• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Kör SBGA283 idag.
20200213_150325.jpg

Tack. Den Àr tagen med telefonen (Samsung s10). Man kan anvÀnda Adobe Lightroom för att snygga till dom om man vill
Okej, jag har en S10e sÄ de tekniska förutsÀttningarna bör vara tÀmligen lika. AlltsÄ hÀnger det pÄ personen bakom kameran... som jag nÀstan misstÀnkte. Tack för tipset!

Okej, jag har en S10e sÄ de tekniska förutsÀttningarna bör vara tÀmligen lika. AlltsÄ hÀnger det pÄ personen bakom kameran... som jag nÀstan misstÀnkte. Tack för tipset!

Det Àr sjukt viktigt med bra ljus! Brukar va kul att leka med lite roliga fÀrger i bakgrunden, bara testa lite :) jag Àr sjÀlv glad amatör

AlltsÄ, den dÀr modellen Àr sÄ himla snygg!
KÀnns riktigt jobbigt att se den pÄ köp&sÀlj nu, det riktigt rycker i köpreflexen. ;)
TyvÀrr har jag siktet instÀllt pÄ Omega sÄ jag fÄr nog avstÄ denna gÄngen..
Ja den Àr grym. TyvÀr fÄr den ingen tid pÄ handleden.

Skit i Omega! Lyssna pÄ @yonsson :)

TyvÀrr typiskt en lÀnk, precis som moderna Speedmaster, dÀr det gÀller att ha tur. FÄr man inte till det med hel och halvlÀnk sÄ Àr det inget att göra Ät eftersom det inte finns nÄgon mikrojustering :( borde fungera med att köpa en till halvlÀnk för tvÄ halvlÀnkar brukar vara lite lÀngre Àn en hel lÀnk, men det Àr ju meckigt. Jag har haft tur med just SBGJ.

TyvÀrr typiskt en lÀnk, precis som moderna Speedmaster, dÀr det gÀller att ha tur. FÄr man inte till det med hel och halvlÀnk sÄ Àr det inget att göra Ät eftersom det inte finns nÄgon mikrojustering :( borde fungera med att köpa en till halvlÀnk för tvÄ halvlÀnkar brukar vara lite lÀngre Àn en hel lÀnk, men det Àr ju meckigt. Jag har haft tur med just SBGJ.
För min del var det inte specifikt lÀnken Àven om den inte Àr en höjdare. Den var sÄ topptung. Gick inte att fÄ den att sitta bra, den bara gled ner.

Hur menar du gled ner, mot handleden? Eller menar du att klockan "vred sig" kring handleden, utÄt frÄn kroppen.
Inser nu förklaringen var sÄdÀr, bÀttre i tanken.
Den gled ner mot handen, lyckades inte sitta kvar dÀr jag ville ha den, dÄ den var sÄ tung. Det vill sÀga nÀr armen var nedÄt vid gÄng osv.

Tillbaka
Topp