Haltar runt med Sbga231 idag. Precis som dom flesta dagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Just det! LÀnken brukar ju hamna dÀr pÄ kanten, dÀr slitaget verkar vara som högst. Men det Àr bra att ha en gummibelÀggning (som det ser ut att vara).Intressant. Jag brukar ha det motsatta problemet. Fast nu stÀller jag mig frÄgan om slitaget pÄ datorn har en motsvarighet hos klockorna som gnagt pÄ datorn.
![]()
Se bara till att ha rÀtt lÀngd och tjocklek sÄ Àr du sÀkerFrÄga till er mer GS-kunniga Àn jag sjÀlv:
AnvÀnder GS nÄgra speciella bandstift, som Àr bra att skaffa ett par nya nÀr det Àr dags? Eller duger andra av god kvalitet lika vÀl?
Tack pÄ förhand!
Jag hÄller med, fantastiskt fin!Helt rÀtt val om man ska ha en av de dÀr GMTna. Det Àr stjÀrnan man vill Ät.
Vilken snygging! Den dÀr har jag suktat efter mycket och funderar pÄ om det ska bli mitt steg in i GS-vÀrlden oxÄ.Nu har jag Àntligen anledning till att posta i denna trÄd, idag kom min första GS hem! Blev en SBGN001 och jag Àr verkligen grymt imponerad, vilken klocka!!! TyvÀrr Àr jag med i OWGM, sÄ blir ingen wrist shot förens 1 april...![]()
Personligen Àr jag svag för dubbelloggan pÄ de gamla. High beat GMT 4thewin ocksÄ. SÀlj den blÄa.Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Spring drive Àr coolaste men den svarta tavlan Àr snyggast! TÀnker att den blÄ Àr vÀsensskild frÄn en datejust medan den svarta konkurrerar lite, sÄ det beror ju pÄ vad du vill ha!Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Jag röstar för att behÄlla den blÄa, den Àr hÀftigare i mitt tycke och sÄ sitter den ju helt perfekt pÄ din handledJaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Den svarta hade jag behÄllit, men kan inte mkt om GS sÄ gÄr rent pÄ det estetiska.Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Jag Àr ocksÄ stor fan av dubbelloggan men tycker pÄ alla sÀtt att Spring Drive Àr ett roligare (och klart bÀttre) urverk. SBGJ:n Àr dock nÄgot bekvÀmare av nÄgon anledning, kanske för att den inte Àr lika hög, men det Àr marginellt.
Kanske kan lÀgga ut bÄda och se vilken som gÄr först och lÄta slumpen avgöra![]()
Den svarta hade jag behÄllit, men kan inte mkt om GS sÄ gÄr rent pÄ det estetiska.
Den blÄ sitter riktigt bra pÄ dig men gillar boettformen pÄ den svarta. Skicka ett pm vad du hade tÀnkt dig för pris pÄ dem.Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Den blÄ sitter riktigt bra pÄ dig men gillar boettformen pÄ den svarta. Skicka ett pm vad du hade tÀnkt dig för pris pÄ dem.![]()
Sant! Estetiskt kÀnns hi-beaten mer klassisk och tidlös möjligen, men jag tycker att det Àr fantastiskt att det Àntligen kommit en GMT Spring Drive i en storlek majoriteten vill ha, plus keramisk ring Àr riktigt trevligt. StorleksmÀssigt Àr det egentligen ingen upplevd skillnad pÄ dem annat Àn att Spring Drive Àr nÄgot högre, vet inte om bilden spelar lite spratt och hi-beaten ser större ut Àn vad den Àr.Som jag ser det Àr det ett val mellan "44"-boetten och spring drive, som bÄda Àr starka pelare i GS/seikos branding.
Ja, boetten pÄ den svarta Àr vÀldigt snygg, men jag tycker ocksÄ att den Àr i en stil som hade mÄtt bra av att vara lite mindre och tunnare (lite mer som vintage GS), medan den blÄ ser bra ut i den storleken som den Àr. Den pÄminner ju om klassiska Seiko-dykare och sÄnt i sin utformning med kronan kl 4, och det Àr ju ocksÄ ÄtrÄvÀrt om man gillar sÄnt.
Bortsett frÄn det estetiska har ju den blÄ spring drive som jag tycker Àr ett av de coolaste urverken man kan ha. Visst Àr high-beat fint men det Àr ju samma gamla grundteknik som typ alla andra mekaniska klockor.![]()
Spring drive Àr opÄlitliga kvartsverk.Som jag ser det Àr det ett val mellan "44"-boetten och spring drive, som bÄda Àr starka pelare i GS/seikos branding.
Ja, boetten pÄ den svarta Àr vÀldigt snygg, men jag tycker ocksÄ att den Àr i en stil som hade mÄtt bra av att vara lite mindre och tunnare (lite mer som vintage GS), medan den blÄ ser bra ut i den storleken som den Àr. Den pÄminner ju om klassiska Seiko-dykare och sÄnt i sin utformning med kronan kl 4, och det Àr ju ocksÄ ÄtrÄvÀrt om man gillar sÄnt.
Bortsett frÄn det estetiska har ju den blÄ spring drive som jag tycker Àr ett av de coolaste urverken man kan ha. Visst Àr high-beat fint men det Àr ju samma gamla grundteknik som typ alla andra mekaniska klockor.![]()
Spring drive Àr opÄlitliga kvartsverk.
(Shots fired)
Nu Àr jag fan surDu Àr bara sur för att dom ersatt den fragilaste delen av ett mekaniskt verk (som du valt ditt anvÀndarnamn efter) med en elektromagnet![]()
Med tanke pÄ i vilken trÄd frÄgan stÀlls, och med en önskan om "nÄgra kloka synpunkter"... SlÀpp ivÀg Datejust:enJaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lÄdan. En GS mÄste sÄledes ryka men har vÀldigt svÄrt att bestÀmma mig för vilkennÄgra kloka synpunkter frÄn forumet?
![]()
Eller
![]()
Hahaha valid point men nej, DJ stannarMed tanke pÄ i vilken trÄd frÄgan stÀlls, och med en önskan om "nÄgra kloka synpunkter"... SlÀpp ivÀg Datejust:en![]()
Vad tror panelen, kommer vi fÄ se en GS dykare pÄ 40 mm?