanns, kanske tur det).
![]()