• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

ah ok. FÄr kolla upp denna ref. Tack för tipset!:)

gör sÄ - har du vÀgarna förbi födelsebyn sÄ hojta sÄ kan du fÄ prova systermodellen sÄ du fÄr kÀnna - hÀr pÄ min klena handled (vi hade vÀl exakt samma vÀl - du kunde ju ta 1675:an rakt av?)
3F14607F-1839-4129-B24E-2E7CAA59BBA9.jpeg

gör sÄ - har du vÀgarna förbi födelsebyn sÄ hojta sÄ kan du fÄ prova systermodellen sÄ du fÄr kÀnna - hÀr pÄ min klena handled (vi hade vÀl exakt samma vÀl - du kunde ju ta 1675:an rakt av?)
Yes will do :)
Jo vi har nog samma storlek pÄ handleder för behövde inte justera 1675. Alltid bra om man fÄr testa live dÄ det ofta Àr svÄrt att avgöra hur en klocka bÀrs via bilder.

Kör du den pÄ lÀder ibland eller blir det lÀnk alltid?

FÄr man frÄga vad du har för mÄtt runt handleden @JesperO ? Vill minnas att du ocksÄ har (eller har haft?) en snowflake och sjÀlv sitter jag och försöker vÀlja mellan att satsa pÄ just en snowflake eller en SBGA375 utan större framgÄng. Trots den ynka skillnaden rent storleksmÀssigt fÄr jag kÀnslan av att snowflake skulle upplevas ganska mycket större Àn sina 41 mm pÄ mina smala handleder.

FÄr man frÄga vad du har för mÄtt runt handleden @JesperO ? Vill minnas att du ocksÄ har (eller har haft?) en snowflake och sjÀlv sitter jag och försöker vÀlja mellan att satsa pÄ just en snowflake eller en SBGA375 utan större framgÄng. Trots den ynka skillnaden rent storleksmÀssigt fÄr jag kÀnslan av att snowflake skulle upplevas ganska mycket större Àn sina 41 mm pÄ mina smala handleder.

Jag har vÀl runt 16.5 tror jag - men relativt platt handled tror jag.
Jag upplever inte att det Àr en jÀtteskillnad mellan min snowflake och min cherry blossom (eller vad den kallas)... bÄda Àr ju titan och lÀtt att bÀra. Snowflakes bandhorn Àr ju lite lÀngre sÄ Àven lug-lug mÄttet Àr ju större, men jag upplever det som ok Àven om snowflaken bÀrs nÄgot större. Det blev ganska tydligt nÀr jag provade snowflaken pÄ band - dÄ kÀndes den större, men med titanlÀnken Àr det bÀttre.
Allt jÀkligt subjektivt förstÄs sÄ brasklappsrÄdet Àr ju att sjÀlv springa ivÀg och prova - eller hitta en vÀnlig sjÀl i nÀrheten som lever KS andan och prova i verkligheten (ping @Simpatico :) - det Àr ju alltid bÀst och klart trevligast :) )

Jag upplever inte att det Àr en jÀtteskillnad mellan min snowflake och min cherry blossom (eller vad den kallas)... bÄda Àr ju titan och lÀtt att bÀra. Snowflakes bandhorn Àr ju lite lÀngre sÄ Àven lug-lug mÄttet Àr ju större, men jag upplever det som ok Àven om snowflaken bÀrs nÄgot större. Det blev ganska tydligt nÀr jag provade snowflaken pÄ band - dÄ kÀndes den större, men med titanlÀnken Àr det bÀttre.
Allt jÀkligt subjektivt förstÄs sÄ brasklappsrÄdet Àr ju att sjÀlv springa ivÀg och prova - eller hitta en vÀnlig sjÀl i nÀrheten som lever KS andan och prova i verkligheten (ping @Simpatico :) - det Àr ju alltid bÀst och klart trevligast :) )
InstÀmmer. Alltid bÀst nÀr man fÄr prova den irl. GÀrna dÄ i KS sÀllskap.

InstÀmmer. Alltid bÀst nÀr man fÄr prova den irl. GÀrna dÄ i KS sÀllskap.

Tack för input! Det Àr vÀl just hur pass iögonfallande tavlan Àr i kombinaiton med lÄnga bandhorn som oroar vad gÀller intrycket av storleken. Har avhÄllit mig frÄn att prova dem (för att undvika att suget ska bli fullstÀndigt ohanterbart) Ànda sedan jag vid ett besök hos KM för ca 1 Är sedan fick klÀmma lite pÄ dem och kom fram till att jag verkligen villhöver en GS. Men det börjar kanske bli dags att göra ett nytt besök :)

20200516_195515.jpg

Sbga283

Vet inte varför, men kÀnner för att skaffa en 37mms sbgx eller liknande. Vilken fÀrg Àr bÀst? Svart, blÄ?
Svart. Den Àr mest mÄngsidig tycker jag. Den blÄ Àr hÀftig, men den Àr ruskigt blÄ ;) NÀr jag hade 065 hade jag svÄrt att bÀra den till vissa tröjor/skjortor för att den var sÄ klarblÄ...

Jag bombar lite sbgx297 dÄ jag tycker tavlan verkar trevlig. Den benÀmns som blÄ, men verkar skifta precis som sbgv225 mellan blÄ, grön och svart. Den ser dock inte ut att hÄ nÄgon tydlig sunburst, sÄ det ligger vÀl i lacken? Antagligen en vÀldigt lÀttburen fÀrg, men kommer den endast pÄ lÀder kan det ju springa ivÀg lite om man vill ha lÀnk. inte fÀrgmatchat datumfönster utan svart med vita siffror vad det ser ut.
sbgx297_11.jpg

sbgx297_14.jpg

sbgx297_19.jpg

14937982-z6y88gnd1y907gptbq5wiws0-Zoom.jpg

Tillbaka
Topp