Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Den Ă€r tagen med telefonen (Samsung s10). Man kan anvĂ€nda Adobe Lightroom för att snygga till dom om man villDet var ju en riktigt fin bild (och klocka)! Ăr den tagen med systemkamera? Mina bilder (mobil) blir allt annat Ă€r bra och speciellt nĂ€r det kommer till GS.
Okej, jag har en S10e sÄ de tekniska förutsÀttningarna bör vara tÀmligen lika. AlltsÄ hÀnger det pÄ personen bakom kameran... som jag nÀstan misstÀnkte. Tack för tipset!Tack. Den Àr tagen med telefonen (Samsung s10). Man kan anvÀnda Adobe Lightroom för att snygga till dom om man vill
Kör SBGA283 idag.
![]()
Snyggt att visaren och bandet matchar, men lÀnk Àr nog snyggare trots alltTestar nÄt annat Àn lÀnken. Vad tycks?![]()
![]()
HÄller med. LÀnken kommer vinna i lÀngden. Men detta blev ett kul komplementSnyggt att visaren och bandet matchar, men lÀnk Àr nog snyggare trots allt![]()
Ăr det 20mm bandbredd?HĂ„ller med. LĂ€nken kommer vinna i lĂ€ngden. Men detta blev ett kul komplement![]()
Nej. Det Ă€r 19mmĂr det 20mm bandbredd?
Okej, jag har en S10e sÄ de tekniska förutsÀttningarna bör vara tÀmligen lika. AlltsÄ hÀnger det pÄ personen bakom kameran... som jag nÀstan misstÀnkte. Tack för tipset!
AlltsÄ, den dÀr modellen Àr sÄ himla snygg!Idag vabbar jag och Herr GS
![]()
Ja den Àr grym. TyvÀr fÄr den ingen tid pÄ handleden.AlltsÄ, den dÀr modellen Àr sÄ himla snygg!
KÀnns riktigt jobbigt att se den pÄ köp&sÀlj nu, det riktigt rycker i köpreflexen.
TyvÀrr har jag siktet instÀllt pÄ Omega sÄ jag fÄr nog avstÄ denna gÄngen..
KM GlobenBÀsta stÀllen att kika pÄ GS i Stockholm?
KM Globen![]()
Jag kÀnner likadant fast för min SBGW231Behöver jag ens nÄgon annan klocka? Kanske lika bra att sÀlja resten
![]()
![]()
Riktigt fin!Behöver jag ens nÄgon annan klocka? Kanske lika bra att sÀlja resten
![]()
![]()
Stör mig förfarande pÄ att jag inte fick SBGJ att sitta bra. Den Àr ju makalöst fin annarsThrowback. Alla sÄlda.
SBGA127. Enda av dessa tre jag kunnat tÀnka mig att köpa igen.
![]()
SBGJ001
![]()
SBGJ003
![]()
Jag försökte tvÄ gÄnger. Gick inte.Stör mig förfarande pÄ att jag inte fick SBGJ att sitta bra. Den Àr ju makalöst fin annars
För min del var det inte specifikt lÀnken Àven om den inte Àr en höjdare. Den var sÄ topptung. Gick inte att fÄ den att sitta bra, den bara gled ner.TyvÀrr typiskt en lÀnk, precis som moderna Speedmaster, dÀr det gÀller att ha tur. FÄr man inte till det med hel och halvlÀnk sÄ Àr det inget att göra Ät eftersom det inte finns nÄgon mikrojusteringborde fungera med att köpa en till halvlÀnk för tvÄ halvlÀnkar brukar vara lite lÀngre Àn en hel lÀnk, men det Àr ju meckigt. Jag har haft tur med just SBGJ.
Hur menar du gled ner, mot handleden? Eller menar du att klockan "vred sig" kring handleden, utÄt frÄn kroppen.För min del var det inte specifikt lÀnken Àven om den inte Àr en höjdare. Den var sÄ topptung. Gick inte att fÄ den att sitta bra, den bara gled ner.
Inser nu förklaringen var sÄdÀr, bÀttre i tanken.Hur menar du gled ner, mot handleden? Eller menar du att klockan "vred sig" kring handleden, utÄt frÄn kroppen.
Det beror vÀl pÄ att den sitter för löst?Inser nu förklaringen var sÄdÀr, bÀttre i tanken.
Den gled ner mot handen, lyckades inte sitta kvar dÀr jag ville ha den, dÄ den var sÄ tung. Det vill sÀga nÀr armen var nedÄt vid gÄng osv.
Nja, jag har mina klockor tight och lÄngt upp. Denna gick inte att sitta bra trots det.Det beror vÀl pÄ att den sitter för löst?
Det Àr ju emot fysikens lagar att en klocka som sitter tajt fÄr ben och springer av sig sjÀlv men skitsamma, trÄkigt att du inte fick den att sitta bra!Nja, jag har mina klockor tight och lÄngt upp. Denna gick inte att sitta bra trots det.