Snygg matchning med lume och tröja.HÀrligt Matt-vit tavla
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snygg matchning med lume och tröja.HÀrligt Matt-vit tavla
![]()
Kollat pÄ dessa, och tjockleken Àr nÄgot i det största laget.Ett alternativ skulle kunna vara en SBGR251. 37mm med datum och riktigt snygg sunburst-tavla, enda nackdelen jag skulle se Àr vÀl vara att den Àr relativt "tjock" för att vara Ät det dressigare hÄllet pÄ nÀstan 13,5mm.
![]()
Lite av ett Ă„terkommande âproblemâ att det finns ganska fĂ„ modeller i* nuvarande sortiment som Ă€r Ă„t det mindre hĂ„llet.. som @Floof Ă€r inne pĂ„ Ă€r det vĂ€l i sĂ„ fall just SBGR-modellerna om man söker nĂ„got nytt med stĂ„llĂ€nk och som Ă€r mindre Ă€n 39/40mm.
Ska dock pÄpekas att de modeller jag har provat och som Àr 40/41mm (tex sbga211/snowflake och deras modeller med 44gs-case, typ sbga375) bÀrs nÄgot mindre Àn sÄ tack vare casets form, sÄ Àven smalare handleder brukar klara dem rÀtt bra om man inte Àr helt inriktad pÄ just 36mm.
PÄ lÀder finns ju Ä andra sidan ett par Ät det mindre hÄllet i nuvarande sortiment, typ sbgw231, som Àr riktigt fina men kanske inte sÄ sportiga som datejust.
*edit: typos...
Sbgx261/263 kan vara vÀrda att kika pÄ. Kvarts, sÄ Ànnu mer sleeper.
SBGX297 med grön urtavla, den var nÄgot alldeles extra!Sbgx 261=svart 263=champagne 265=blÄ 259=vit 297=grön/blÄ teal. Sen finns nÄgra varianter till som mÄste bestÀllas ifrÄn Japan![]()
Spring drive Àr nÄgot jag verkligen gillar, men storleken pÄ klockorna urverken Äterfinns i verkar vara nÄgot i den större storleken i mina mÄtt sett.Det var en anledning till att det blev kvarts för mig, de automatiska/spring drive jag testa kÀndes alla sÄ tjocka! Har för mig att jag lÀste nÄgonstans att deras nya urverk Àr tunnare och borde pÄverka tjockleken framöver, men jag minns tyvÀrr inte var...
DĂ€r sa du nĂ„got, SBGW235. Den var nĂ„got precis i min smak.Ăr 39-40mm x 12-13mm godtagbart sĂ„ finns det en hel del GS att vĂ€lja bland som skulle kunna anses vara en motsvarighet till Datejust, beroende pĂ„ vad du söker. Ăr den mindre storleken avgörande sĂ„ Ă€r vĂ€l, som redan nĂ€mnt, sbgw231/235 (manuell), sbgr251/253 (automatisk) och sbgx259/261/263 (quartz) bra modeller att spana in. Ăr vintage av intresse sĂ„ finns vĂ€ldigt mycket mer under 37 mm.
Gillar storleken, samt visarna & tillhörande boettform. Det Àr urtavlan som det Àr nÄgot med som jag inte riktigt kan precisera.SBGX061 ifall du kan tÀnka dig kvarts, 37mm och tunn
SÄ fin. Kanske om nÄgra Är för mig..Inga krusiduller hÀr inte![]()
SÄ dÀr ja! Sbgn005. Riktigt bra!![]()
Den Ă€r riktigt bra. Jag gillar min blĂ„, men Ă€r lite Avis pĂ„ att datumskivan pĂ„ 003 Ă€r svart. PĂ„ 005 Ă€r den ju vit vilket sticker ut lite, men det kanske hade sett konstigt ut med blĂ„....vad vet jag..Min SBGN003 sĂ€ger hej. Kom pĂ„ att jag inte postat bild pĂ„ den hĂ€r i trĂ„den. Ăr efter snart tvĂ„ veckors Ă€gande kanonnöjd!
![]()
Den Àr riktigt bra. Jag gillar min blÄ, men Àr lite Avis pÄ att datumskivan pÄ 003 Àr svart. PÄ 005 Àr den ju vit vilket sticker ut lite, men det kanske hade sett konstigt ut med blÄ....vad vet jag..
Jag mÄste vara den Ànda som tycker att om man ska ha ett datum kan det lika gÀrna synas tydligt. I övrigt tycker jag den svarta gör sig sÄ mycket bÀttre pÄ bilder, medan den blÄ helt enkelt gör sig bÀttre i verkligheten.Den Àr riktigt bra. Jag gillar min blÄ, men Àr lite Avis pÄ att datumskivan pÄ 003 Àr svart. PÄ 005 Àr den ju vit vilket sticker ut lite, men det kanske hade sett konstigt ut med blÄ....vad vet jag..
Gissar att 44 Àr lite creddigare och tar hem det, men röstar sÄklart pÄ min favorit 4520! Kul att just de tvÄ hamnade i finalen - vintage gs i sin bÀsta form tycker jag.Idag avgörs det! 4420 eller 4520? Vilken Àr folkets röst pÄ den bÀsta vintagereferensen? In och lÀgg din röst i finalen av Grandseikoguy Vintage Grand Seiko 60th Anniversary Knockout Cup:
Login âą Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.www.instagram.com
Har bestÀllt en SBGX261 som jag tror blir bÀttre!
Tur man snubblade in hÀr. Jag har saknat GS sen jag sÄlde min SBGN005 och sneglat lÀnge pÄ nÀsta frÄn Grand. Kanske rentav en sbgx2xx, vilken ser ruskigt trevlig ut! SvÄrt med fÀrgvalet tycker jag, men vit tavla stÄr högt i kurs. Vart handlar ni era om jag fÄr undra?Jag hade ocksÄ en 061 som jag slÀppte ivÀg. à ngrar det mycket men skaffade en 261 som nu sitter sÀkertRiktigt bekvÀm boett och vÀldigt "GS" för mig som gillar den diskreta lyxen
![]()
Chrono24 eller sÄ kan du testa med klockmÀster globen eller fÀltöversten.De kanske har dessa pÄ hyllan till och med.Tur man snubblade in hÀr. Jag har saknat GS sen jag sÄlde min SBGN005 och sneglat lÀnge pÄ nÀsta frÄn Grand. Kanske rentav en sbgx2xx, vilken ser ruskigt trevlig ut! SvÄrt med fÀrgvalet tycker jag, men vit tavla stÄr högt i kurs. Vart handlar ni era om jag fÄr undra?
SÄg. NÄgra enstaka pÄ C24, flera frÄn Japan. KM hade inte den inte pÄ deras hemsida, men bor hyfsat nÀra FÀlöversten sÄ det fÄr bli ett besök dÀr kÀnner jag. Tack!Chrono24 eller sÄ kan du testa med klockmÀster globen eller fÀltöversten.De kanske har dessa pÄ hyllan till och med.
Brukar bli FÀltöversten för min del. Och vill du vara sÀker sÄ ringer du och kollar. Finns den i Globen kan dom skicka den till FÀltöversten, det Àr samma ÀgareSÄg. NÄgra enstaka pÄ C24, flera frÄn Japan. KM hade inte den inte pÄ deras hemsida, men bor hyfsat nÀra FÀlöversten sÄ det fÄr bli ett besök dÀr kÀnner jag. Tack!
Tack! Ja, det blir nog en promenad över till fÀltan och KM för klÀm och kÀnnBrukar bli FÀltöversten för min del. Och vill du vara sÀker sÄ ringer du och kollar. Finns den i Globen kan dom skicka den till FÀltöversten, det Àr samma Àgare![]()
den ser ut att vara i fint skick för att vara ifrĂ„n före -17Ăntligen fĂ„r jag vara med i klubben
![]()
Grym klocka och shit vad den gÄr under radarn.
Jag gillarât.
En av de klockor vars skönhet verkligen inte gĂ„r att fĂ„nga pĂ„ bild.Ăntligen fĂ„r jag vara med i klubben
![]()
Grym klocka och shit vad den gÄr under radarn.
Jag gillarât.
Ska tydligen vara silver ist för vit men uppfattas vit? Sjukt snygg oavsettHÀrligt Matt-vit tavla
![]()
Om jag skulle beskriva den sÄ kanske jag skulle anvÀnda mig av "pÀrlemorvit", finns en silver/metallic-ton i den. Som sagt, sjukt snygg Àr den iafSka tydligen vara silver ist för vit men uppfattas vit? Sjukt snygg oavsett
Den Àr i riktigt bra skick. Har hittat ett par smÄsaker som knappt Àr synliga om man inte tittar i rÀtt vinkel.den ser ut att vara i fint skick för att vara ifrÄn före -17![]()
Verkligen. Den mÄste upplevas. Att nÄt sÄ enkelt kan fÄnga ens uppmÀrksamhet hela tiden.En av de klockor vars skönhet verkligen inte gÄr att fÄnga pÄ bild.
Kanske en dum frÄga, men har du varit och kÀnnt pÄ en i en fysisk butik?Wisses of GS. Hur tar man steget och provar Springdrive, hur ska jag motivera mig sjÀlv?
Du blir en bÀttre och mer hel mÀnniska. Första mÄnaden med springdrive sitter man i tysthet och njuter av den svepande rörelsen, finner en inre ro som Àven den frÀnaste buddistmunk hade önskat finna.Wisses of GS. Hur tar man steget och provar Springdrive, hur ska jag motivera mig sjÀlv?
Citerar en kĂ€nd och grön liten varelse: âDo or do not. There is no try.âWisses of GS. Hur tar man steget och provar Springdrive, hur ska jag motivera mig sjĂ€lv?