Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
GÄr det att fÄ tag pÄ dessa i butik nuförtiden? Sist jag kollade sÄg det svÄrt ut men det kanske Àr bÀttre nu.Ingen som har ett viklÄs över? Kanske rent av med ett band till?
![]()
Jag har inte forskat, men Seiya har inga inne Ätminstone.GÄr det att fÄ tag pÄ dessa i butik nuförtiden? Sist jag kollade sÄg det svÄrt ut men det kanske Àr bÀttre nu.
![]()
SBGW231 idag.
Idag kÀndes som en bra dag för en GS, det fick bli det senaste tillskottet till GS samlingen, SBGW033.
![]()
Inte dum alls. Limiterad variant?Idag kÀndes som en bra dag för en GS, det fick bli det senaste tillskottet till GS samlingen, SBGW033.
![]()
Stort grattis!Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv!
Klockmaster Globen leverar som vanligt. SBGH201, whiskyglas (förra Ärets födelsedag men who cares) och ansiktsmask sÄ man kan skydda omvÀrlden frÄn whiskylukt i stil
![]()
![]()
![]()
Ja det stÀmmer, slÀpptes i 1300 exemplar 2011 för att fira 130 Är, baserad pÄ en modell frÄn 60-talet. Det finns mer att lÀsa om den i paketöppningstrÄden (det Àr den klockan):Inte dum alls. Limiterad variant?
Tack för lÀnken. Bara att börja jaga en i varje metall sen dÄJa det stÀmmer, slÀpptes i 1300 exemplar 2011 för att fira 130 Är, baserad pÄ en modell frÄn 60-talet. Det finns mer att lÀsa om den i paketöppningstrÄden (det Àr den klockan):
Paketöppning Grand SEIKO SBGW033
Skaffade min första Grand SEIKO, en SBGV011 för inte sÄ lÀnge sedan. Egentligen var det inte den GS modellen jag hade tÀnkt köpa. En modell med ljustavla, typ sbgw031, skulle komplettera min samling pÄ ett bÀttre sÀtt. Men nÀr en riktigt fin sbgv011 dök upp sÄ spontanköpte jag den. Det gÀller...klocksnack.se
Om man gillar lite mindre storlekar sÄ Àr den vÀldigt bra, 36 mm och inte sÀrskilt tjock.
Do it! Ăr oerhört nöjd med min i varje fallJag mĂ„ste prova en variant med den typen av tavla, ser oerhört bra ut
Jag har inte forskat, men Seiya har inga inne Ă„tminstone.
Intressant! FÄr man frÄga vad kalaset kostade?Jag bestÀllde ett frÄn Klockmaster Globen i November. Hade inga inne men vÀntetiden var ca: 3-4v om jag inte minns fel.
Intressant! FÄr man frÄga vad kalaset kostade?
Bara en sÄn sak! Inslaget i rispapper sÄklart!Absolut! 3200:- gick det pÄ. DÄ fick jag ocksÄ ett fint tygmÀrke frÄn Seiko pÄ köpet![]()
Var priset för clasp enkom eller med band?Jag bestÀllde ett frÄn Klockmaster Globen i November. Hade inga inne men vÀntetiden var ca: 3-4v om jag inte minns fel.
Det var enbart för claspet. Vet inte vad dom tar för bandet dÄ jag köpte mitt pÄ hÀr pÄ KSVar priset för clasp enkom eller med band?
Okidoki. Köpte en GS GMT nyligen och funderar pÄ att byta bandet. Vet du om det finns "eftermarknadsband" som passar claspen eller man köpa GS Original?Det var enbart för claspet. Vet inte vad dom tar för bandet dÄ jag köpte mitt pÄ hÀr pÄ KS![]()
Okidoki. Köpte en GS GMT nyligen och funderar pÄ att byta bandet. Vet du om det finns "eftermarknadsband" som passar claspen eller man köpa GS Original?
Tror vi missförstÄr varandraHmm, tror dom fungerar till de flesta dÄ dom i princip fungerar som ett pinbuckle. Inte för stora hÄl bara, dÄ blir det nog lite "sladdrigt".
Jag har eventuellt ett GS Pinbuckle till övers om du skulle komma pÄ sÄnna tankar?![]()
Ingen aning men med tanke pÄ hur lÄgt prissatta nÀstan nya klockor sÀljs pÄ KS Àr det nog en hel del.Hur mÄnga procent rabatt kan man fÄ pÄ en GS hos AD?
UrsÀkta! Det var jag som blandade ihop dig med han som sökte viklÄsTror vi missförstÄr varandraJag har alltsÄ en original GS viklÄs dÀr det ocksÄ sitter ett original skinnband. Jag undrar om man kan hitta skinnband frÄn andra mÀrken som passar mitt GS viklÄs? Och mÄste man isf tÀnka pÄ nÄgot kring lÀngd? Ena skinnbandet ser vÀldigt kort ut...
Haha! Nemas problemas. NÄgon annan?UrsÀkta! Det var jag som blandade ihop dig med han som sökte viklÄs![]()
Jag fÄr nog passa pÄ denna. LÀngden kan ju vara avgörande om man vill fÄ det rÀtt centrerat kanske.