• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Stod och valde lÀnge. Jag var ute efter en Rolex OP/Explorer typ av klocka om ni fattar. No fuzz och av stÄl. Tidlös och enkel. Stannade för en GS. Valde mellan denna och de med den mer skarpkantade boetten. Fattar att den Àr mer komplex, men jag tycker faktiskt att denna Àr snyggare... SÀkert nÄgot jag missat men nöjd Àr jag.
F4BB8FAD-B68D-4250-A2C2-6769A3687033.jpeg
VĂ€ldigt fin!
Och sĂ€kert lika bra om 25 Ă„r ocksĂ„đŸ‘

Skenet kan bedra (sÄg vilken liten bild jag lade upp nu)...
Detta Àr en sbgh375, samma 44GS case men denna Àr dock utrsutad med Spring Drive. Jag misstÀnker ocksÄ att sbgp005 Àr nÄgot "blÄare"
Jag förstĂ„r. SlĂ€ng upp en bĂ€ttre bild vettja! Klockan Ă€r ju fin som en kanin! 🙂

Tack! Det blev en SBGA375. Gillar 44GS boetten och sĂ„ var jag sugen att testa Springdrive. Nu Ă€r det bara spĂ€nnande att se om det Ă€r klockan som kommer i paketet eller en dyr tegelsten. đŸ€­
Kul, just den som undertecknad Ă€ger! Din kravspec lĂ„ter tĂ€mligen lik den jag hade sjĂ€lv. De mikrorĂ€fflade indexen mot den blĂ„-svartskiftande tavlan Ă€r helt magiska! Är det din första GS?
Haha, vi fÄr verkligen hoppas att det Àr klockan som ligger dÀr :oops:... FÄr man frÄga vart du bestÀllde den ifrÄn?

Kul, just den som undertecknad Ă€ger! Din kravspec lĂ„ter tĂ€mligen lik den jag hade sjĂ€lv. De mikrorĂ€fflade indexen mot den blĂ„-svartskiftande tavlan Ă€r helt magiska! Är det din första GS?
Haha, vi fÄr verkligen hoppas att det Àr klockan som ligger dÀr :oops:... FÄr man frÄga vart du bestÀllde den ifrÄn?
P.S lycka till med owgmarch nÀr den vÀl trilar in ;)

Ja, ibland tÀnkte man att det hade kanske varit roligare att köpa nÄgon av deras klockor med lite roligare tavlor Àn bara en sunburst tavla. Men dÄ hade jag dels fÄtt punga ut mer samt jag vet inte om jag hittat en lika boett med springdrive utan hade kanske gÄtt gÄ pÄ en hi-beat?
Ja, det Àr min första GS sÄ man Àr lite spÀnd om den ska motsvara alla mina förvÀntningar.
Köpte den pĂ„ Chrono24 frĂ„n en privat sĂ€ljare. KĂ€nns alltid lite sĂ„ för. Det var hans första klocka Jan sĂ„lde via Chrono24. Han kĂ€ndes reko men det Ă€r ju svĂ„rt att veta över nĂ€tet. TĂ€nkte att nĂ„gon mĂ„ste ju köpa den första klockan frĂ„n denna sĂ€ljare. Sen litar jag pĂ„ ”Trusted Checkout”. Men man kan ju aldrig vara sĂ€ker.

Ja, ibland tÀnkte man att det hade kanske varit roligare att köpa nÄgon av deras klockor med lite roligare tavlor Àn bara en sunburst tavla. Men dÄ hade jag dels fÄtt punga ut mer samt jag vet inte om jag hittat en lika boett med springdrive utan hade kanske gÄtt gÄ pÄ en hi-beat?
Ja, det Àr min första GS sÄ man Àr lite spÀnd om den ska motsvara alla mina förvÀntningar.
Köpte den pĂ„ Chrono24 frĂ„n en privat sĂ€ljare. KĂ€nns alltid lite sĂ„ för. Det var hans första klocka Jan sĂ„lde via Chrono24. Han kĂ€ndes reko men det Ă€r ju svĂ„rt att veta över nĂ€tet. TĂ€nkte att nĂ„gon mĂ„ste ju köpa den första klockan frĂ„n denna sĂ€ljare. Sen litar jag pĂ„ ”Trusted Checkout”. Men man kan ju aldrig vara sĂ€ker.
FörstÄr hur du tÀnker, satt i samma sits - jag kÀnde att det var SD som gÀller vid köp av en GS. Jag lutar faktiskt Ät att köpa en med roligare tavla nÀsta gÄng. Men GS sunburst ska absolut inte underskattas, jag tror (och hoppas) att du kommer bli supernöjd :)
Det kommer att gÄ hur bra som helst, oavsett sÄ hÄller jag tummarna för det! LÀgg gÀrna upp en bild nÀr klockan anlÀnder!

LÀst en hel del kommentarer senaste Äret att mÄnga upplever GS kvalitetskontroll blivit sÀmre. Man har fÄtt klockor som gÄtt sÀmre, eller haft skavanker.
NÄgot som ni upplevt ocksÄ?

SjÀlv lever jag vidare med min sbgj021 som snart Àr 5 Är gammal. Har knappt avvikit i gÄng under dessa Är (-1.9spd nÀr jag köpte), -2.6spd idag. BÀttre Àn vad jag hade förvÀntat mig!

Tillbaka
Topp