kuma-kun
Guld
PÄminner att ref Àr ett trevligt tillÀgg till era fina bilder för de nyfikna.
Om det nu redan inte gÄr att lÀsa pÄ bilden
Senast Àndrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
PÄminner att ref Àr ett trevligt tillÀgg till era fina bilder för de nyfikna.
ref?![]()
![]()
GS-kÀrlek idag.
SBGA293G
Nu bara npgot fÀrglatt
Fint vĂŠr. Fin klokke.
![]()
![]()
![]()
GS-kÀrlek idag.
Riktigt fin pjÀs det dÀr, tavlan och boetten Àr riktigt bra! Vad tycker du om spÀnnet?SBGH257
![]()
Jag har inga som helst problem med spÀnnet vid anvÀndning men tycker att det hade kunnat vara en aning mindre bulkigt.Riktigt fin pjÀs det dÀr, tavlan och boetten Àr riktigt bra! Vad tycker du om spÀnnet?
SBGH003, men den er 40 mm.finns det en GS-modell som uppfyller följande: under 40mm, grön tavla, Automat och datum???
tack pÄ förhand![]()
finns det en GS-modell som uppfyller följande: under 40mm, grön tavla, Automat och datum???
tack pÄ förhand![]()
LE SBGE033 ligger pĂ„ sĂ€lj (visserligen inte UNDER 40): https://klocksnack.se/threads/the-real-bonanzaâą-speedy-citizen-alpinist-omega-grandseiko-sinn-jlc.127816/
DessvÀrre Àr moderna GS nÀstan alltid 40 eller större. De har "more than 39" resp "less than 39 mm" som filter pÄ sin hemsida och med den senare fÄr man bara upp kvartsserien pÄ 37 mm och nÄgra manuella dressur och lite damur. Det finns nÄgra fÀrgglada som ligger pÄ 39 mm som tex denna skönhet https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/sbgw264j men den Àr varken automatisk eller med datum.Denna har jag spanat pÄ men det Àr just att den Àr 40mm som gör att den inte blir aktuell. Kan bÀra en dykare i 40mm dÄ tavlan oftast inte Àr stort och bezelen Àven för att det inte bÀrs sÄ stort.
DessvÀrre Àr moderna GS nÀstan alltid 40 eller större. De har "more than 39" resp "less than 39 mm" som filter pÄ sin hemsida och med den senare fÄr man bara upp kvartsserien pÄ 37 mm och nÄgra manuella dressur och lite damur. Det finns nÄgra fÀrgglada som ligger pÄ 39 mm som tex denna skönhet https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/sbgw264j men den Àr varken automatisk eller med datum.
Hej,
Ăr det nĂ„gon som sitter pĂ„ en SBGA413? FĂ„tt upp ögonen för den och Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ ett köp. Ăr det samma case som nĂ„gon annan GS-modell sĂ„ jag kan jĂ€mföra hos typ Klockmaster? Tycker inte riktigt att caset ser ut som nĂ„got jag sett innan, men det kan vara jag som Ă€r virrig.
Mvh A
ja det Àr lite trist att det ska vara sÄ.... om jag ska slÄ till pÄ en GS sÄ kommer det nog bli en SBGR053 eller 253.
Sen kanske man har tur att det görs en i 37mm nÄn gÄng som har grön tavla![]()
Hej,
Ăr det nĂ„gon som sitter pĂ„ en SBGA413? FĂ„tt upp ögonen för den och Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ ett köp. Ăr det samma case som nĂ„gon annan GS-modell sĂ„ jag kan jĂ€mföra hos typ Klockmaster? Tycker inte riktigt att caset ser ut som nĂ„got jag sett innan, men det kan vara jag som Ă€r virrig.
Mvh A
Jag har en - galet bra klocka. Tavlan Àr magiskt, boetten Àr sÄ dÀr bra som bara GS kan, i titan sÄ otrolig bekvÀm och smidig att bÀra.
Har lite dÄlig koll pÄ just boetten borde vÀl vara samma som typ SBGA375 (de refererar ju till 44GS comtemporary design...)
Kan dock vara lite svÄr att fÄ tag pÄ - Àr ju en US edition
ja,sÄ kan det sÀkert vara - my badNja, det Àr inte samma case som SBGA375, va? Ni fÄr rÀtta mig om jag har fel, men caset Àr vÀl (Ätminstone sett till senare modeller) bara gemensamt med övriga US limited sÀsongsklockor (SBGH271, SBGH273, SBGA415 och just SBGA 413) som jag förstÄtt nÀrmast Àr en homage till GS62?
Tack. Den Àr bestÀlld och skickas idag.Jag har en - galet bra klocka. Tavlan Àr magiskt, boetten Àr sÄ dÀr bra som bara GS kan, i titan sÄ otrolig bekvÀm och smidig att bÀra.
Har lite dÄlig koll pÄ just boetten borde vÀl vara samma som typ SBGA375 (de refererar ju till 44GS comtemporary design...)
Kan dock vara lite svÄr att fÄ tag pÄ - Àr ju en US edition
Denna (SBGH271) Àr ju förvisso 40mm, men jag upplever inte att de bÀrs sÀrskilt stort - relativt korta bandhorn.
![]()