kuma-kun
Guld
FrÄn det fantastiska Äret 1963 dÄ mycket stiligt blev till.Riktigt snygg! Vilket Är Àr den frÄn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
FrÄn det fantastiska Äret 1963 dÄ mycket stiligt blev till.Riktigt snygg! Vilket Är Àr den frÄn?
Har svĂ„rt att tro det. ĂndlĂ€nken Ă€r en ganska speciell form som passar boetten. Kanske resten av armbandet passar, men vad vet jagNĂ„gon som vet om lĂ€nken till SBGX-modellerna pĂ„ 37mm passar pĂ„ t.ex. en SBGR253?
BÄda Àr 19mm iallafall?
Rekommenderar att mejla Klockmaster Globen, dom har bra koll pÄ lÀnkar och svarar snabbtNÄgon som vet om lÀnken till SBGX-modellerna pÄ 37mm passar pÄ t.ex. en SBGR253?
BÄda Àr 19mm iallafall?
Rekommenderar att mejla Klockmaster Globen, dom har bra koll pÄ lÀnkar och svarar snabbt[email protected]
Har lÀst det dÀr och vissa poÀnger Àr bra. Han har dock ett enormt stort intresse av att vintage GS stiger i vÀrde sÄ han Àr den mest partiska personen som gÄr att hitta förutom sÀljaren.@yonsson
Gerald mener den er legit, men overpriset.
https://thegrandseikoguy.com/2020/0...dy1Pag26Bxf019U-Ia6kryUqwjhy1bF4SVtLKggc5BsJE
Prova tex InstagramGe mig ider:
Letar efter en 36-37mm GS. Svart eller champagne urtavla. SBGR253/1 verkar fina men vad har jag för alternativer?
Och har SBGRs boett nÄgot namn? Jag skulle vilja se lite bilder av SBGR pÄ lÀder men finns bara nÄgra pÄ Google. Medlemmar?![]()
Tack, har ganska dÄlig koll pÄ ungdomars grejerProva tex Instagram
![]()
Tack för tipset. Ska höra med dom.Rekommenderar att mejla Klockmaster Globen, dom har bra koll pÄ lÀnkar och svarar snabbt[email protected]
Om du med ungdomar menar medelÄlders klocksamlare sÄ ja, har svÄrt att tro att nÄn under 25 har Instagram nuförtiden..Tack, har ganska dÄlig koll pÄ ungdomars grejer![]()
Har dessa avsmalnade lÀnk? Taperad eller vad det kallas för?Om du inte Àr emot kvarts finns ju Sbgx063 och sbgx061. Nya heter 263 och 261.
Min Sbgx063 som jag Àr vÀldigt nöjd med.
Exakt, 37mm, tunn och bekvÀm.
![]()
Japp. Men gÄr endast frÄn 19mm vid boetten till 18mm vid spÀnnet. SÄ ingenting du ser pÄ direkten. Hade gÀrna fÄtt smalna av ytterligare en mm för min del.Har dessa avsmalnade lÀnk? Taperad eller vad det kallas för?
Detta Àr den klockan som imponerat mest pÄ mig av alla jag Àgt hittills. Kan inte sÀtta fingret pÄ vad det Àr men den Àr helt fantastisk. Det blockiga caset och fantastiska finishen antar jag. VÀldigt unik.![]()
Detta Àr den klockan som imponerat mest pÄ mig av alla jag Àgt hittills. Kan inte sÀtta fingret pÄ vad det Àr men den Àr helt fantastisk. Det blockiga caset och fantastiska finishen antar jag. VÀldigt unik.![]()
SBGV245!JÀklar va lÀcker vad heter modellen? De har ju lyckats ta fram en helt unik form som egentligen inte pÄminner om nÄgot annat.
Du kommer inte bli besviken. Jag har varit intresserad sen första gÄngen jag sÄg den men inte riktigt vÄgat dÄ jag tÀnkt att den inte kan vara sÄ bra i verkligheten. Det visade sig att den var bÀttre. Jag Àr helt sÄld!NÄn mer Àn jag som drömmer om den grÄ fÀngslande tavlan pÄ SBGV245? Jag tror att den mÄste bestÀllas, annars kan jag inte fungera ordentligt
Kul att höra nöjda ÀgareDu kommer inte bli besviken. Jag har varit intresserad sen första gÄngen jag sÄg den men inte riktigt vÄgat dÄ jag tÀnkt att den inte kan vara sÄ bra i verkligheten. Det visade sig att den var bÀttre. Jag Àr helt sÄld!
Jag tycker originalbandet Àr fantastiskt och det som passar bÀst. Det smÀlter in i klockan och ger den exakt den looken jag Àr ute efter. Men jag tror ocksÄ att den kan göra sig riktigt bra pÄ andra band, dock inte vad som helst som med speedyn. Gillar att nÄgra KSare testar runt. Tror nÄgon kan trÀffa helt rÀtt snart! Har sjÀlv bestÀllt ett grÄtt nutbuck frÄn Molequin som jag tror kan bli riktigt bra.Kul att höra nöjda ÀgareDen Àr ju inte sÄ vanlig hÀr, och de som fanns vandrade runt ganska friskt i början, sÄ det Àr vÀl inte en modell för alla
De flesta verkar ocksÄ byta band lika ofta som kallingar, betyder det att den passar pÄ mycket eller att det Àr svÄrt att hitta nÄgot som passar? Originalbandet verkar inte fÄ sÄ gott betyg över lag...
Onekligen vÀldigt snygg! Jag fÄr lite Seiko Samurai-vibbar.
Ja den Àr ju för jÀkla fin. Sbgw231 eller hur? Var och nÀr köpte du din? Min köpte jag frÄn Sjöbackens Ur i Malmö. En ofattbart lÀcker klocka som fÄr mycket uppmÀrksamhet... kul att se att det finns ett par andra sÄdana hÀr pÄ KS.
Ăppna upp den och visa nĂ„gra bilder pĂ„ det fina viklĂ„set!![]()
Ledsen för spam. Men jag Àr helnöjd!![]()
Tack!Ja den Àr ju för jÀkla fin. Sbgw231 eller hur? Var och nÀr köpte du din? Min köpte jag frÄn Sjöbackens Ur i Malmö. En ofattbart lÀcker klocka som fÄr mycket uppmÀrksamhet... kul att se att det finns ett par andra sÄdana hÀr pÄ KS.
Ăr det nĂ„n GS-strap eller eftermarknad? Najs kombo hur som helst!![]()
Ledsen för spam. Men jag Àr helnöjd!![]()
Det Ă€r inte en GS-strap. Det Ă€r ett aftermarket nutbuck, mycket bekvĂ€mt och kĂ€nns som det passar klockan riktigt bra!Ăr det nĂ„n GS-strap eller eftermarknad? Najs kombo hur som helst!