• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BAB1CFDC-4318-40E7-AB71-CE3E62E77E06.jpeg

Äntligen hĂ€r. Synd bara att man ej fĂ„r testa förrĂ€n i april. Ni som Ă€r proffs pĂ„ GS och springdrive. Ska det kĂ€nnas som man drar upp urverket nĂ€r man skruvar in kronan?

C3206FB9-FC87-4692-90C3-F3739B92389C.jpeg
78C5CB8D-50B3-4A1E-BCA0-E09967061C48.jpeg
Tjena!

Det Àr sÄ det kÀnns nÀr man skruvar in kronan pÄ min SBGA375, sÄ jag skulle sÀga att det bör kÀnnas sÄ. :)

Är det samma ref förresten? Ren nyfikenhet!

Är det nĂ„gon som har haft en SBGX273?
Har inte sett till nÄgon hÀr men den mörkbruna tavlan ser trevlig ut.

Senast Àndrad:
Tack! Är lite orolig för de stora polerade ytorna men gillar boetten sĂ„ det kommer sĂ€kert bli bra. 😊
Ja, repor Àr oundvikliga. Jag har haft min i snart ett Är. Du ser pÄ bilden var jag har lyckats dra pÄ mig tvÄ mindre repor uppe i vÀnstra hörnet pÄ bandhornet. de Àr absolut inte sÄ framstÄende i verkligheten, utan de framhÀvs i rÀtt vinkel med rÀtt ljus och med makroinstÀllning pÄ kameran. :) Tycker personligen inte att det Àr sÄ illa, men de drar absolut till sig repor.

GS repor.jpg

Nu har jag Àntligen anledning till att posta i denna trÄd, idag kom min första GS hem! Blev en SBGN001 och jag Àr verkligen grymt imponerad, vilken klocka!!! TyvÀrr Àr jag med i OWGM, sÄ blir ingen wrist shot förens 1 april...
D572FE76-5E55-438E-863B-7ADCAB649372.jpeg

Grattis, det var ett tag sen man sÄg den modellen.
Ligger pÄ vill ha listan.
Stort tack! HĂ„ller med dig, har lĂ€nge varit pĂ„ jakt efter den, men den syns tyvĂ€rr inte sĂ„ ofta hĂ€r pĂ„ forumet. Äntligen fick jag tag pĂ„ en, och jag mĂ„ste sĂ€ga att tavlan skiftar riktigt fint i olika ljus😃

Ja, repor Àr oundvikliga. Jag har haft min i snart ett Är. Du ser pÄ bilden var jag har lyckats dra pÄ mig tvÄ mindre repor uppe i vÀnstra hörnet pÄ bandhornet. de Àr absolut inte sÄ framstÄende i verkligheten, utan de framhÀvs i rÀtt vinkel med rÀtt ljus och med makroinstÀllning pÄ kameran. :) Tycker personligen inte att det Àr sÄ illa, men de drar absolut till sig repor.

GS repor.jpg
Har inget emot repor sjĂ€lv, förutom nĂ€r klockan ska sĂ€ljas. Folk förvĂ€ntar sig nyskick oftast fast till ett pris för en vĂ€l anvĂ€nd klocka. 😂 Det som jag tĂ€nkte med att den kanske har gör mycket polerade ytor Ă€r att jag riktigt inte Ă€r van det.
Snygg klocka iallafall och kul att se att du anvĂ€nder fin! 👍

Nu har jag Àntligen anledning till att posta i denna trÄd, idag kom min första GS hem! Blev en SBGN001 och jag Àr verkligen grymt imponerad, vilken klocka!!! TyvÀrr Àr jag med i OWGM, sÄ blir ingen wrist shot förens 1 april...
D572FE76-5E55-438E-863B-7ADCAB649372.jpeg
Grattis, ser fram emot wrist shot senast 1/4! 😉

GS repor.jpg

"the beauty and serenity that comes with age, when the life of the object and its impermanence are evidenced in its patina and wear"

20210312_091051.jpg

20210312_092120.jpg

Senast Àndrad:
Det Ă€r vad jag ocksĂ„ har förstĂ„tt. (Äger en).
Det Àr inte sÄ mÄnga pÄ forumet som tar hem GS ifrÄn Japan, sÄ dom duggar inte tÀtt direkt, ser trevlig ut i fÀrgen :) Personligen Àr jag inte helt sÄld pÄ chapterringen i s/v. Var det du som skulle sÀlja din?

Det Àr inte sÄ mÄnga pÄ forumet som tar hem GS ifrÄn Japan, sÄ dom duggar inte tÀtt direkt, ser trevlig ut i fÀrgen :) Personligen Àr jag inte helt sÄld pÄ chapterringen i s/v. Var det du som skulle sÀlja din?
FÀrgen Àr otrolig och skiftar vackert. JasÄ? Den tycker jag adderar nÄgot alldeles extra faktiskt. (Biased kanske). Nej, gÄr inte i sÀljartankar för den riktigt.

Tillbaka
Topp