Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade med den, sĂ„ nĂ„gra nytagna snabba för dig. HĂ€r sitter den pĂ„ ett "waterproof" TedSu strap.@Molle, skulle man kunna fĂ„ se en sidshot av #21 pĂ„ handleden? Ăr inte sĂ„ lite sugen...
Nu ska du inte var sĂ„n, lume Ă€r cooltïżŒ43999
![]()
Lume Àr för suckers!
Ăntligen! BĂ€sta modellen GS lanserat.Sjuk samling Molle, jag röstar pĂ„ att trĂ„den kan döpas om till Molles Grand Seiko club
Nu kan jag checka av en till klocka, landade igÄr
![]()
Sbgm001
![]()
Nice! Grattis och hoppas den lever upp till förvÀntningarna.Sjuk samling Molle, jag röstar pÄ att trÄden kan döpas om till Molles Grand Seiko club
![]()
Sbgm001
![]()
SBGX065Blir mer och mer sugen pÄ en kvarts GS. Kollar pÄ SBGV005 och 007 samt Àven SBGX059, 061 och 063. Finns det nÄgra andra man bör kika pÄ? Prisklass 15-22ish k och ej jÀttesvÄrt att fÄ tag pÄ.
Jag tror att @Molle precis vann internet eller nÄt.De som kommit och gÄtt:
Tack, vad snÀllt.Jag tror att @Molle precis vann internet eller nÄt.Fy tusan vad mÄnga fina klockor (och alltid snygga bilder) du visat upp i denna trÄd.
TvÄ favoriter:
6146-8000. Grymt snygg pÄ lÀnk!
![]()
SBGA129. Snowflaketavlan Àr helt magiskt plus att det röda ger en fin fÀrgklick som lyfter helheten.
![]()
Bara finingar dÀr!Kommer ihÄg hur jag föll stenhÄrt för SBGE001 nÀr jag först fick upp ögonen för Seikos finlinje, det var ju sjÀlvklart en sÄdan som skulle in först. SÄ blev det nu inte Àven om den ligger dÀr och lurar fortfarande.
HÀr Àr min lilla GS-resa hitintills:
Först knep jag molles 4522-8000:a
![]()
BĂ€sta boetten och ett fantastiskt urverk. En ultimat dressare, klassiskt Seiko.
NĂ€sta steg blev en importerad SBGM001
![]()
Kommentarer överflödiga, den Àr bra helt enkelt.
FortsÀttningen blev en SBGA073
![]()
Var egentligen inne pÄ den blÄa brorsan SBGA075 men nÀr denna dök upp pÄ hemmaplan var det inget snack, Spring Drive i sportigt format ett mÄste.
Senast blev det ett nyköp frÄn bÀsta klockbutiken i stan, en SBGV019
![]()
Fin bÄde fram och bak.
Hur framtiden ser ut vet jag inte riktigt men nÄgot blÄtt Àr ett krav i lÄdan, kanske i en kombo med min första GS-kÀrlek.. Sen vore det skoj med nÄgon annan glad fÀrg, fortfarande lite lack att jag missade en "Narutu" förra Äret men som gubben i lÄdan dök ju SBGV027 upp nu i Är. Skulle kunna vara nÄgot.
Tack alla hÀr för hÀrlig inspiration och kunskap! Det mÀrks hur intresset för dessa japaner vÀxer mer och mer vilket Àr skoj.
Tappade andan helt.... Galet......fler som lÀmnat:
SBGA025, 2008
![]()
SBGR075, 2010
![]()
![]()
SBGA057, 2010
![]()
SBGX063, 2010
![]()
SBGA029, 2011
![]()
![]()
SBGA073, 2012
![]()
![]()
SBGA085, 2012
![]()
![]()
Fruns och döttrarnas:
SBGF011, 1995
![]()
SBGX065, 2015
![]()
SBGX063, 2016
![]()
Ăntligen!Sjuk samling Molle, jag röstar pĂ„ att trĂ„den kan döpas om till Molles Grand Seiko club
![]()
Sbgm001
![]()
JÀkligt snygg med blÄ tavla. Fanns pÄ seiya ocksÄSBGX065
Tack för bra svar.
Ny frÄga: Var kan man se listpriser i SEK pÄ GS? Klockmasters hemsida ger inte mycket.
HĂ€rifrĂ„n forumet.Ăntligen!
Var fick du tag i den till slut?
Man fÄr gratulera till en hÀrlig klocka!HÀrifrÄn forumet.
Fick offra en av mina i en bytes deal med @Urkul
Trodde det bara fanns tvÄ hÀr, din o @Geparden men helt plötsligt dyker en sovande forum medlem och erbjöd en deal, Àntligen
Haft fingrarna pÄ nÄgra enstaka ifrÄn Japan men denna va nÀra och bra.
Nu kan jag sluta terrorisera er boys![]()
Hahaha, sovande var nog att ta i, avvaktande och bevarande snarareHÀrifrÄn forumet.
Fick offra en av mina i en bytes deal med @Urkul
Trodde det bara fanns tvÄ hÀr, din o @Geparden men helt plötsligt dyker en sovande forum medlem och erbjöd en deal, Àntligen
Haft fingrarna pÄ nÄgra enstaka ifrÄn Japan men denna va nÀra och bra.
Nu kan jag sluta terrorisera er boys![]()
Tack sjÀlv för att du slÀppte denHahaha, sovande var nog att ta i, avvaktande och bevarande snarare
Andra projekt har getts företrÀde, och jag hade ju inga planer pÄ att sÀlja....och sÄ plingar du pÄ, helt ovetandes om att du satt pÄ den enda klockan som jag kunde tÀnka mig ett byte med........Vad Àr oddset för det
Kul nÀr det hÀnder nÄgot, tack @sherwan för att du vÀckte mig![]()
Helt perfekt!!! Pris? Ref? Ser ut som min idé om den perfekta dressaren!![]()
Ingen frÄga, utan bara ett konstaterande. VÀldigt fin.
Helt perfekt!!! Pris? Ref? Ser ut som min idé om den perfekta dressaren!