• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Eqn

Panerai
FĂ„tt mycket handledstid senaste tiden
11007309-7921-429C-BC6F-F62877B22BF3.jpeg
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Fick hem en sbgr261 idag. Sjukt nöjd, men lite fundersam över armbandet. Alla bilder jag tittat pÄ av klockan har ett armband som ser ut som pÄ bild 1, medans det pÄ min klocka har mycket mindre "fjÀll" (bild 2). Min frÄga Àr om det Àr vanligt att det skiljer sÄ mycket i utseende aligatorband?
Screenshot_2021-11-24-16-08-59-707_com.android.chrome.jpg
IMG_20211124_160910.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Fick hem en sbgr261 idag. Sjukt nöjd, men lite fundersam över armbandet. Alla bilder jag tittat pÄ av klockan har ett armband som ser ut som pÄ bild 1, medans det pÄ min klocka har mycket mindre "fjÀll" (bild 2). Min frÄga Àr om det Àr vanligt att det skiljer sÄ mycket i utseende aligatorband?
Screenshot_2021-11-24-16-08-59-707_com.android.chrome.jpg
IMG_20211124_160910.jpg

UrsÀkta ett icke-svar men tusan sÄ lÀcker den dÀr klockan Àr! :)
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Ja - mÞnster endres etter fra hvor pÄ alligatoren man tar skinnet fra: Square scale alligator vs. round scale alligator.
Jo det har jag sett, men tĂ€nker att pĂ„ 99% av alla bilder jag sett pĂ„ sbgr261 sĂ„ Ă€r det Square scale. Men mitt Ă€r round. Är det rent lotteri vilket av dem man fĂ„r nĂ€r man köper en klocka?
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
NÄr man ser gjennom #SBGR261 pÄ Instagram, sÄ er det ingen der med round scale alligator, selv om det er mange varianter av square scale. Kanskje din reim ikke er original til den klokken.

PS: Flott GS anyways. :)
SÀljaren frÄn crono24 hÀvdar att det Àr rÀtt band till den referensen. Och klockan Àr helt ny. Det stÄr grand Seiko pÄ insidan av bandet. Men tycker det Àr lite skumt dÄ nÀstan alla bilder Àr med Square scale som du sÀger. NÄgon som vet om det kan levereras med olika band frÄn fabrik?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
SÀljaren frÄn crono24 hÀvdar att det Àr rÀtt band till den referensen. Och klockan Àr helt ny. Det stÄr grand Seiko pÄ insidan av bandet. Men tycker det Àr lite skumt dÄ nÀstan alla bilder Àr med Square scale som du sÀger. NÄgon som vet om det kan levereras med olika band frÄn fabrik?
Jag vet inte, men hÄller med om att det Àr vÀldigt konstigt. Det Àr ju helt olika delar av skinnet och kÀnns inte helt normalt. Men, det Àr ju nÀstan snyggare just till din modell med de mindre fjÀllen sÄ jag skulle vara nöjd :)
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag vet inte, men hÄller med om att det Àr vÀldigt konstigt. Det Àr ju helt olika delar av skinnet och kÀnns inte helt normalt. Men, det Àr ju nÀstan snyggare just till din modell med de mindre fjÀllen sÄ jag skulle vara nöjd :)
Jag mailade gs och frÄgade. Tydligen sÄ leverans sbgr261 och sbgm221 med bÄda typerna av band. SÄ allt verkar vara korrekt.
Jag tycker nog det andra bandet Ă€r lite stilrenare. Men jag ska nog överleva med detta, tills det Ă€r dags för ett nytt 😀
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Kul att se lite GS pÄ lÀder och andra grejer. Min SBGX259 Äkte tillbaka pÄ lÀnken, kÀndes ÀndÄ bÀst för mig. Men sen föredrar jag ju i princip alltid mina klockor pÄ lÀnk.
Tycker ni att vissa referenser passar bÀttre/sÀmre pÄ lÀder jÀmfört med lÀnk?
 

martaSM30

Audemars
Kul att se lite GS pÄ lÀder och andra grejer. Min SBGX259 Äkte tillbaka pÄ lÀnken, kÀndes ÀndÄ bÀst för mig. Men sen föredrar jag ju i princip alltid mina klockor pÄ lÀnk.
Tycker ni att vissa referenser passar bÀttre/sÀmre pÄ lÀder jÀmfört med lÀnk?
Har ett syskon till den, sbgx263, som jag hade tÀnkt variera med lÀder men som trivs bra pÄ lÀnk. För min del Àr det nog pga snyggaste matchningen med champagne-tavlan.
F2429C53-8B19-4ED3-BA0A-5BB62DEE517A.jpeg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Screenshot_20211122-172403_Chrome.jpg


396000 yen. Bra pris. TyvÀrr gÄr dom bara att köpa pÄ varuhuset Isetan i Shinjuku om jag har förstÄtt rÀtt.

Ligger en ute pÄ chrono24 för nÀstan dubbelt sÄ mycket.

JamendĂ„sĂ„. 58000:- verkar ju rimligt. Not! 😅
 
Topp