Hur upplevs storleken jÀmfört med hydronauten? Kan man fÄ bild framifrÄn och frÄn sidan som jÀmförelse.Gillar den hÀr tingesten grymt mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur upplevs storleken jÀmfört med hydronauten? Kan man fÄ bild framifrÄn och frÄn sidan som jÀmförelse.Gillar den hÀr tingesten grymt mycket.
Allt för dig @SeikoZHur upplevs storleken jÀmfört med hydronauten? Kan man fÄ bild framifrÄn och frÄn sidan som jÀmförelse.
Tack sÄ mycket!
Utan att sjÀlv ha en GS har jag samma uppfattning. Har en kÀnsla av att GS Àr mer tredimensionell i sin utformning Àn andra. Dvs ett foto rakt uppifrÄn visar inte allt som finns att se. Hopps snart ha en sjÀlv att klÀmma pÄEn sak jag tycker Àr lustigt Àr att en av de saker jag gillar med GS Àr de mer levande formerna pÄ boetten. Andra mÀrken kÀnns som skokartonger jÀmförelsevis. NÀr jag letade klocka var GS lÀnge inte ett alternativ för att dessa former INTE gör sig bra pÄ bild. Jag tyckter fortfarande det förskrÀckligt fult ut pÄ bilder, men vet nu hur det upplevs i verkligheten.
Inga problem, utöka med en GS och kom tillbaka nÀr du vill . (Hoppas du Àr pÄ bÀttringsvÀgan )Felpost, sorry!
Trevlig dag!
Du rĂ„kar inte ha en Skx som jĂ€mförelse?Ăntligen har man blivit Ă€gare till en SBGX335. Tack för bra affĂ€r @livinl0ud!
Har aldrig varit sÄ förtjust i GS dykare förrÀn jag sÄg denna modell.
Tycker den Ă€r precis lagom diskret och blingig. Ălskar konturerna pĂ„ boetten och dom smĂ„ gula siffrorna pĂ„ tavlan.
Vilket massivt stycke stÄl, om en klocka kan upplevas som "köttig" sÄ Àr det den hÀr.
Stort tack sjĂ€lv . Ăr absolut en helt fantastisk pjĂ€s .Ăntligen har man blivit Ă€gare till en SBGX335. Tack för bra affĂ€r @livinl0ud!
Tycker den Ă€r precis lagom diskret och blingig. Ălskar konturerna pĂ„ boetten och dom smĂ„ gula siffrorna pĂ„ tavlan.
Vilket massivt stycke stÄl, om en klocka kan upplevas som "köttig" sÄ Àr det den hÀr.
Ăntligen har man blivit Ă€gare till en SBGX335. Tack för bra affĂ€r @livinl0ud!
Planet Ocean Chrono fÄr nog det mesta att bleknaJag har en SBGX337 som jag Àr helförtjust i.
Denna modell Àr en rejÀl stÄlklump. Jag har förstÄtt att 9F-urverket har mindre volym Àn ett mekaniskt verk, och klockan innehÄller ingen luft kring verket, sÄ det blir mer stÄl i sjÀlva boetten Àn hos en mekanisk klocka i samma storlek.
Jag tycker dock inte att klockan kÀnns tung pÄ armen. Jag blev faktiskt överraskad nÀr jag lade den pÄ vÄgen och sÄg att min vÀger 198 gram med tvÄ lÀnkbitar borttagna. Den kÀnns mer som mina andra klockor som vÀger 150-180 gram. Nu Àr jag visserligen van vid min Planet ocean-kronograf som vÀger 247 gram och Àr 19 mm tjock, men jag Àr imponerad över hur GS har lyckats med komforten. Det beror vÀl pÄ att klockan Àr tunn, men ocksÄ pÄ att den Àr sÄ fint utformad pÄ undersidan.
Tack! Har du bild rakt ovanifrÄn? SÄ man kan se lugg-lugg.
Vad lÄg den övre pÄ, pÄ ett ungefÀr? Den gillade jag verkligen. Minns du storleken?DrÀgglade över dessa 2 pjÀser idag hos Mr King Seiko Svante KM Globen, faaaaaaan!! Varför har jag skaffat mig impulskontroll these days?
EDIT: 60 anniversary 2020 modell men tillverkas de fortfarande 2021?
Minns dessvÀrre inte priserna exakt men Quartsen listade nog 39-ish.Vad lÄg den övre pÄ, pÄ ett ungefÀr? Den gillade jag verkligen. Minns du storleken?
Grym lineup!
FörÀndring ifrÄn vad? Vilka tidigare herrmodeller i kvarts Àr det du menar försvunnit, var finns reduceringen? Den enda jag saknar pÄ bild Àr sbgv231...NÄgon som vet varför GS reducerat antalet modeller med kvarts och titan? Nu finns det bara tvÄ herrmodeller att vÀlja pÄ och bÄda Àr 40 mm.
SjÀlvklart finns det mÄnga begagnade att köpa, men varför denna förÀndring?
Just denna kombination var nÄgot som GS hade i överflöd och som dyrschweizarna knappt hade alls tidigare.
Watch finder | Collections | ă°ă©ăłăă»ă€ăłăŒć ŹćŒă”ă€ă
æ„æŹăźçŸæèăăăŁăŠăè æèšăźæŹèłȘăæăŠăăȘăèżœæ±ăăGrand Seikoăææ°ăłăŹăŻă·ă§ăłăéćźèŁœćăăŻăăăă°ă©ăłăă»ă€ăłăŒăźTAKUMIăæŽćČăăçŽčä»ăăŸăăwww.grand-seiko.com
Listpriset var ca. 45 för SBGP015 (Ätminstone i somras nÀr jag köpte min).Vad lÄg den övre pÄ, pÄ ett ungefÀr? Den gillade jag verkligen. Minns du storleken?
Jag har naturligtvis inget facit, men de modellerna har ju alltid varit JDM. Om dom inte finns pĂ„ nya hemsidan kan det ha sin förklaring i det kanske, jag tycker den Japanska sidan verkar anpassad med en hel del engelska rubriker... Men Ă€ven om sĂ„ Ă€r fallet förstĂ„r jag inte vilket âöverflödâ som Ă„syftas? 2st sbgx och 3st sbgv Ă€r de jag kĂ€nner till med titan och kvarts...sbgx269/267 Ă€r borttagna. Förmodligen sĂ„lt dĂ„ligt.
FörÀndring ifrÄn vad? Vilka tidigare herrmodeller i kvarts Àr det du menar försvunnit, var finns reduceringen? Den enda jag saknar pÄ bild Àr sbgv231...
sbgx269/267 Àr borttagna. Förmodligen sÄlt dÄligt.
Jag har naturligtvis inget facit, men de modellerna har ju alltid varit JDM. Om dom inte finns pĂ„ nya hemsidan kan det ha sin förklaring i det kanske, jag tycker den Japanska sidan verkar anpassad med en hel del engelska rubriker... Men Ă€ven om sĂ„ Ă€r fallet förstĂ„r jag inte vilket âöverflödâ som Ă„syftas? 2st sbgx och 3st sbgv Ă€r de jag kĂ€nner till med titan och kvarts...
Aldrig sett den pÄ nato tidigare. SÄg otroligt bra ut.