Skyflake er min favoritt GS!![]()
LĂ€ckert!
Ăr det originalband?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Skyflake er min favoritt GS!![]()
Tusen takk!LĂ€ckert!
Ăr det originalband?
Jag tror 50mm kommer först.Vad tror panelen, kommer vi fÄ se en GS dykare pÄ 40 mm?
Snyggt! Det Àr nÀr man plockar fram macro eller lupp som man verkligen förstÄr och uppskattar GS - otrolig finish!!#macromonday och #bluewatchmonday. MÄste jag sÀga att jag Àr riktigt nöjd med denna?![]()
![]()
Grattis - en sÄdan ikon!Fick ett paket frÄn Japan idag...
![]()
![]()
Hur stor i omkrets Ă€r din handled? Ăr nĂ€mligen intresserad utav den blĂ„a.Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lĂ„dan. En GS mĂ„ste sĂ„ledes ryka men har vĂ€ldigt svĂ„rt att bestĂ€mma mig för vilkennĂ„gra kloka synpunkter frĂ„n forumet?
![]()
Eller
![]()
Jag Ă€r 16,5 cm ca, sĂ„ inga trĂ€stockar direktHur stor i omkrets Ă€r din handled? Ăr nĂ€mligen intresserad utav den blĂ„a.
Okej, dÄ verkar den bÀras bra. Stör mig dock pÄ datum kl 4, ska fundera lite...Jag Àr 16,5 cm ca, sÄ inga trÀstockar direkt![]()
SjÀlvklart, man ska ju gilla klockan. Det dÀr Àr dock en grej jag Àr helt oförstÄende över, varför skulle klockan 3 vara en sjÀlvklar plats för datum? Finns ju inget svar pÄ det annat Àn att det oftast varit sÄOkej, dÄ verkar den bÀras bra. Stör mig dock pÄ datum kl 4, ska fundera lite...
Tycker tavlan blir mer estetiskt tilltallande med datum kl tre och i vissa fall kl sex.SjÀlvklart, man ska ju gilla klockan. Det dÀr Àr dock en grej jag Àr helt oförstÄende över, varför skulle klockan 3 vara en sjÀlvklar plats för datum? Finns ju inget svar pÄ det annat Àn att det oftast varit sÄ![]()
Matchar ju symmetriskt vÀldigt vÀl med krona i samma position, plus att man har alla stora index intaktaTycker tavlan blir mer estetiskt tilltallande med datum kl tre och vissas fall kl sex.
Detta Ă€r den stora vinsten i min mening. Att man fĂ„r hela âkorsetâ med alla stora index.Matchar ju symmetriskt vĂ€ldigt vĂ€l med krona i samma position, plus att man har alla stora index intakta![]()
Sbgv019 Àr vÀl en.Finns det nÄgon annan GS 9F med glasbaksida förutom SBGV238?
![]()
![]()
Det stÀndiga svaret Àr vÀl Klockmaster Globen/FÀltöverstenSkulle behöva rucka en av mina hi beats. NÄt förslag pÄ vilken urmakare kan ordna det lite snabbt? Befinner mig i sthlm
Har dom urmakeriet i Sthlm eller skickar till Holland?Det stÀndiga svaret Àr vÀl Klockmaster Globen/FÀltöversten![]()
Sbgv019 Àr vÀl en.
![]()
![]()
EDIT: Roligare med bilder sÄklart, sÄ lÄnar ett par frÄn Fratellos review hÀr. https://www.fratellowatches.com/hands-on-grand-seiko-sbgv019g-9f-quartz-limited-edition-review/
De ruckade bland annat min Seiko sÄ de fixar sjÀlvaHar dom urmakeriet i Sthlm eller skickar till Holland?
Gjorde ett besök pÄ FÀltöversten idag och fick med mig den hÀr gröna sköningen
FÀrgen kom inte fram sÄ bra pÄ bilden dock..
![]()
Tack! Ja precis, riktigt lurig fÀrg pÄ bild, ser nÀstan svart ut. I verkligheten en vÀldigt mysig grön nyans, lite Ät brittish racing green/harrods hÄllet. VÀl avvÀgda dimensioner ocksÄ.Grattis! Den dÀr modellen Àr riktigt lurig. Den Àr fin pÄ bild men just nÀr man ser den i det verkliga livet? SÄ snuskigt bra! GÀller nog alla klockor nÀr man tÀnker pÄ det, men vissa mer Àn andra.