Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Denna Ă€r sĂ„ sjukt grym, förstĂ„r att du saknat den.Ăntligen tillbaka
SBGX335
![]()
Denna Àr sÄ sjukt grym, förstÄr att du saknat den.
HÄller pÄ att testa olika gummin, har fastnat för Borealis.
![]()
Kör du grönt? Har ett blÄtt liggandes som jag ska testa nÄn gÄng dÄ jag tar av den. Vilket sÀllan hÀnder.Kör Borealis jag ocksÄ![]()
Vilken ref? riktigt trevlig!
Tack sbgw235Vilken ref? riktigt trevlig!
En fundering till GS-trÄden: har kikat mycket pÄ sbgx263 och 259 som har sÄ SJUKT lÀckra index. Men, funderar pÄ en sak vad gÀller formen mellan boett och lÀnk. Finns det en funktion eller konstruktionsaspekt bakom? NÄgon som vet? Pendlar i Äsikt mellan att tycka att det gör sig bra och störig detalj. Stulen bild:![]()
Som @nept pÄpekade Àr det nog ingen funktion utan design. *att jag snott bilderna var ocksÄ riktigtEn fundering till GS-trÄden: har kikat mycket pÄ sbgx263 och 259 som har sÄ SJUKT lÀckra index. Men, funderar pÄ en sak vad gÀller formen mellan boett och lÀnk. Finns det en funktion eller konstruktionsaspekt bakom? NÄgon som vet? Pendlar i Äsikt mellan att tycka att det gör sig bra och störig detalj. Stulen bild:![]()
Var pĂ„ KM FĂ€ltöversten idag och hade tĂ€nkt klĂ€mma och kĂ€nna lite pĂ„ ffa SBGA375 (som tyvĂ€rr inte fanns inne) vs Snowflaken och fick dĂ„ veta att âdom ju har höjt priserna pĂ„ GS i Ă„r med runt 8%â. Just SBGA375 skulle dĂ„ gĂ„ loss pĂ„ runt 59 snarare Ă€n runt 54-55 som var fallet tidigare. Ăr det nĂ„gon annan som har hört nĂ„got om detta? Har förstĂ„tt att GS inte direkt ofta höjer sina priser (Ă€ven om jag förstĂ„tt att det skedde i samband med att de bytte tavlor pĂ„ modellerna för ett antal Ă„r sedan)...
SÀker pÄ att det inte bara Àr vÀxelkursen? Om de hÄllt priserna (i yen) konstanta sÄ borde priset gÄtt upp cirka 10% senaste Äret om jag tÀnker rÀtt.
![]()
Utan datum Àr sjukt nice!SBGX089
![]()
Det ger onekligen en mer clean och symmetrisk tavla utan datum. Jag kollar dock datumet ganska ofta pÄ klockan sÄ lite störigt Àr det...Utan datum Àr sjukt nice!
HÀr Àr en frÄn igÄr nÀr jag observerade att visarna var parvis parallella
![]()
Fint!Hittade ett matchande band till min sbga211. Vad tycks?
![]()
Tack, har haft det liggandes en stund men aldrig tÀnkt tanken att testa det pÄ snowflaken men det blev faktiskt en riktigt bra matchning
Verkligen! Gillar hur strukturen i bandmaterialet lirar med tavelstrukturen samt paddingen pÄminner om bandhornens böjning.Tack, har haft det liggandes en stund men aldrig tÀnkt tanken att testa det pÄ snowflaken men det blev faktiskt en riktigt bra matchning![]()
Sjukt snyggt! Modellen Àr en personlig favorit som jag hoppas att sjÀlv ha i min Àgo nÄn gÄng i framtiden.Hittade ett matchande band till min sbga211. Vad tycks?
![]()
AlltsÄ bÄde SBGX och SBGV Àr ju bara bokstÀver som Äterfinns i en himla massa modeller. Finns ju allt frÄn dressare pÄ lÀder till feta dykare.. Men de du tÀnker pÄ Àr nog SBGX261 med flera, och typ SBGV229 och liknande, och dÀr Àr det ju skillnad pÄ en massa grejer. De Àr olika stora, har olika boetter och den ena Àr stÄl och den andra titan.VÀldigt nÀra att slÄ till pÄ min första GS.
Detta har sÀkert avhandlats tidigare men jag undrar om det Àr nÄgon skillnad pÄ SBGX kontra SBGV förutom storleken?
Vad hade ni valt?
Har knappt 16cm handled och bÀr för det mesta vintage kring 34-39mm.
Tur att du gissade rÀtt nÀr jag syftade pÄ modeller.AlltsÄ bÄde SBGX och SBGV Àr ju bara bokstÀver som Äterfinns i en himla massa modeller. Finns ju allt frÄn dressare pÄ lÀder till feta dykare.. Men de du tÀnker pÄ Àr nog SBGX261 med flera, och typ SBGV229 och liknande, och dÀr Àr det ju skillnad pÄ en massa grejer. De Àr olika stora, har olika boetter och den ena Àr stÄl och den andra titan.
Med din preferens i storlek (aka goda smak) hade jag tagit en SBGX261 (eller 059, 259, 061, 063, 263, 065 osv..) för den Àr nog minst och billigast
GS har ju en (engelsksprÄkig) hemsida med en massa info sÄ det Àr ju bara kolla dÀr om det inte Àr nÄn udda eller gammal modellTur att du gissade rÀtt nÀr jag syftade pÄ modeller.
Precis som du sÀger Àr det dom jag tÀnker pÄ.
Ăr det den större SBGV som Ă€r i Titan?
Tack för svar. Lutar Ät en SBGX263 men ville bara veta om jag missat nÄgot vÀrdefullt![]()