• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

DÄ Àr man Àntligen med i GS-klubben efter mÄnga mÄnader av dregglande i den hÀr trÄden :) Valet föll till slut pÄ en quartz vilket jag trodde att jag aldrig skulle köpa nÀr jag började intressera mig för klockor men en GS quartz kÀnns verkligen annorlunda!

Tror att denna ref skulle göra sig bĂ€ttre pĂ„ nĂ„gon annan strap dock, Ă€r det nĂ„gra andra Ă€gare som har nĂ„got att tipsa om? Är lite sugen pĂ„ nato!
Hade en sbgn001 med ett grained svart frĂ„n Molequin. Tyckte det var en bra kombo. Nato bygger höjd och tar bort fördelen med tunn kvarts i min bok. Erikas bygger bara en bandhöjd sĂ„ skulle jag vĂ€lja nĂ„t nato sĂ„ Ă€r det just den, men knappast pĂ„ denna. Snygg och bekvĂ€m klocka
 Grattis!

Hade en sbgn001 med ett grained svart frĂ„n Molequin. Tyckte det var en bra kombo. Nato bygger höjd och tar bort fördelen med tunn kvarts i min bok. Erikas bygger bara en bandhöjd sĂ„ skulle jag vĂ€lja nĂ„t nato sĂ„ Ă€r det just den, men knappast pĂ„ denna. Snygg och bekvĂ€m klocka
 Grattis!

Tack för tipset, gillade verkligen lÀderbanden frÄn Molequin. Tror dock den fÄr bli kvar pÄ lÀnk ett tag nu, det var nÄgot helt annat nÀr jag fick den pÄ armen :)

Dagen damklocka...

B629C714-4C66-4FA3-B85D-877E5C7B42B3.jpeg
Visa gĂ€rna fler dam-ur!đŸ˜»

GS kan verkligen konsten att göra lÀckra tavlor. Den dÀr Àr mycket trevlig. Grattis.

Den dĂ€r Ă€r roligt snygg, grattis! Ser fram emot en massa bilder i trĂ„den😊

Minst sagt unik display! Som andra redan skrivit, lÀgg gÀrna upp fler bilder, intressant att se i olika vinklar/ljus.
Tack, grymt nöjd med den :) Tror nÀstan en video skulle ge mest rÀttvisa, mer bilder kommer inom kort!

GÄr i tankarna om att köpa en första Grand Seiko.
Villa ha kvarts, ljus urtavla och runt 36-40mm i storlek. Är det vĂ€rt att kolla pĂ„ en lite Ă€ldre modell frĂ„n tidigt 00-tal eller bör man gĂ„ för nĂ„got modernare?
Tycker exempelvis SBGX005 Àr riktigt lÀcker men Àven de nyare versionerna Àr ju fantastiska.
NÄgon som har tips pÄ referenser att hÄlla span pÄ och finns det nÄgot jag bör undvika?

Senast Àndrad:
Villa ha kvarts, ljus urtavla och runt 36-40mm i storlek. Är det vĂ€rt att kolla pĂ„ en lite Ă€ldre modell frĂ„n tidigt 00-tal eller bör man gĂ„ för nĂ„got modernare?
Tycker exempelvis SBGX005 Àr riktigt lÀcker men Àven de nyare versionerna Àr ju fantastiska.
NÄgon som har tips pÄ referenser att hÄlla span pÄ och finns det nÄgot jag bör undvika?

Jag tycker att SBGP001 Ă€r fantastiskt fin! 40mm och med 44GS-boetten, kan inte bli sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n sĂ„ 😃
B5CC2E3C-AE20-401E-8144-0C6B73C1D4EC.jpeg

Personlig favorit ibland de Àldre, sbgg001. De Àldre kvartsarna Àr alla under 40mm och av bra kvalite, inget att tveka över om skicket verkar bra tycker jag. Sök Àven Àldre med 8j urverket, kanske hittar du nÄgot som faller dig pÄ lÀppen :)

Personlig favorit ibland de Àldre, sbgg001. De Àldre kvartsarna Àr alla under 40mm och av bra kvalite, inget att tveka över om skicket verkar bra tycker jag. Sök Àven Àldre med 8j urverket, kanske hittar du nÄgot som faller dig pÄ lÀppen :)
sbgg001 ser trevlig ut, vill dock inte ha nÄgot med integrerad lÀnk i nulÀget. LÄter ju betryggande att man inte behöver oroa sig sÄ mycket för att köpa en Àldre modell.

Har kommit fram till att jag vill ha en med en "ChampagnefÀrgad-urtavla" och kvarts men kÀnns som det finns typ tusen modeller som passar in pÄ den beskrivningen.

HÀr Àr tre olika modeller som uppfyller kraven till ganska bra priser (tror jag). En Àr en lite Àldre modell och tvÄ Àr nyare i olika storlekar. Sitter ett
9F62-0A10 i SBGX005 och ett 9F62-0AB0 i SBGX263. Är det samma urverk?

Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGX005 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 9 245 kr
Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGX263 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 12 379 kr
Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGV221 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 12 771 kr

sbgg001 ser trevlig ut, vill dock inte ha nÄgot med integrerad lÀnk i nulÀget. LÄter ju betryggande att man inte behöver oroa sig sÄ mycket för att köpa en Àldre modell.

Har kommit fram till att jag vill ha en med en "ChampagnefÀrgad-urtavla" och kvarts men kÀnns som det finns typ tusen modeller som passar in pÄ den beskrivningen.

HÀr Àr tre olika modeller som uppfyller kraven till ganska bra priser (tror jag). En Àr en lite Àldre modell och tvÄ Àr nyare i olika storlekar. Sitter ett
9F62-0A10 i SBGX005 och ett 9F62-0AB0 i SBGX263. Är det samma urverk?

Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGX005 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 9 245 kr
Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGX263 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 12 379 kr
Seiko ă‚°ăƒ©ăƒłăƒ‰ă‚»ă‚€ă‚łăƒŒ ă‚Żă‚©ăƒŒăƒ„ SBGV221 sĂ€ljes av en Seller pĂ„ Chrono24 för 12 771 kr
Ja det Àr samma urverk vad jag förstÄr

Tillbaka
Topp