Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Magi i sin enkelhet!![]()
SBGW231
Lite sÄ jag tÀnker ocksÄ, ett litet perfekt mikrokosmos dÀr inne trots tilltagande utvÀndigt slitage. Jag gillar ju sÄnt pÄ vintageklockor och den hÀr ska ju bli vintage med mig tÀnkte jag. Vi fÄr stötta varandra i projektet, "vi som har en lite för fin och perfekt klocka som beater" typJag kÀnner likadant, men eftersom det Àr safirglas kommer tavla och visare alltid vara som nya. DÄ blir det nÀstan bara hÀrligt att den Àr anvÀnd utvÀndigt.
Jag kÀnner likadant, men eftersom det Àr safirglas kommer tavla och visare alltid vara som nya. DÄ blir det nÀstan bara hÀrligt att den Àr anvÀnd utvÀndigt.
Trevlig bild pÄ en hÀrlig men svÄrfotad tavla.KÀmpa pÄ, snart helg!
![]()
Klumpigt formulerat, jag menar inte slitas snarare Àn inte Äldras. SÄ hur sliten boetten Àn Àr sÄ finns alla slipningar och poleringar kvar under glaset.Nu hÀnger jag inte med, varför skulle inte tavla och visare Äldras för att det Àr safirglas?
Ujj sÄ svÄrt det Àr att fÄnga dess skönhet.Trevlig bild pÄ en hÀrlig men svÄrfotad tavla.
SBGX335, JDMVad Àr det för ref pÄ denna? :O
KÀmpa pÄ, snart helg! Sbgh267
![]()
Du behöver inte ursÀkta dig, det Àr klockan vi fokuserar pÄSBGX337 och en Gin & tonic med viol-likör och citronskal. FÀrgmatchningen Àr perfekt!
OBS: detta var inte alls planerat. Jag valde klocka i morse och gjorde i kvÀll den drink jag ville dricka utan nÄgon tanke pÄ klockan.
![]()
Tackar, jag Àr helt enig!riktig bra bild det dÀr!
PĂ„ en av de vackraste!
à hÄ, en sÄn blir jag mellan varven svÄrt sugen pÄ. SvÄr att komma Ät att prova bara. Du rÄkar inte ha lust och möjlighet att fota den intill nÄgon annan vÀlkÀnd dykare?AlltsÄ.. detta kvartsverk gÄr mÀktigt korrekt.
![]()
HÀr Àr mitt bidrag: Den blÄ varianten SBGX337 intill en Planet Ocean chrono.à hÄ, en sÄn blir jag mellan varven svÄrt sugen pÄ. SvÄr att komma Ät att prova bara. Du rÄkar inte ha lust och möjlighet att fota den intill nÄgon annan vÀlkÀnd dykare?
Yes, ska fixa lite jÀmförande bilder. à terkommer!à hÄ, en sÄn blir jag mellan varven svÄrt sugen pÄ. SvÄr att komma Ät att prova bara. Du rÄkar inte ha lust och möjlighet att fota den intill nÄgon annan vÀlkÀnd dykare?
Sjukt snygg! Har verkligen lust pĂ„ denna. KĂ€nns den speciell nog för en sĂ„pass âenkelâ klocka? Vad gör den speciell enligt dig?![]()
SBGW231
à hÄ, en sÄn blir jag mellan varven svÄrt sugen pÄ. SvÄr att komma Ät att prova bara. Du rÄkar inte ha lust och möjlighet att fota den intill nÄgon annan vÀlkÀnd dykare?
Tack!! Snyggt.
Tackar!Tack!! Snyggt.
TvÄ spontana reflektioner:
1. Bitig, men ser ju inte alls orimligt stor ut! Lite av âtuna-syndrometâ med generösa mĂ„tt men egentligen mer bred Ă€n lĂ„ng?
2. JĂ€kla bra trippel!
Tack! Visst Ă€r den ganska enkel, men jag tycker att tvĂ„ saker gör den speciell. För det första Ă€r finishen grymt bra. MĂ„ste nĂ€stan ses live för att kunna uppskattas. För det andra tycker jag att den Ă€r perfekt balanserad med tanke pĂ„ diameter, tjocklek, lug to lug mĂ„tt och form. Jag sökte lĂ€nge efter den perfekta dressaren och tycker SBGW231 kommer bra nĂ€ra (enligt mina egna preferenser förstĂ„s, som inte innebĂ€r krav pĂ„ avsaknad av sekundvisare, Ă€delmetall etc.).Sjukt snygg! Har verkligen lust pĂ„ denna. KĂ€nns den speciell nog för en sĂ„pass âenkelâ klocka? Vad gör den speciell enligt dig?