• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGV245
_20200428_205949.JPG

SÄ jÀkla fin i detaljarbetet den dÀr. Integrerad 7 delad lÀnk och dom smÄ öronen pÄ glasringen, visarna med svart fyllning i topp och botten, tÀckt centrum av sekunden och litet index bredvid datumet, applicerade sekundindex och mixen av borstat och polerat... :hungry: Kan det vara den enda modellen med integrerad lÀnk?

SÄ jÀkla fin i detaljarbetet den dÀr. Integrerad 7 delad lÀnk och dom smÄ öronen pÄ glasringen, visarna med svart fyllning i topp och botten, tÀckt centrum av sekunden och litet index bredvid datumet, applicerade sekundindex och mixen av borstat och polerat... :hungry: Kan det vara den enda modellen med integrerad lÀnk?

Kanske den enda med integrerad, jag vet inte.
Du nÀmner inte det bÀsta med modellen.
Antagligen den billigaste Grand Seikon och tunn, under 9 mm tjock och bara lite tjockare Àn lÀnken gör att den sitter vÀldigt skönt.

Antagligen den billigaste Grand Seikon och tunn, under 9 mm tjock och bara lite tjockare Àn lÀnken gör att den sitter vÀldigt skönt.
Ja, den Àr vÀl runt 7,5mm tunn? Jag klÀmde pÄ samma boett fast den som har cyklop pÄ datumet i Spanien. TyvÀrr var tavlan fuktskadad och lÀnken saknade lÀnkar för att passa mig :( Men jag har inte givit upp jakten, plötsligt hÀnder det ;)

Finns ju nÄgra 95GS med integrerad lÀnk som ocksÄ Àr trevliga och tunna.
SBGS003 bl.a.
IMG_20191122_194907_997.jpg
IMG_20190314_130619_616.jpg

4FAB3B2D-C348-4FA1-9D02-CCD64B044C03.jpeg

Strax besöka Stadsmissionen och se om jag kan hitta nÄgot fynd. Men innan besöken sÄ lite kaffe och bulla.//:hungry:
( Sorry, sorry @Geparden, glömde refererens pÄ klockan i detta inlÀgg. Tidigare under dagen sÄ fanns det med, men som nÄgon har sagt .BÀttre sent Àn aldrig. Klockans referens Àr SBGR001J.)

Senast Àndrad:
finns det en GS-modell som uppfyller följande: under 40mm, grön tavla, Automat och datum???
tack pÄ förhand :)

Senast Àndrad:
finns det en GS-modell som uppfyller följande: under 40mm, grön tavla, Automat och datum???
tack pÄ förhand :)
Finns en del limiterade med gröna tavlor.
TvÄ som precis slÀppts/annonserats i SBGW264 och SBGW255.
SBGL015 verkar vara slÀppt 2008 i hela 50 ex.
SBGJ227 finns det hela 700 av och SBGJ005 finns det 600 av.
Sen finns denna i USA special SBGH271.
De tre sista Àr dock pÄ 40 och inte under.

Finns en del limiterade med gröna tavlor.
TvÄ som precis slÀppts/annonserats i SBGW264 och SBGW255.
SBGL015 verkar vara slÀppt 2008 i hela 50 ex.
SBGJ227 finns det hela 700 av och SBGJ005 finns det 600 av.
Sen finns denna i USA special SBGH271.
De tre sista Àr dock pÄ 40 och inte under.

Super, tack!.
Typiskt att det i stort sett alltid Àr vÀldigt limiterade versioner nÀr det Àr grön tavla. SBGW255 var ju sjukt fin men för att fÄ tag pÄ en sÄn lÀr man nog behöva sÀlja ena njuren eller nÄtt.... :eek:
Och de bÄde GMT versionerna var ju super coola men blir kanske nÄgot stora för min taniga handleder :oops:
Man fÄr helt enkelt hÄlla ögonen öppna och vara snabb om nÄtt kul dyker upp. Har egentligen precis fÄtt upp ögonen för GS och det finns sÄ mycket att grotta sig ner i. Blir att ta sig till KlockmÀster Globen och testa lite framöver.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp