Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
@klockodile har ju en till salu.Lite nyfiken pÄ hur det ser ut med GS och helguld. SÄg den du la ut @Molle, 5645-8000, omöjlig att fÄ tag pÄ? Finns det nÄgra andra helguldare?
@klockodiles klocka Àr samma modell fast i stÄl om jag förstÄtt det rÀtt? Kommer du pÄ nÄgra helgulds-refs sÄ hÀr pÄ rak arm? Eller har nÄgot tips hur man lÀttare kan fÄ en överblick?@klockodile har ju en till salu.
Edit: SĂ„ld tydligen. https://klocksnack.se/threads/vintage-gs-4522-8000-sĂ ld.56985/
Det finns ett gÀng i bÄde gulguld, rosé eller vitguld.
Jag lade in fel lÀnk.@klockodiles klocka Àr samma modell fast i stÄl om jag förstÄtt det rÀtt? Kommer du pÄ nÄgra helgulds-refs sÄ hÀr pÄ rak arm? Eller har nÄgot tips hur man lÀttare kan fÄ en överblick?
Det finns nÄgra stycken, bÄde vintage och moderna. Kolla Yahoo Japan. NÄgra moderna ref: SBGX018, SBGC004, SBGX038. Kolla pÄ ref med jÀmn slutsiffra betyder ofast att guld Àr inblandat.Lite nyfiken pÄ hur det ser ut med GS och helguld. SÄg den du la ut @Molle, 5645-8000, omöjlig att fÄ tag pÄ? Finns det nÄgra andra helguldare?
NÄgra till:Lite nyfiken pÄ hur det ser ut med GS och helguld. SÄg den du la ut @Molle, 5645-8000, omöjlig att fÄ tag pÄ? Finns det nÄgra andra helguldare?
mellan 30-35Nyfiken pÄ hur man fÄr tag pÄ en SBGM029 och vad som Àr ett rimligt pris. FörstÄr att skick och att den Àr LE etc spelar roll men ett hum.
SlĂ€pptes juni 2008.Brukar GS Ă€ndra modeller, dvs fasa ut? Ta tex GS dykare sbga031 eller 29. NĂ€r lanserades de? Har de fĂ„tt facelifts? Ăr spring drive sĂ„ tĂ€mligen nya antar jag.. Vad Ă€r sannolikheten att de slĂ€pper en annorlunda dykare?
Om de uppdaterar en modell sĂ„ fĂ„r den fĂ„ en ny modellbeteckning. Du kan alltsĂ„skita i Ă„rtal och gĂ„ pĂ„ enbart referensnummer.Brukar GS Ă€ndra modeller, dvs fasa ut? Ta tex GS dykare sbga031 eller 29. NĂ€r lanserades de? Har de fĂ„tt facelifts? Ăr spring drive sĂ„ tĂ€mligen nya antar jag.. Vad Ă€r sannolikheten att de slĂ€pper en annorlunda dykare?
Precis. SBGW001 --> SBGW031 och SBGW005 --> SBGW035 Àr andra exempel.Om de uppdaterar en modell sÄ fÄr den fÄ en ny modellbeteckning. Du kan alltsÄskita i Ärtal och gÄ pÄ enbart referensnummer.
Det finns inte sÄ mÄnga exempel pÄ modeller med samma boett och vÀldigt likt utseende i övrigt men ett exempel Àr SBGM023 som Àr en uppgradering av den Àldre modellen SBGM003. Den har "nya" fjÀdern med 72 timmars reserv. Ska man vara petig sÄ Àr det egentligen SBGM021 som Àr medt lik 001 men men.
SBGR053 Àr ett annat exempel pÄ samma sak.
Om de uppdaterar en modell sÄ fÄr den fÄ en ny modellbeteckning. Du kan alltsÄskita i Ärtal och gÄ pÄ enbart referensnummer.
Det finns inte sÄ mÄnga exempel pÄ modeller med samma boett och vÀldigt likt utseende i övrigt men ett exempel Àr SBGM023 som Àr en uppgradering av den Àldre modellen SBGM003. Den har "nya" fjÀdern med 72 timmars reserv. Ska man vara petig sÄ Àr det egentligen SBGM021 som Àr medt lik 001 men men.
SBGR053 Àr ett annat exempel pÄ samma sak.[/
Inte lÀtt att hÀnga med i Seikos modeller, ett exempel Àr SBGA057 som försvann, och Äterkom igen som SBGA093, skillnad? Jo 093 har det uppdaterade 9R65 verket, dÀr uppdateringen Àr Tokyo stripes pÄ rotoren i övrigt Àr dom same same.
Och min GS guld favorit Àr i övrigt SBGJ007, den tavlaoch nr. 2 pÄ min topplista, dÀr Credor Eichii II intar en ohotad 1ste plats
//Bosse
Du har en sÄdan? Nöjd?mellan 30-35
Klart han har, det Àr dÀrför han vÀrderar den sÄ högt.Du har en sÄdan? Nöjd?
Jag har en 2Är gammal prislista men den hjÀlper nog inte just nu. Tidigare kunde man ta priset i yen x 10 för att fÄ svenskt listpris pÄ de flesta modellerna. Nu stÀmmer det inre riktigt men Àr ÀndÄ en ganska bra tumregel.Tack för bra svar.
Ny frÄga: Var kan man se listpriser i SEK pÄ GS? Klockmasters hemsida ger inte mycket.
Den Àr klart snygg.Min absoluta guldGS favorit, SBGW007 i vitguld.
![]()
Givetvis och ja jag Àr nöjd, mer Àn nöjd. Kanske bygger nÄgot högt pÄ höjden men annars Àr den fin fin.Du har en sÄdan? Nöjd?
nu sabbade du det för mig, not cool, not cool.Klart han har, det Àr dÀrför han vÀrderar den sÄ högt.![]()
![]()
Priserna gÄr ju upp upp och ivÀg sÄ 30+ Àr nog ganska rimligt om man orkar dra ut lite pÄ det. Japanska valutan har ju dessutom stuckit ivÀg.nu sabbade du det för mig, not cool, not cool.![]()
Det tycker jag lÄter som en vÀldigt bra och sund analys av prisutvecklingen pÄ min klocka. Kanske första klockan jag gÄr med vinst till och med!Priserna gÄr ju upp upp och ivÀg sÄ 30+ Àr nog ganska rimligt om man orkar dra ut lite pÄ det. Japanska valutan har ju dessutom stuckit ivÀg.![]()
Hur ligger det till med GS kvartsarna, trÀffar sekundvisaren alltid index?