• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

133C705C-BE91-4224-91DB-76B1B262BFC9.jpeg
Skyflake er min favoritt GS!

LĂ€ckert!
Är det originalband?

Jaha, det gick fort, efter inköp av senaste GSen ramlade en Datejust in och det blev för tjockt i lĂ„dan. En GS mĂ„ste sĂ„ledes ryka men har vĂ€ldigt svĂ„rt att bestĂ€mma mig för vilken 😔 nĂ„gra kloka synpunkter frĂ„n forumet?
9A20DC6D-C817-4162-82A8-77D9E62E3869.jpeg

Eller
4F130D7F-47B9-4C29-A9E8-B7E91B39D60B.jpeg
Hur stor i omkrets Ă€r din handled? Är nĂ€mligen intresserad utav den blĂ„a.

Okej, dÄ verkar den bÀras bra. Stör mig dock pÄ datum kl 4, ska fundera lite...
SjĂ€lvklart, man ska ju gilla klockan. Det dĂ€r Ă€r dock en grej jag Ă€r helt oförstĂ„ende över, varför skulle klockan 3 vara en sjĂ€lvklar plats för datum? Finns ju inget svar pĂ„ det annat Ă€n att det oftast varit sĂ„ đŸ€”

SjĂ€lvklart, man ska ju gilla klockan. Det dĂ€r Ă€r dock en grej jag Ă€r helt oförstĂ„ende över, varför skulle klockan 3 vara en sjĂ€lvklar plats för datum? Finns ju inget svar pĂ„ det annat Ă€n att det oftast varit sĂ„ đŸ€”
Tycker tavlan blir mer estetiskt tilltallande med datum kl tre och i vissa fall kl sex.

Senast Àndrad:
Skulle behöva rucka en av mina hi beats. NÄt förslag pÄ vilken urmakare kan ordna det lite snabbt? Befinner mig i sthlm

Äntligen fĂ„r jag hĂ€nga i KS bĂ€sta trĂ„d.
Varit ruskigt sugen pÄ en 9F GS i över 2 Ärs tiden och Àntligen fick jag tummen ur. Underbar kÀnsla och tavlan leker verkligen i ljuset. Nu förstÄr jag det alla pratat om angÄende hur svÄrt det Àr att fÄnga dessa pÄ bild. MÄste upplevas live! :cool:
SBGX263
20210324_205101.jpg

Gjorde ett besök pÄ FÀltöversten idag och fick med mig den hÀr gröna sköningen :)
FÀrgen kom inte fram sÄ bra pÄ bilden dock..
D569FF2F-7B12-4358-8004-509D21F4EB62.jpeg

Grattis! Den dÀr modellen Àr riktigt lurig. Den Àr fin pÄ bild men just nÀr man ser den i det verkliga livet? SÄ snuskigt bra! GÀller nog alla klockor nÀr man tÀnker pÄ det, men vissa mer Àn andra.

Grattis! Den dÀr modellen Àr riktigt lurig. Den Àr fin pÄ bild men just nÀr man ser den i det verkliga livet? SÄ snuskigt bra! GÀller nog alla klockor nÀr man tÀnker pÄ det, men vissa mer Àn andra.
Tack! Ja precis, riktigt lurig fÀrg pÄ bild, ser nÀstan svart ut. I verkligheten en vÀldigt mysig grön nyans, lite Ät brittish racing green/harrods hÄllet. VÀl avvÀgda dimensioner ocksÄ.

Tillbaka
Topp