• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Utlovad uppdatering. SÄÄÄ, nu Àr det bekrÀftat att den gÄr att ta hem :happyhappy: Initialt lÀt det lite tveksamt att den skulle fÄ lÀmna Japan, men KM FÀltöversten fick till det med Optura, sÄ nu Àr det bara att lÀgga handpenning och invÀnta leverans. Slutet av oktober nÄgon gÄng...
Kanske borde man gÄ igenom klocklÄdan för att se om nÄgot ska fÄ vandra vidare eftersom denna lÀr fÄ mycket handledstid :cigar:
Grymt! Börjar bli en gedigen samling kvarts-GS nu va? :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Magnussons ur i Gbg meddelar att de ska börja med GS
Screenshot_2017-09-14-22-00-06.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Grymt! Börjar bli en gedigen samling kvarts-GS nu va? :)
Jo, sÄ Àr det :oops: Men nu har jag lovat mig sjÀlv att iallafall inte köpa "nytt" pÄ ett bra tag efter denna...(begagnat undantaget ;)) Jag inbillar mig att det blir svÄrt att knÀcka en 40mm i titan med nÄgot mer :rolleyes:, men vem vet vad GS hittar pÄ nu nÀr dom ska stÄ pÄ egna ben? En fyrkantig eller rektangulÀr HAQ LCD vore ju sjukt svÄrt att avstÄ :p
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kan det verkligen vara sÄ att Seiko betalar Archie för att göra en recension om deras klocka? Verkar helt otroligt, mÄste vÀl ÀndÄ vara nÄgon privatperson som betalar?
I början pÄ videon nÀmner han en person som betalat honom för att knÀppa nÄgon kompis pÄ nÀsan... personligen tycker jag att han Àr otroligt jobbig att lyssna pÄ, sÄ jag kan inte tillgodogöra mig allt han sÀger. Men wtf, GS ftw ;)
 

Loshin

Panerai
Visste inte att de provat innan. NÀr var det? Kanske fler som vet vad det Àr nuförtiden.
De hade nÄgra enstaka i butiken för nÄgra Är sedan, typ 2013-2014. De modellerna lÄg kvar osÄlda i flera Är i butiken. Men som sagt, GS har ju en annan stÀllning nu.
SÄvitt jag vet sÄ har de haft 3 GS inne tidigare. En SBGX063 som jag köpte för 4-5 Är sedan, en SBGX061 som Àven den Àr sÄld, och slutligen en SBGW033 som fortfarande finns kvar dÀr.
seiko_image.4319448.jpg

Nu Àr det vÀl mer officiellt, att de blir AD för GS, vilket ju Àr kul och bra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄvitt jag vet sÄ har de haft 3 GS inne tidigare. En SBGX063 som jag köpte för 4-5 Är sedan, en SBGX061 som Àven den Àr sÄld, och slutligen en SBGW033 som fortfarande finns kvar dÀr.
seiko_image.4319448.jpg

Nu Àr det vÀl mer officiellt, att de blir AD för GS, vilket ju Àr kul och bra.
Klart det Àr kul, men man undrar ju varför den inte blir sÄld. Det Àr ju inte direkt en standard-GS. Kanske blir lÀttare att sÀlja med fler modeller i butiken?
 

Loshin

Panerai
Klart det Àr kul, men man undrar ju varför den inte blir sÄld. Det Àr ju inte direkt en standard-GS. Kanske blir lÀttare att sÀlja med fler modeller i butiken?
Ja, sÄ Àr det nog. NÀr den har stÄtt framme i butiken, sÄ har den stÄtt med alla vanliga Seikos. "Vanligt folk" ser bara en Seiko som kostar över 50k och undrar hur det gick till.
Med en GS-monter, bÀttre exponering, sÄ att folk förstÄr att Grand Seiko Àr nÄgot helt annat Àn Seiko, dÄ kommer det att gÄ bÀttre.

Tycker personligen att den Àr jÀttefin och har funderat pÄ ett köp ibland. Men för drygt 50k finns det andra GS jag hellre köper som tex SBGJ003.
grand-seiko-hi-beat-gmt-sbgj003-7.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, sÄ Àr det nog. NÀr den har stÄtt framme i butiken, sÄ har den stÄtt med alla vanliga Seikos. "Vanligt folk" ser bara en Seiko som kostar över 50k och undrar hur det gick till.
Med en GS-monter, bÀttre exponering, sÄ att folk förstÄr att Grand Seiko Àr nÄgot helt annat Àn Seiko, dÄ kommer det att gÄ bÀttre.

Tycker personligen att den Àr jÀttefin och har funderat pÄ ett köp ibland. Men för drygt 50k finns det andra GS jag hellre köper som tex SBGJ003.
grand-seiko-hi-beat-gmt-sbgj003-7.jpg
Eller en 203. ;)
Vissa modeller Àr onekligen konstigt prissatta, minns inte vad 033 hade för listpris i Sverige.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SÄvitt jag vet sÄ har de haft 3 GS inne tidigare. En SBGX063 som jag köpte för 4-5 Är sedan, en SBGX061 som Àven den Àr sÄld, och slutligen en SBGW033 som fortfarande finns kvar dÀr.
seiko_image.4319448.jpg

Nu Àr det vÀl mer officiellt, att de blir AD för GS, vilket ju Àr kul och bra.
033:an borde nÄgon knipa snabbt.
 

john b

Rolex
Klart det Àr kul, men man undrar ju varför den inte blir sÄld. Det Àr ju inte direkt en standard-GS. Kanske blir lÀttare att sÀlja med fler modeller i butiken?

Ska magnussons ta över GS frÄn Frölunda Torg i gbg? Vet inte om klockmÀster Àr sÄ glada för namnbytet dÄ de sitter pÄ ett lager seiko GS som de inte vet vad de ska göra med nu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska magnussons ta över GS frÄn Frölunda Torg i gbg? Vet inte om klockmÀster Àr sÄ glada för namnbytet dÄ de sitter pÄ ett lager seiko GS som de inte vet vad de ska göra med nu.
"Ta över" vet jag inte.

Det Àr nog ingen sÀljare som Àr glad över att sitta pÄ gamla utgÄngna modeller. Men de fÄr vÀl göra som exempelvis Jarl Sandin gör nÀr de har gamla modeller kvar de behöver bli av med. Rea alla modeller med minst 30%, dÄ lÀr de fÄ sÄlt dem.

Surt för de som sÀljer GS men Ä andra sidan har GS haft oförÀndrade modeller i sortimentet i typ 10 Är, sÄ lÄng tid brukar det inte ta för andra tillverkare innan de Àndrar sina modeller.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
IMG_9853.jpg

Jag blandar inte ihop nÄgot, det var inte jag som sa att de har en 033. :)
Ok. Dock missvisande att sÀga att listpriset "Àr", nÀr den inte finns lÀngre. Dessutom lÄg vÀl yenen lite högre 2011 Àn nu och med Svensk moms istf Japansk sÄ kanske skillnaden var 10kSEK vilket ju ocksÄ Àr en del förstÄs.
Anyway, jag hade lÀtt gett 50 för den dÀr om jag inte redan haft en.
 
Topp