• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

image.jpg

SBGW231
 
Jag kÀnner likadant, men eftersom det Àr safirglas kommer tavla och visare alltid vara som nya. DÄ blir det nÀstan bara hÀrligt att den Àr anvÀnd utvÀndigt.
Lite sÄ jag tÀnker ocksÄ, ett litet perfekt mikrokosmos dÀr inne trots tilltagande utvÀndigt slitage. Jag gillar ju sÄnt pÄ vintageklockor och den hÀr ska ju bli vintage med mig tÀnkte jag. Vi fÄr stötta varandra i projektet, "vi som har en lite för fin och perfekt klocka som beater" typ:)
 
Tack!! Snyggt.

TvÄ spontana reflektioner:
1. Bitig, men ser ju inte alls orimligt stor ut! Lite av ”tuna-syndromet” med generösa mĂ„tt men egentligen mer bred Ă€n lĂ„ng?
2. JĂ€kla bra trippel!
Tackar!
NÀ, orimligt stor Àr den inte. Chunky bÄde pÄ höjd och bredd, men sitter riktigt bra.
 
Sjukt snygg! Har verkligen lust pĂ„ denna. KĂ€nns den speciell nog för en sĂ„pass ”enkel” klocka? Vad gör den speciell enligt dig?
Tack! Visst Àr den ganska enkel, men jag tycker att tvÄ saker gör den speciell. För det första Àr finishen grymt bra. MÄste nÀstan ses live för att kunna uppskattas. För det andra tycker jag att den Àr perfekt balanserad med tanke pÄ diameter, tjocklek, lug to lug mÄtt och form. Jag sökte lÀnge efter den perfekta dressaren och tycker SBGW231 kommer bra nÀra (enligt mina egna preferenser förstÄs, som inte innebÀr krav pÄ avsaknad av sekundvisare, Àdelmetall etc.).
 
Tillbaka
Topp