• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Bjirnen

Breitling
BE3DA1E5-32C4-4B18-8272-C3C224B08E22.jpeg
StenhÄrd!
 

Roboto

Breitling
Är det nĂ„gon som testat de nya som Ă€r pĂ„ 40,5mm med keramisk(?) bezel? Himla snygga och jag smyger in hĂ€r för att se om nĂ„gon plockat upp en men det verkar inte locka folket hĂ€r inne?
InstÀmmer om att de Àr snygga, men vem kan vÀlja fÀrg? :banghead:
Sen Àr det vÀl frÄgan hur de kÀnns pÄ handleden med den diametern och 14,7mm pÄ höjden.
 

Frebot

Omega
2-Faktor
Sbgv245. Det Àr en fascinerande klocka detta. Rent brutalistisk i sin design. Har inte riktigt kommit överens med originalarmbandet som fortfarande Àr lite för styvt och lyfter klockan frÄn handleden. Som tur Àr Àr den ju ett strapmonster utan dess like, och ett Molequin i nubuck gör att den nÀstan inte mÀrks pÄ armen. Fler band pÄ ingÄng!
ECBB1D3E-5414-4FEF-8D3F-4C023546D09E.jpeg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Sbgv245. Det Àr en fascinerande klocka detta. Rent brutalistisk i sin design. Har inte riktigt kommit överens med originalarmbandet som fortfarande Àr lite för styvt och lyfter klockan frÄn handleden. Som tur Àr Àr den ju ett strapmonster utan dess like, och ett Molequin i nubuck gör att den nÀstan inte mÀrks pÄ armen. Fler band pÄ ingÄng!
ECBB1D3E-5414-4FEF-8D3F-4C023546D09E.jpeg
Riktigt bra kombination!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Sbgv245. Det Àr en fascinerande klocka detta. Rent brutalistisk i sin design. Har inte riktigt kommit överens med originalarmbandet som fortfarande Àr lite för styvt och lyfter klockan frÄn handleden. Som tur Àr Àr den ju ett strapmonster utan dess like, och ett Molequin i nubuck gör att den nÀstan inte mÀrks pÄ armen. Fler band pÄ ingÄng!
ECBB1D3E-5414-4FEF-8D3F-4C023546D09E.jpeg
Molequin gör riktigt bra band. Det enda jag behövt göra var att slipa ner en söm som var lite vass. Snygg kombo
 

Frebot

Omega
2-Faktor
Molequin gör riktigt bra band. Det enda jag behövt göra var att slipa ner en söm som var lite vass. Snygg kombo
Det hade kunnat möjligen vara lite tjockare uppe vid fÀstet mot bandhornen för att vara klockren(!) pÄ denna klocka. Men fantastisk kvalite! Och att det Àr sÄpass tunt gör ju att man knappt mÀrker av det!
 
NĂ„n mer Ă€n jag som kĂ€nner att det Ă€r lite tunt med jubilee-lĂ€nkar pĂ„ GS? Önskar Seiko provade denna typ oftare.
Man blir lite avis pÄ t.ex. datejusts som har grymma jubliee-lÀnkar. Till vardags kör jag Z199, en av Seikos fÄtal riktigt bra jubilees. Skulle gÀrna addera en till min SBGV009, dÄ jag gillar den lite mer slappa kÀnslan av jubilee vs styvt oyster.
 

OlleC

Breitling
Jag vill minnas att det i vĂ„ras spekulerades om en ”mindre” GS-dykare. NĂ„n som har nĂ„gon update pĂ„ detta?
Puss
 
Topp