• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

FÄr bli en till bild bara för att det Àr fredag. :)
20211008_150320.jpg

Det börjar bli dags att byta batteri pÄ min sbgn001. VÄgar man byta batteriet sjÀlv eller Àr det bÀttre att lÀmna in klockan för att fÄ hjÀlp med det? Har verktygen och gjort nÄgot enstaka byte tidigare pÄ billigare klockor sjÀlv. Vad ska det vara för batteri i sÄ fall?
Tack pÄ förhand :)

Det börjar bli dags att byta batteri pÄ min sbgn001. VÄgar man byta batteriet sjÀlv eller Àr det bÀttre att lÀmna in klockan för att fÄ hjÀlp med det? Har verktygen och gjort nÄgot enstaka byte tidigare pÄ billigare klockor sjÀlv. Vad ska det vara för batteri i sÄ fall?

PÄ frÄga ett svarar vi, Ja eller det Àr som vilken klocka som helst.
Den andra frÄgan Àr nog rÀtt svar , Seiko.

Om du inte har jÀtte lÄngt till urmakaren kÀnns det som ett bra tillfÀlle att fÄ den trycktestad samtidigt. Annars Àr det bara att byta pÄ. Vilken sort ser du ju nÀr du öppnar den?

@Fredrik78 jag misstĂ€nkte detta, du gillar modellen men Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r rĂ€tt. Man har ju varit dĂ€r sjĂ€lv, nĂ€r man velat. SĂ€lj inte utan lĂ€gg undan den ett tag istĂ€llet. Du kommer uppskatta den igen. Ibland tröttnar man pĂ„ saker men efter ett uppehĂ„ll sĂ„ ser man de sakerna som triggade en första gĂ„ngen igen. Har en gammal omega som jag inte anvĂ€nt pĂ„ mĂ„nga Ă„r dĂ„ jag tyckte skicket varit lite för dĂ„ligt. Nu har jag plockat fram den igen och tycker patinan Ă€r underbar. Ge inte upp🙂

Sakura sÀljer ju GS till europa men det verkar inte Seiya göra. (We sell Grand seiko worldwide except to U.S. and Europe) Vet nÄgon av er varför? :rolleyes:

Skärmavbild 2021-10-11 kl. 22.20.56.png

MĂ€rkligt. Det stĂ„r ju i alla fall sĂ„ hĂ€r (UK inte U.S. som jag skrev tidigare) :( Är det nĂ„gon som vet ifall detta Ă€r ett nytt pĂ„fund eller om det stĂ„tt sĂ„ lĂ€nge, fastĂ€n man Ă€ndĂ„ kunnat handla GS?
mig veterligen har han haft det lÀnge (flera Är) att han inte skickar till EU.
Var tidigt en Seikokran för mig, men nÀr jag började handla GS mer och mer sÄ fick jag handla annorstÀdes.

Du kan frÄga men jag kan inte ge nÄgot vettigt svar tyvÀrr,kanske nÄn annan hÀr som har liknande problem!
Eh, ja. För att man glömmer varför man sÄlde.

Sakura sÀljer ju GS till europa men det verkar inte Seiya göra. (We sell Grand seiko worldwide except to U.S. and Europe) Vet nÄgon av er varför? :rolleyes:
För att generalagenter gnÀllt till Seiko.

mig veterligen har han haft det lÀnge (flera Är) att han inte skickar till EU.
Var tidigt en Seikokran för mig, men nÀr jag började handla GS mer och mer sÄ fick jag handla annorstÀdes.
Sedan 2017

Var fÄr man bÀst/billigast tag pÄ en (letat under nÄgra mÄnader)? Ovanligt att dom dyker upp hÀr till salu, och inte sÀrskilt mÄnga ute pÄ c24.
Har du som har bra koll pÄ mÀrket nÄgra tips?
Du fÄr köpa den frÄn en butik Japan, denna sÀljs bara i Japan.

Tillbaka
Topp