• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

CC958D34-E319-4AE2-A6C5-E210A6BF6599.jpeg
SBGC013 :)

Men smaken Àr ju som baken...
SmÄ Àr dom vÀl inte?
Kan förstÄ om vissa tycker dom Àr roligare Àn flÄngny GS kvartsare.
Personligen köper jag istĂ€llet 2 st ”riktiga” 57or för samma peng.
Men jag Àr nog ingen konnÀssör och kanske annorlunda.
Jag tycker storleken Àr perfekt :happyhappy: Om nÄgon Àr konnÀssör Àr det vÀl du, aldrig sett sÄ mÄnga eller sÄ fina vintage som du postar :cigar:

Finns en hel saker som sÀrskiljer ett klassisk sbgx case mot ett sbgv011/009 case.... Lite som att köpa olika kvalitéer av kött.. Gillar man brasiliansk sÄ fine.. Vill man ha wagyu fÄr man pröjsa för det ... ;)
Precis! Det Àr dÀrför jag tror dom Àr svÄrsÄlda, det Àr mÄnga nyfrÀlsta som inte riktigt Àr dÀr Àn ;)

Finns en hel saker som sÀrskiljer ett klassisk sbgx case mot ett sbgv011/009 case.... Lite som att köpa olika kvalitéer av kött.. Gillar man brasiliansk sÄ fine.. Vill man ha wagyu fÄr man pröjsa för det ... ;)

Precis! Det Àr dÀrför jag tror dom Àr svÄrsÄlda, det Àr mÄnga nyfrÀlsta som inte riktigt Àr dÀr Àn ;)

Anledningen till att jag inte köpte t.ex. en sbgx261 Ă€r för att caset+lĂ€nken Ă€r sĂ„ trĂ„kig:dead:. SBGV011/009 Ă€r vĂ€l bĂ€sta GS-dressarna?. Även sportiga med lĂ€nken imo.
Den Àr inget att jÀmföra med en dussinklocka dÄ den Àr LE.
Vad gÀller priset pÄ sbgv011 sÄ provade jag buda pÄ en, lÀgg dÀrtill pÄ 9% för klubbad auktion samt fraktkostnaden och du hamnar pÄ 30k+.
Fina skick och kompletta blir inte sÀrskilt billiga.
SBGV011 CataWiki.jpg

Bilagor

• SBGV011 CataWiki.jpg
    SBGV011 CataWiki.jpg
    56.4 KB · Visningar: 39
Senast Àndrad:
Anledningen till att jag inte köpte t.ex. en sbgx261 Ă€r för att caset+lĂ€nken Ă€r sĂ„ trĂ„kig:dead:. SBGV011/009 Ă€r vĂ€l bĂ€sta GS-dressarna?. Även sportiga med lĂ€nken imo.
Vad gÀller priset pÄ sbgv011 sÄ provade jag buda pÄ en, lÀgg dÀrtill pÄ 9% samt fraktkostnaden och du hamnar pÄ 30k+
SBGV011 CataWiki.jpg
Jag tycker egentligen inte era priser Àr fel, men jag tror inte köparna finns hÀr just nu. Jag misstÀnker att man jÀmför med andra "nya kvartsare" som @Hans B 1955 sa. Sbgv011 Àr ju mer allround med mörk tavla Àn Sbgv009 (Àven om den inte Àr originalet trogen). Absolut en av de snyggaste re-issued tillsammans med Sbgw251,2,3 :)

Snyggt. Jag har faktiskt tÀnkt komplettera med ett lÀderband ocksÄ. Vad tror panelen om ett brunt band?
Gillar inte riktigt champagnefÀrgat med brunt lÀder personligen. Tror ett dyrare och lite blankare svart band skulle funka bra. FÄr inte vara för tunt heller dÄ klockan Àr lite tung och tjock

Tillbaka
Topp