Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
InstĂ€mmer om att de Ă€r snygga, men vem kan vĂ€lja fĂ€rg?Ăr det nĂ„gon som testat de nya som Ă€r pĂ„ 40,5mm med keramisk(?) bezel? Himla snygga och jag smyger in hĂ€r för att se om nĂ„gon plockat upp en men det verkar inte locka folket hĂ€r inne?
ĂndĂ„ 1mm plattare Ă€n gamla schyssta seadwellern. Som Ă€r 40 x 15,5 hög. Och den Ă€r ju poppis. För mig var den jĂ€kla braInstĂ€mmer om att de Ă€r snygga, men vem kan vĂ€lja fĂ€rg?
Sen Àr det vÀl frÄgan hur de kÀnns pÄ handleden med den diametern och 14,7mm pÄ höjden.
Riktigt bra kombination!Sbgv245. Det Àr en fascinerande klocka detta. Rent brutalistisk i sin design. Har inte riktigt kommit överens med originalarmbandet som fortfarande Àr lite för styvt och lyfter klockan frÄn handleden. Som tur Àr Àr den ju ett strapmonster utan dess like, och ett Molequin i nubuck gör att den nÀstan inte mÀrks pÄ armen. Fler band pÄ ingÄng!![]()
Molequin gör riktigt bra band. Det enda jag behövt göra var att slipa ner en söm som var lite vass. Snygg komboSbgv245. Det Àr en fascinerande klocka detta. Rent brutalistisk i sin design. Har inte riktigt kommit överens med originalarmbandet som fortfarande Àr lite för styvt och lyfter klockan frÄn handleden. Som tur Àr Àr den ju ett strapmonster utan dess like, och ett Molequin i nubuck gör att den nÀstan inte mÀrks pÄ armen. Fler band pÄ ingÄng!![]()
Det hade kunnat möjligen vara lite tjockare uppe vid fÀstet mot bandhornen för att vara klockren(!) pÄ denna klocka. Men fantastisk kvalite! Och att det Àr sÄpass tunt gör ju att man knappt mÀrker av det!Molequin gör riktigt bra band. Det enda jag behövt göra var att slipa ner en söm som var lite vass. Snygg kombo
Antar att det Àr din, isf vill du sÀlja?SBGN005
![]()
Antar att det Àr din, isf vill du sÀlja?
Hör av dig om du Àndrar dig!japp, det Àr min. Inte aktuellt att sÀlja - köpte den sjÀlv för nÄgra mÄnader sedan.
Jag vill minnas att det i vĂ„ras spekulerades om en âmindreâ GS-dykare. NĂ„n som har nĂ„gon update pĂ„ detta?
Puss
Ăr det originallĂ€nken som du har köpt till eller eftermarknad?![]()
SBGV243. Hade gÀrna sett att GS gjort som Rolex med Datejust, spottat ur sig en uppsjö av tavlor man kunde byta mellan. Den svarta Àr helt ok men lite steril.
En GS lĂ€nk till en annan modell som Ă€r köpt i efterhand. Den sĂ€ljs (mĂ€rkligt nog) endast med textilband.Ăr det originallĂ€nken som du har köpt till eller eftermarknad?
Jo. Fast det finns en lÀnk att köpa till just för denna modell: https://www.seiyajapan.com/products/grand-seiko-ss-bracelet-for-sbgv243-sbgv245-sbgv247-aa1yd13j0En GS lÀnk till en annan modell som Àr köpt i efterhand. Den sÀljs (mÀrkligt nog) endast med textilband.
Japp, det Àr den. Fast den var ursprungligen till en annan modell, SBGV225. Att de sÀljer den som tillhörande 243/45 Àr nog lite av en efterkonstruktion? Den passar 100% dock.Jo. Fast det finns en lÀnk att köpa till just för denna modell: https://www.seiyajapan.com/products/grand-seiko-ss-bracelet-for-sbgv243-sbgv245-sbgv247-aa1yd13j0
Mycket snyggt![]()
Grand Seiko SBGX335, endast 43,6 mm![]()