Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ jÀkla fin i detaljarbetet den dÀr. Integrerad 7 delad lÀnk och dom smÄ öronen pÄ glasringen, visarna med svart fyllning i topp och botten, tÀckt centrum av sekunden och litet index bredvid datumet, applicerade sekundindex och mixen av borstat och polerat...
SÄ jÀkla fin i detaljarbetet den dÀr. Integrerad 7 delad lÀnk och dom smÄ öronen pÄ glasringen, visarna med svart fyllning i topp och botten, tÀckt centrum av sekunden och litet index bredvid datumet, applicerade sekundindex och mixen av borstat och polerat...Kan det vara den enda modellen med integrerad lÀnk?
SÄ jÀkla fin i detaljarbetet den dÀr. Integrerad 7 delad lÀnk och dom smÄ öronen pÄ glasringen, visarna med svart fyllning i topp och botten, tÀckt centrum av sekunden och litet index bredvid datumet, applicerade sekundindex och mixen av borstat och polerat...Kan det vara den enda modellen med integrerad lÀnk?
Ja, den Àr vÀl runt 7,5mm tunn? Jag klÀmde pÄ samma boett fast den som har cyklop pÄ datumet i Spanien. TyvÀrr var tavlan fuktskadad och lÀnken saknade lÀnkar för att passa migKanske den enda med integrerad, jag vet inte.
Du nÀmner inte det bÀsta med modellen.
Antagligen den billigaste Grand Seikon och tunn, under 9 mm tjock och bara lite tjockare Àn lÀnken gör att den sitter vÀldigt skönt.
Finns ju nÄgra 95GS med integrerad lÀnk som ocksÄ Àr trevliga och tunna.Kanske den enda med integrerad, jag vet inte.
Du nÀmner inte det bÀsta med modellen.
Antagligen den billigaste Grand Seikon och tunn, under 9 mm tjock och bara lite tjockare Àn lÀnken gör att den sitter vÀldigt skönt.
Hade förtrÀngt den modellen. Men den har dom ju designat för att se ut som den inte har integrerad lÀnk...Finns ju nÄgra 95GS med integrerad lÀnk som ocksÄ Àr trevliga och tunna.
SBGS003 bl.a.
![]()
![]()
Finns ju nÄgra 95GS med integrerad lÀnk som ocksÄ Àr trevliga och tunna.
SBGS003 bl.a.
![]()
![]()
Men det Àr en fin klocka du har.Naj ser nu att jag postat i fel trÄd sorry!
Fint vĂŠr. Fin klokke.
![]()
Finns en del limiterade med gröna tavlor.finns det en GS-modell som uppfyller följande: under 40mm, grön tavla, Automat och datum???
tack pÄ förhand![]()
Hittar inte tavlan, vad kan den heta?![]()
SvÄrt att tröttna pÄ denna tavlan
Finns en del limiterade med gröna tavlor.
TvÄ som precis slÀppts/annonserats i SBGW264 och SBGW255.
SBGL015 verkar vara slÀppt 2008 i hela 50 ex.
SBGJ227 finns det hela 700 av och SBGJ005 finns det 600 av.
Sen finns denna i USA special SBGH271.
De tre sista Àr dock pÄ 40 och inte under.
Modellen heter SBGJ001, numera ersatt av SBGJ201.Hittar inte tavlan, vad kan den heta?
Modellen heter SBGJ001, numera ersatt av SBGJ201.![]()
![]()
![]()
Provar den lilla sötnosen SBGX063 pÄ ett tunt, mjukt och hÀrligt tropic. Resultat hittills: LÀtt och skönt sÄ att man nÀstan glömmer klockan pÄ armen. Men ocksÄ lite klibbigt ibland.
Titan Tisdag
![]()
![]()
Strax besöka Stadsmissionen och se om jag kan hitta nÄgot fynd. Men innan besöken sÄ lite kaffe och bulla.//![]()
Fint vĂŠr. Fin klokke.
![]()
PÄminner att ref Àr ett trevligt tillÀgg till era fina bilder för de nyfikna.