• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

DÄ kan man posta bilder hÀr igen. SBGV011 i toppenfint skick. Grym storlek som sitter som en smÀck. Dock krÀvdes samtliga lÀnkbitar för att den skulle sitta perfekt pÄ min handled pÄ 18-18,5 cm.
A7050BBE-529D-4013-8AF9-0F31CEFE4F22.jpeg
584A6ED1-F77C-4861-AFC4-AE6E2B25FB8A.jpeg
F8C51454-AE73-4328-B6F8-F8FE6B4AD7FE.jpeg
Grattis! Jag tyckte lÀnken sÄg fel ut till boetten nÀr jag hade 009. Jag tror @Molle hade BoR varianten pÄ sin pÄ nÄgot foto och det var riktigt snyggt.

Grattis! Jag tyckte lÀnken sÄg fel ut till boetten nÀr jag hade 009. Jag tror @Molle hade BoR varianten pÄ sin pÄ nÄgot foto och det var riktigt snyggt.
Tack den Àr grym. LÀnken passar bra dÄ den dressas ner till en sportigare klocka. BoR Àr nog bÀttre om vill ha dressigt med lÀnk. Fast dÄ finns ju det medföljandet lÀderbandet som dressar upp den istÀllet. Bra förslag tack!

Senast Àndrad:
Otroligt set, skyltningsmaterial och tags har vad jag vet aldrig publicerats nĂ„gonstans tidigare. TyvĂ€rr verkar tavlan ommĂ„lad, om man ska tro Gerald pĂ„ thegrandseikoguy.com. Chronometer, diashock Ă€r fel samt texten i botten av tavlan saknas. Det Ă€r ju vanligt med missfĂ€rgningar pĂ„ de hĂ€r tavlorna, synd att nĂ„gon ”bĂ€ttrat pĂ„â€ den, men fantastisk Ă€ndĂ„.

Har Gerald sagt det?
Han kan dom hÀr klockorna sÀllsynt bra.
Visste bara att han inte var med i matchen pÄ den hÀr vilket han brukar vara pÄ liknande ur.
Har suttit och druckit öl med honom i ett par timmar och diskussionen var mestadels om 3180 men vi hann aldrig in pÄ Pt.

Har Gerald sagt det?
Han kan dom hÀr klockorna sÀllsynt bra.
Visste bara att han inte var med i matchen pÄ den hÀr vilket han brukar vara pÄ liknande ur.
Har suttit och druckit öl med honom i ett par timmar och diskussionen var mestadels om 3180 men vi hann aldrig in pÄ Pt.

Ja, jag Àr en sÄndÀr jobbig typ som skickar DM och stÀller frÄgor, och brukar höra om han sett nya objekt som dyker upp. Han har stenkoll pÄ marknaden och inget gÄr förbi onoterat :)

Slutpriset? Över 500.000sek.

HÀr kommer slutet pÄ historien denna gÄng.
Vi trÀffas med andra likasinnade. @cjne har blivit glad Àgare av sbgk005 som jag bad om rÄd om :)
EBA772ED-3802-4829-B153-93B8D0F20A82.jpeg
Stort tack för hjÀlpen @Vinterdykarn !
Det var ju inte helt lÀtt att fÄ tag pÄ just den hÀr modellen :) NÀstan sÄ att man blev trafikfarlig pÄ vÀg hem, svÄrt att slita blicken frÄn klockan, fantastisk pÄ alla sÀtt!
AE9770E0-57CD-49BB-B743-EC9CECD4787D.jpeg

Kanske frÄgan stÀllts tidigare men hur ligger priserna pÄ GS i Sverige jÀmfört med Japan? Jag ska till Tokyo i sommar och vill ha tag pÄ en GS GMT, oklart exakt vilken modell; har svÄrt att bestÀmma mig...

Kanske frÄgan stÀllts tidigare men hur ligger priserna pÄ GS i Sverige jÀmfört med Japan? Jag ska till Tokyo i sommar och vill ha tag pÄ en GS GMT, oklart exakt vilken modell; har svÄrt att bestÀmma mig...

Oklart om det hÀr hjÀlper dig, egentligen, men hÀr kan du se japanska priser: http://pro.syncsearch.jp/search?site=MJYT5G1Q&group=5&category=4&query=&design=24 (hoppas lÀnken funkar Àven för dig).

Du har tax-free sÄ det motsvarar vÀl ungefÀr priset hemma minus moms. Men utbudet Àr givetvis större, speciellt pÄ utgÄngna modeller

Hej. Är i klockköpartankar med en budget pĂ„ ca 20k och vill gĂ€rna höra vad som sĂ€gs. Antingen slĂ„ till pĂ„ en SBGX263 eller en motsvarande automat typ Sjöö Sandström Royal Steel eller Tudor 1926.
Tack

Det förvÀntade jag mig inte heller men man vill gÀrna höra för och eventuella nackdelar av att gÄ pÄ en GS med Quartzverk.
Nackdelen Àr att den premium kÀnsla du haft/trott/önskat du fÄtt av ett generiskt mekaniskt urverk nu ersÀtts med kÀnslan av att bÀra ett av vÀrldens absolut bÀsta kvartsverk. En klocka som Àr byggd helt in-house, av delar helt in-house producerade. Jag tror den enda delen pÄ hela klockan som inte Àr tillverkad av Seiko Àr batteriet. En annan nackdel Àr att du inte kommer ha nÄgon annan klocka att jÀmföra med som har samma finish och prestanda. Risken Àr alltsÄ stor att du kommer finna det svÄrt att motivera dig att nÄgon gÄng i framtiden köpa en S&S eller Tudor och tycka du fÄr valuta för pengen. Fördelen Àr att du fÄr posta i trÄden :p

Det förvÀntade jag mig inte heller men man vill gÀrna höra för och eventuella nackdelar av att gÄ pÄ en GS med Quartzverk.
Det Àr inte vilket kvartsverk som helst, det som sitter i Àr ett termokompenserat verk med en noggrannhet +/-10s per Är..
Perfekt att ha Ätminstone en klocka i lÄdan som referens nÀr man ska stÀlla de andra :cool:

Nackdelen Àr att den premium kÀnsla du haft/trott/önskat du fÄtt av ett generiskt mekaniskt urverk nu ersÀtts med kÀnslan av att bÀra ett av vÀrldens absolut bÀsta kvartsverk. En klocka som Àr byggd helt in-house, av delar helt in-house producerade. Jag tror den enda delen pÄ hela klockan som inte Àr tillverkad av Seiko Àr batteriet. En annan nackdel Àr att du inte kommer ha nÄgon annan klocka att jÀmföra med som har samma finish och prestanda. Risken Àr alltsÄ stor att du kommer finna det svÄrt att motivera dig att nÄgon gÄng i framtiden köpa en S&S eller Tudor och tycka du fÄr valuta för pengen. Fördelen Àr att du fÄr posta i trÄden :p
Verkligen bra argument :) Tack

Jag förstÄr. Jag har ingen egen erfarenhet av quartz verken sÄ dÀr har jag inget vettigt att tillÀgga men om man ser till resten av klockan anser i alla fall jag att de Àr svÄrslagna givet prisnivÄn och flera prisnivÄer uppÄt.

Även batteriet;)
26B8AF21-22D3-4B75-BAB4-9430444A2979.png

Desto mer man lÀser om GS kvartsverk desto mer gillar man dom och inser att dom inte Àr helt vanliga kvartsverk.
Ang. klockan i sig sÄ kommer varken Tudor eller S&S att spöa dom vad avser finish.
VÀrdetappet, om det nu Àr intressant, skulle jag sÀga Àr som Tudor, och nÄgot mindre Àn S&S.
Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att du inte kommer att bli besviken.
Jag har bÄde Tudor och S&S, men anvÀnder min SBGN003 mest av dom tre.

Tillbaka
Topp