Ska vÀl bidra med mitt.
Efter att ha spanat pĂ„ modellen som Bosse Ă€ger SBGW005 sĂ„ var jag ute efter nĂ„got liknande. Hade svĂ„rt att komma ifrĂ„n den elfenbensfĂ€rgare tavlan i kombination med GS vackra visare. Först pĂ„ SBGW005 som sagt, men den var lite Ă€ldre och de flesta som fanns peggade var i Japan. Ăven om jag besöker Japan 1 ggr/Ă„r (flickvĂ€n frĂ„n Sapporo) sĂ„ kĂ€nde jag inte suget pĂ„ att leta efter beggat med tvĂ„ smĂ„ barn i bagaget. Fick tips utav Bosse Ă€ven om att det fanns den modernare 035 med uppdaterat verk men som byggde lite högre. Vacker Ă€ven den.
Kikade Àven pÄ den limiterade som Molle Àger. Riktigt fin och bra storlek (37,5mm?).
Jag lade ner tankarna ett tag dÄ det kÀndes lite omstÀndigt och att det var inget som klickade direkt. Dessutom var sugen pÄ en klocka med lÀttlÀst datum dÄ jag saknade det idag. NÄgot som fungerar vÀl pÄ arbetet som en vardagsklocka.
Men sedan dök en SBGR061 pÄ K&S som jag tidigare inte sett (hade ej spanat GS hemsida sÄ mycket och hade ej upptÀckt den, samt att jag tyckte deras produktbilder ser lite tafatta ut i kontrast till verkligheten).
Sagt och gjort köpte jag den av en forummedlem som hade köpt frÄn Japan, och nu har jag haft den ett par mÄnader i min Àgo.
Riktigt fin klocka som gÄr in pÄ 39,5mm. Tjocklek ca 13,5mm om jag inte missminner mig. Men sitter riktigt fint pÄ handleden och den har ett modernare verk i sig vilket kÀnns bra. Automatisk ocksÄ, de andra tidigare nÀmnda Àr manuella. 72h gÄngreserv, jÀttebra.
Glasbaksida har den ocksÄ, dock inget som liknar vÀrstingarna i nivÄ, men kul iaf att titta pÄ dÄ och dÄ.
Ăven spĂ€nnet och lĂ€derbandet Ă€r riktigt fint.
Vad ska man sÀga. Har man en gÄng testat GS sÄ fastnar man nog. Jag Àr biten nu ocksÄ.
Skulle gÀrna vilja ha en SBGJ005 (limiterad till 500) men som verkar faktiskt omöjlig att fÄ tag pÄ nu för tiden. Kostar dÀrefter ocksÄ.. FÄr ni syn pÄ nÄgon, hör av Er!
Sedan Àr jag Àven intresserad utav en GS med mörk/mörkgrÄ tavla som Molle har, typ SBGH005. Gillar stardust i svart. Funderar Àven pÄ om man kanske ska prova en spring drive? Har ni nÄgra fina tips sÄ hör av Er!
Aja, hÀr kommer en bild pÄ SBGR061.