• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

frÄgan har stÀllts tidigare ttycker jag mig minnas, -nej, dom har aldrig haft GS till försÀljning pÄ hemsidan, möjligen reklam eller liknande

GS fanns till försÀljning pÄ hemsidan för ett par veckor sedan men i samband med att man började erbjuda 15% rabatt (ej i butik) togs rubriken bort. GS finns kvar pÄ hemsidan om man t ex söker pÄ herrklockor generellt, men Àr "endast tillgÀnglig för köp i butik" trots att det stÄr "produkten kan skickas omgÄende" precis ovanför.

GS fanns till försÀljning pÄ hemsidan för ett par veckor sedan men i samband med att man började erbjuda 15% rabatt (ej i butik) togs rubriken bort. GS finns kvar pÄ hemsidan om man t ex söker pÄ herrklockor generellt, men Àr "endast tillgÀnglig för köp i butik" trots att det stÄr "produkten kan skickas omgÄende" precis ovanför.

du vet att KM Àr forumsponsor? pinga dom för svar vet jag ;)

Nya tillskottet kom fram idag 👏😍. Otroligt nöjd med den och wow vilken finish det Ă€r pĂ„ klockan. Är min första GS men sĂ€kerligen inte den sista 😊. Spammar med nĂ„gra kort.
41A1F696-42E3-41F7-AAE6-82E17C97DA53.jpeg
26B93549-8A63-4EC2-8224-BC6E07DA635F.jpeg
4EE821D1-049A-415D-8949-29D9DC2CE827.jpeg
26DD6A5B-3082-4F97-89A4-F04F2249FBEB.jpeg
29788344-FBFE-4ECA-964C-D407044E9632.jpeg
Dom Ă€r grymma. 😊
29696E28-1E0E-42D0-AFA6-0F2C95DA6D16.jpeg

NĂ„gon som kör strap frĂ„n MĂșgatoo pĂ„ sin GS?

B5FE8F91-8E19-47BC-8647-C955F1E4B5A1.png

Finns det nÄgon försÀljare inom EU? De verkar kosta en del och med tull och moms blir det löjligt dyrt.

Off topic, den blÄa klockan till höger verkar ha en sagolikt djup blÄ fÀrg. NÄgon som har den?

Finns det nÄgon försÀljare inom EU? De verkar kosta en del och med tull och moms blir det löjligt dyrt.

Off topic, den blÄa klockan till höger verkar ha en sagolikt djup blÄ fÀrg. NÄgon som har den?
Ah, fattade inte att de Àr baserade i USA... Det förklarar ju varför man aldrig ser de hÀr.

Jakten pĂ„ sommar-look för SBGJ239 gĂ„r vidare. Det bruna alligator-bandet som den kommer pĂ„ frĂ„n GS kĂ€nns verkligen inte ”sommar”.
Idag damp ett original GS silikon-strap ner. Funkar fint tycker jag och gör den sportigare och definitivt mer badbar 😀
9EAA7C5E-B4A2-48CE-A686-CDB03D8469EC.jpeg

3241F521-D120-497D-825F-94CF0583E293.jpeg

Om jag skulle vilja köpa en ny original lĂ€nk till min SBGX335 vart gör jag det isĂ„fall 🙂?
Inte för att jag Ă€r i behov av det men good to know 😉.

Om jag skulle vilja köpa en ny original lĂ€nk till min SBGX335 vart gör jag det isĂ„fall 🙂?
Inte för att jag Ă€r i behov av det men good to know 😉.
Du kontaktar nÄgon av de ÄterförsÀljare som finns i Sverige sÄ kan dom bestÀlla Ät dig. Annars fÄr du höra med nÄgon av de Japanska "grÄhandlare" som finns, exempelvis Seiya, Sakurawatches, Higushi eller liknande, sÄ kanske dom kan hjÀlpa till. Men med tanke pÄ vad dom kostar Àr det nog billigare att lÀmna in och fÄ den renoverad (borstad(polerad).

Du kontaktar nÄgon av de ÄterförsÀljare som finns i Sverige sÄ kan dom bestÀlla Ät dig. Annars fÄr du höra med nÄgon av de Japanska "grÄhandlare" som finns, exempelvis Seiya, Sakurawatches, Higushi eller liknande, sÄ kanske dom kan hjÀlpa till. Men med tanke pÄ vad dom kostar Àr det nog billigare att lÀmna in och fÄ den renoverad (borstad(polerad).
Jag tackar för ett mycket utförligt svar 👏😊. Av nyfikenhet har du koll pĂ„ vad en ny lĂ€nk brukar ligga i pris?

Jag tackar för ett mycket utförligt svar 👏😊. Av nyfikenhet har du koll pĂ„ vad en ny lĂ€nk brukar ligga i pris?
Jag har för mig att 19mm 3delade oyster till lilla sbgx kostade runt 6-7K, sÄ jag skulle tro 6 och uppÄt
Kanske nÄgon i trÄden har bestÀllt och vet mer exakt?
https://www.seiyajapan.com/collections/accessories tÀnk pÄ att lÀgga till ca 25% pÄ priserna nÀr du köper utanför EU

Tillbaka
Topp