• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Rekommenderar att mejla Klockmaster Globen, dom har bra koll pĂ„ lĂ€nkar och svarar snabbt :) [email protected]

Sjöbackens Ur i Malmö har jag bra erfarenhet av, de Àr GS handlare och kan mycket om lÀnkar. Jag köpte en deployment clasp hos dem Till min sbgw231 nyligen som de fixade omgÄende. Varmt rekommenderade Àven om det bara gÀller att ringa och be om information.

Ge mig ider:

Letar efter en 36-37mm GS. Svart eller champagne urtavla. SBGR253/1 verkar fina men vad har jag för alternativer?

Och har SBGRs boett nÄgot namn? Jag skulle vilja se lite bilder av SBGR pÄ lÀder men finns bara nÄgra pÄ Google. Medlemmar? :cool:
Prova tex Instagram
Screenshot_20200721-094114_Instagram.jpg

35C69590-F327-46A3-86F2-210A719F079F.jpeg
4D2AEE30-9F55-46D5-9520-F69B8BC3284A.jpeg
Detta Àr den klockan som imponerat mest pÄ mig av alla jag Àgt hittills. Kan inte sÀtta fingret pÄ vad det Àr men den Àr helt fantastisk. Det blockiga caset och fantastiska finishen antar jag. VÀldigt unik.

JÀklar va lÀcker vad heter modellen? De har ju lyckats ta fram en helt unik form som egentligen inte pÄminner om nÄgot annat.

NÄn mer Àn jag som drömmer om den grÄ fÀngslande tavlan pÄ SBGV245? Jag tror att den mÄste bestÀllas, annars kan jag inte fungera ordentligt
Du kommer inte bli besviken. Jag har varit intresserad sen första gÄngen jag sÄg den men inte riktigt vÄgat dÄ jag tÀnkt att den inte kan vara sÄ bra i verkligheten. Det visade sig att den var bÀttre. Jag Àr helt sÄld!

Du kommer inte bli besviken. Jag har varit intresserad sen första gÄngen jag sÄg den men inte riktigt vÄgat dÄ jag tÀnkt att den inte kan vara sÄ bra i verkligheten. Det visade sig att den var bÀttre. Jag Àr helt sÄld!
Kul att höra nöjda Àgare :) Den Àr ju inte sÄ vanlig hÀr, och de som fanns vandrade runt ganska friskt i början, sÄ det Àr vÀl inte en modell för alla ;) De flesta verkar ocksÄ byta band lika ofta som kallingar, betyder det att den passar pÄ mycket eller att det Àr svÄrt att hitta nÄgot som passar? Originalbandet verkar inte fÄ sÄ gott betyg över lag...

Kul att höra nöjda Àgare :) Den Àr ju inte sÄ vanlig hÀr, och de som fanns vandrade runt ganska friskt i början, sÄ det Àr vÀl inte en modell för alla ;) De flesta verkar ocksÄ byta band lika ofta som kallingar, betyder det att den passar pÄ mycket eller att det Àr svÄrt att hitta nÄgot som passar? Originalbandet verkar inte fÄ sÄ gott betyg över lag...
Jag tycker originalbandet Àr fantastiskt och det som passar bÀst. Det smÀlter in i klockan och ger den exakt den looken jag Àr ute efter. Men jag tror ocksÄ att den kan göra sig riktigt bra pÄ andra band, dock inte vad som helst som med speedyn. Gillar att nÄgra KSare testar runt. Tror nÄgon kan trÀffa helt rÀtt snart! Har sjÀlv bestÀllt ett grÄtt nutbuck frÄn Molequin som jag tror kan bli riktigt bra.

Ja den Àr ju för jÀkla fin. Sbgw231 eller hur? Var och nÀr köpte du din? Min köpte jag frÄn Sjöbackens Ur i Malmö. En ofattbart lÀcker klocka som fÄr mycket uppmÀrksamhet... kul att se att det finns ett par andra sÄdana hÀr pÄ KS.
Tack!
SBGW235 sÄ nÀstan samma. Köpte hos Svante i Globen för 1,5 Är sedan.

Lite ny i GS-vÀrlden och vill ha en clean 36-37mm men verkar ju finnas en uppsjö olika modeller. Det Àr vÀl sbgx-serien som gÀller?
NÄgon vÀnlig sjÀl som kan ge en lite guide kring alla versioner?

Tillbaka
Topp