• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Snilsson

Cartier
0BF52BD0-0D17-4A98-A8A3-D631FCD6FD86.jpeg
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Har helt nyligen fÄtt upp ögonen för GS, men kan absolut ingenting om dem.

Din klocka Àr dock onekligen fantastisk. FÄr typ ont i magen för att urtavlan Àr sÄ snygg, vad Àr det för ref/ modell / hur kan jag hitta mer om den?

Tack pÄ förhand och trevlig helg!
 

Snilsson

Cartier
Även denna var löjligt snygg, skulle uppskatta om du orkade berĂ€tta vilken ref / modell du visar upp.

Återigen, tack pĂ„ förhand & trevlig helg.
Tack!
Man bara kör och antar att alla vet vad det Àr för modell men sÄ Àr det inte, bra att du sÀger till. :)
Klockan Ă€r en ”Snowflake” med ref nr SBGA211.
Bandet kommer frÄn Mugatoo Paris, men de verkar ha svÄrt att fÄ fram nya nuförtiden
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Tack!
Man bara kör och antar att alla vet vad det Àr för modell men sÄ Àr det inte, bra att du sÀger till. :)
Klockan Ă€r en ”Snowflake” med ref nr SBGA211.
Bandet kommer frÄn Mugatoo Paris, men de verkar ha svÄrt att fÄ fram nya nuförtiden
LÀtt hÀnt sÄklart, hade gjort precis likadant med typ en datejust.

Men tack hur som helst, nu kan researchen börja. Hehe.
 

Wiglaf

Omega
Min första GS automat, 37mm, sweetspot. Man ler nÀr man tÀnker pÄ vad den kostar kontra en OP/DJ.
Men det bĂ€sta Ă€r att jag egentligen inte jĂ€mför den med Rolex. Det Ă€r liksom en annan spelplan/gren med GS. Älskar bĂ„da.

73728A9E-55AA-4C8E-B32D-A8E4F57F0C6A.jpeg
Kanske ett uttjatat Àmne och vill inte ranta hÀr men enligt min personliga Äsikt Àr GS överlÀgsna Rolex pÄ alla omrÄden utom möjligtvis de automatiska urverken, ur den aspekten att Rolexurverken enligt mÄnga Àr extremt robusta och pÄlitliga (jag Àr ingen urmakare, fÄr gÄ pÄ andras Äsikt). Min personliga erfarenhet av klockornas finish och design Àr att GS Àr vida överlÀgsna pÄ det omrÄdet. Dessutom gillar jag att GS slÀpper mÄnga fantastiska modeller hela tiden medan Rolex varierar nÄgon millimeter hit och dit pÄ sina standardmodeller som Àrligt talat börjar bli lite uttjatade. SjÀlv f.d. Rolex-Àgare men tröttnade. Gillar absolut att de Àr robusta och pÄlitliga men dagens marknad framstÄr för mig som nÄgon sorts kollektiv psykos dÀr folk köar för extremt överprisade Rolex-modeller av skÀl jag inte kan förstÄ.

PS: har givetvis inget emot Rolex klockor! De Àr fina och robusta klassiker! Det Àr dagens marknad jag tycker Àr obegriplig och har ocksÄ svÄrt för Rolex attityd och hur handlarna beter sig. Plus att jag Àrligt tycker GS Àr överlÀgsna. DS.

Pepparkakshus och matchande armband för min sbgv009!
IMG_1246.jpg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Wow. Riktigt cool!

Vad listar den?

Screenshot_20211122-172403_Chrome.jpg


396000 yen. Bra pris. TyvÀrr gÄr dom bara att köpa pÄ varuhuset Isetan i Shinjuku om jag har förstÄtt rÀtt.

Ligger en ute pÄ chrono24 för nÀstan dubbelt sÄ mycket.

 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla, introducerar mig hÀr i trÄden med att konstatera att jag fullkomligt snöat in pÄ GS pÄ sistone och varför dÄ inte premiÀra med ett 9F-verk med glasbaksida !?

Pushar dÀrför helt oblygt min köpesannons avseende en SBGV019, hör av er om ni kan tÀnka er att adoptera bort eran!
Har glÀdjen att meddela att jag fick tag pÄ en av de 600 SBGV019 till slut:

463873A9-1914-4BFD-8DD2-F070CFA099B2.jpeg


HÀr jÀmte min SBGX059:
1EE97351-11FF-4246-B961-40A7293BDA24.jpeg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Har glÀdjen att meddela att jag fick tag pÄ en av de 600 SBGV019 till slut:

463873A9-1914-4BFD-8DD2-F070CFA099B2.jpeg


HÀr jÀmte min SBGX059:
1EE97351-11FF-4246-B961-40A7293BDA24.jpeg
HĂ€ftigt!

jag tÀnkte pÄ just den klockan i helgen och hur coolt det skulle vara med 9F och glasbaksida. Jag avfÀrdade dock tanken direkt i tron att de Àr omöjliga att fÄ tag pÄ. Du har nu visat att det visst gÄr, det tog bara sju mÄnader!

SÄdan trÀgen definerar en Àkta klockentusiast, mycket mer Àn att stÄ i kö pÄ en Rolex tillsammans med en massa scalpers.

Grattis!
 
Senast Àndrad:

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
HĂ€ftigt!

jag tÀnkte pÄ just den klockan i helgen och hur coolt det skulle vara med 9F och glasbaksida. Jag avfÀrdade dock tanken direkt i tron att de Àr omöjliga att fÄ tag pÄ. Du har nu visat att det visst gÄr, det tog bara sju mÄnader!

SÄdan trÀgen definerar en Àkta klockentusiast, mycket mer Àn att stÄ i kö pÄ en Rolex tillsammans med en massa scalpers.

Grattis!
Stort tack!

Ska villigt erkÀnna att jag hade börjat tappa tron pÄ att det skulle dyka upp nÄgon ocksÄ men sen poppade den upp en i en av mina sparade sökningar och dÄ högg jag till.

Den var mint komplett med plast pÄ baksidan och spÀnne Ànda tills jag blev överentusiastisk nÀr jag tog duo-bilden och repade vÀnstersidan lite men lika bra att fÄ det överstökat!
 
Topp