• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jag har blivit vÀldigt sugen pÄ att unna mig en sbgr261. Har dock bara haft chansen att klÀmma lite snabbt pÄ den 1 gÄng. Undrar dÀrför om det Àr nÄgon hÀr som har, eller har haft en, som kan ge lite ris eller ros?
GĂ€rna bilder pĂ„ skönheten om det finns 😀

Jag vet inte riktigt vad som egentligen skiljer, men jag hade tidigare en SBGR061 - ser ut att vara gamla loggan pÄ tavlan men i övrigt mycket mycket lik, eller?

DÀr har jag i princip enbart ros att ge ... snygg, praktisk, stabil gÄng, vacker, ... möjligen kunde den varit lite nÀttare i dimensionerna.. men det Àr ju en smaksak. Inte direkt en beater... men ... tja... :)

Bilder av min frÄn försÀljningen hÀr pÄ forumet:

SBGW061-4.JPG

SBGW061-2.JPG

DDE4B1B0-4212-4B15-A18F-EA0EB8BA56D8.jpeg

DF77C438-30DC-463D-9DE4-C0342CEB0D0F.jpeg

Senast Àndrad:
Jag vet inte riktigt vad som egentligen skiljer, men jag hade tidigare en SBGR061 - ser ut att vara gamla loggan pÄ tavlan men i övrigt mycket mycket lik, eller?

DÀr har jag i princip enbart ros att ge ... snygg, praktisk, stabil gÄng, vacker, ... möjligen kunde den varit lite nÀttare i dimensionerna.. men det Àr ju en smaksak. Inte direkt en beater... men ... tja... :)

SBGW061-4.JPG

SBGW061-2.JPG

JĂ€klar vilken fin klocka 😀. Vad jag förstĂ„r sĂ„ Ă€r det bara loggan som skiljer frĂ„n 261. Tack för input och fina bilder 👍

SBGW061-4.JPG

SBGW061-2.JPG

AlltsĂ„, den dĂ€r blĂ„a sekundvisaren mot den tavlan, index och övriga visare! SĂ„ grymt sobert och Ă€ndĂ„ sportigt. 😍

AlltsĂ„, den dĂ€r blĂ„a sekundvisaren mot den tavlan, index och övriga visare! SĂ„ grymt sobert och Ă€ndĂ„ sportigt. 😍

Försöker du trycka in salt i mina sĂ„r efter försĂ€ljningen? ;) Å andra sidan har jag nog smittats lite, upptĂ€ckte att jag sitter med en annan klocka som har ljus tavla, applicerade blanka index och en blĂ„ sekundvisare. Grand Seiko har format min smak, uppenbarligen :D

Försöker du trycka in salt i mina sĂ„r efter försĂ€ljningen? ;) Å andra sidan har jag nog smittats lite, upptĂ€ckte att jag sitter med en annan klocka som har ljus tavla, applicerade blanka index och en blĂ„ sekundvisare. Grand Seiko har format min smak, uppenbarligen :D
Jag hoppas sÄ klart att bÄde sÀljare och köpare kÀnner sig nöjda Àven om jag kan förstÄ viss saknad. :) Kul att du har annat som kan vÀga upp.

JÀsikens ocksÄ! Precis nÀr jag börjat fundera pÄ att försöka leta reda pÄ en SBGW031 eller SNGW231 sÄ gÄr Watchfinder och gör en film om dem för att driva upp efterfrÄgan och dÀrmed andrahandspriserna:

Vad ska jag nu sukta efter? Eller ska jag bara slanta upp? :D

Grand seiko gör ju onekligen sjukt snygga klockor, men den udda luggbredden pĂ„ vissa modeller gör det ju lite svĂ„rare att hitta band. NĂ„gon som har tips pĂ„ stĂ€lle dĂ€r man kan köpa sjysta lĂ€derband som Ă€r 21mm? Eller brukar ni köpa 22 och ”tvinga” in dom?

Var runt och flĂ€ngde pĂ„ butiker idag utan nĂ„gon tur.. 🙂
5C890CE3-1346-41E9-8592-F2751C0DF24B.jpeg

Mycket roligt att se! Den modellen har jag sneglat pÄ ett tag nu. Fler bilder mÄ hÀnda?

HÀrligt! Riktigt fin klocka, kanske lite svÄrlÀst eftersom allt Àr silver och tunna minutmarkeringar men det Àr enda klagomÄlet hittills.

Mer bilder kommer! Ska försöka ta en ikvĂ€ll eller imorgon. đŸ‘đŸŒ

Grand seiko gör ju onekligen sjukt snygga klockor, men den udda luggbredden pĂ„ vissa modeller gör det ju lite svĂ„rare att hitta band. NĂ„gon som har tips pĂ„ stĂ€lle dĂ€r man kan köpa sjysta lĂ€derband som Ă€r 21mm? Eller brukar ni köpa 22 och ”tvinga” in dom?

Molequin, Cheapest Nato Straps eller Barton Àr tre tillverkare av 21mm lÀder.

Jag har (Ànnu) ingen GS, men har köpt nÄgra band hÀrifrÄn till andra klockor:

Mycket valmöjligheter pÄ fÀrg, tjocklek, trÄdfÀrg, sömmar m.m. En sak jag verkligen gillar Àr att man fÄr hÄlen pÄ bandet mÄttanpassade, sÄ bandet sitter perfekt.

RÀtt lÄng leveranstid dock dÄ han har mycket att göra...

1mm för stort hĂ€r pĂ„ min: https://klocksnack.se/threads/🩁-grand-seiko-trĂ„den.15945/page-460#post-4059641

Hirsch har en del 21mm med 😊

Tillbaka
Topp