• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Äntligen Ă€r jag en i gĂ€nget! Plockade upp min SBGP009 idag ifrĂ„n FĂ€ltöversten. Helt överlycklig! Fick med mig lite GS-bling ocksĂ„.
C8642E0A-861C-4C07-B2EB-97EE4EBBCF4A.jpeg
B293BE6E-F0CE-4680-83C3-364B8009258F.jpeg
D2D91987-3791-40B6-8ECD-DF129172B2A4.jpeg
Ser ut att sitta perfekt, grymt snygg klocka! StÄr sjÀlv i valet om att köpa en men Àr osÀker pÄ om man ska gÄ pÄ en 40mm eller en lite mindre. Vet du vad du har för omkrets pÄ handleden?

Ser ut att sitta perfekt, grymt snygg klocka! StÄr sjÀlv i valet om att köpa en men Àr osÀker pÄ om man ska gÄ pÄ en 40mm eller en lite mindre. Vet du vad du har för omkrets pÄ handleden?
Tack! Är sĂ„ nöjd. Jag velade mellan denna och sbgx263 lĂ€nge, men efter att ha testat bĂ„da brevid varandra sĂ„ kĂ€ndes denna rĂ€tt. Omkretsen pĂ„ handleden Ă€r 20cm ungefĂ€r.
Och det nyare urverket spelade in i beslutet med.

Sneglar pĂ„ samma modell fast med den blĂ„ urtavlan. Mmm...😍 En cool detalj pĂ„ den med champagnefĂ€rgade tavlan Ă€r den blĂ„nerade visaren.

Den med blĂ„ tavla Ă€r ocksĂ„ riktigt fin! Och Ă€ven den svarta
 Alla tre Ă€r sĂ„ bra sĂ„ man fĂ„r svĂ„rt att vĂ€lja 😅
Men jag hÄller med, den blÄnerade visaren Àr en fin detalj som bryter av mot ett annars vÀldigt ljust och rent utseende!

Ja dÄ Àr man tillbaka i GS-klubben, denna gÄng en Àldre variant, SBGX005 (ping @Les_Grossman)
Har dock ingen bra skruvmejsel hemma sÄ jag kan tyvÀrr inte korta lÀnken sÄ det passar min smala handled.
Återkommer med mer bilder och omdömen nĂ€r jag burit den ett tag.
20210629_214014.jpg

Senast Àndrad:
Ja dÄ Àr man tillbaka i GS-klubben, denna gÄng en Àldre variant, SBGX005 (ping @Les_Grossman)
Har dock ingen bra skruvmejsel hemma sÄ jag kan tyvÀrr inte korta lÀnken sÄ det passar min smala handled.
20210629_214014.jpg
Ytterligare en till champagne-klubben, vĂ€lkommen! Det var riktigt fin, coola visare och index😊

20210629_214014.jpg
Kul! Du fÄr gÀrna skriva lite sen vad du tycker om den och hur den stÄr sig mot lite nyare modeller. Riktigt snygg Àr din i all fall :)

Noterade att en av halvlĂ€nkarna (som jag köpte separat frĂ„n Klockmaster) hade en bredare polerad del och funderade pĂ„ om jag fĂ„tt en bit till fel modell eller om det Ă€r nĂ„n miss i produktionen? đŸ€”

20210702_170908.jpg

Om nÄgon i trÄden Àr sugen har jag tÀnkt avyttra en liten kvartsare i titan

Tillbaka
Topp