Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag stÄr i kö pÄ en 413 och det kliar i fingrarna. Ska jag köpa en 415 för att ta mig genom vintern?
Hvis du mÄ vente 3 mÄneder til, sÄ er det jo 413 som gjelder...Jag stÄr i kö pÄ en 413 och det kliar i fingrarna. Ska jag köpa en 415 för att ta mig genom vintern?
Har lest en del om dette, og for de aller, aller fleste av oss - sÄ er serviceintervall ca. 10 Är pÄ bÄde SD og HB, da mange som eier dem bruker klokkene i rotasjon med andre ur. Hvis man har kun 1 klokke, sÄ er det empiri at man bÞr ha service ca. hver 5 Är.Hur ser det ut med servicekostnad och serviceintervall pÄ spring drive jÀmfört med automat och hi-beat egentligen?
Ăr det ungefĂ€r samma eller skiljer det sig?
Det dÀr Àr champagne dial va? Har aldrig fÄtt klart för mig hur silvriga de Àr. I mÄnga foton ser de ut som silver.![]()
I all sin enkelhet en fredagskvÀll. //![]()
Den absolut snyggaste moderna GS:en om jag fÄr sÀga vad jag tycker. Och det fÄr jagSBGH273 "HÞstklokke" fungerer fint pÄ vinteren ogsÄ.
![]()
Fantastiskt fin!
Najs!Gör sig riktigt bra pÄ brun get signerad @Fredrik (Swe)![]()
kul att se macrobilder, och att tavlorna faktiskt har identiskt mönster (precis som snowflake) men olika fÀrg och att den ljusa verkar inverterad
Inverterad?kul att se macrobilder, och att tavlorna faktiskt har identiskt mönster (precis som snowflake) men olika fÀrg och att den ljusa verkar inverterad![]()
Ja? Om du tittar pĂ„ mönstret under och ovanför texten âdriveâ sĂ„ ser det ut som ovanpĂ„liggande hĂ„rstrĂ„n pĂ„ den rosa tavlan medans det ser ut som borstade nedsĂ€nkta spĂ„r pĂ„ den grĂ„ tavlan. AlltsĂ„ inverterade av varandraInverterad?
Skarpögt! Jag tycker att det ser ungefĂ€r likadant ut, men du kan sĂ€kert ha rĂ€tt.Ja? Om du tittar pĂ„ mönstret under och ovanför texten âdriveâ sĂ„ ser det ut som ovanpĂ„liggande hĂ„rstrĂ„n pĂ„ den rosa tavlan medans det ser ut som borstade nedsĂ€nkta spĂ„r pĂ„ den grĂ„ tavlan. AlltsĂ„ inverterade av varandra
![]()
![]()
Tydligast ser man det pÄ skuggor och högdagar
OBS: Merk at lyset kommer ovenfra og hĂžyre pĂ„ 413 og nedenfra og venstre pĂ„ 415. Se pĂ„ timemarkĂžren kl. 6...Ja? Om du tittar pĂ„ mönstret under och ovanför texten âdriveâ sĂ„ ser det ut som ovanpĂ„liggande hĂ„rstrĂ„n pĂ„ den rosa tavlan medans det ser ut som borstade nedsĂ€nkta spĂ„r pĂ„ den grĂ„ tavlan. AlltsĂ„ inverterade av varandra
![]()
![]()
Tydligast ser man det pÄ skuggor och högdagar
Gratulerer med en fantastisk klokke.Första dagen med SBGN005. KÀnns bra sÄhÀr lÄngt!
![]()
Tack, jag lÀgger all skuld pÄ dig! SkÀmt och sido - tack för inspirationen med dina fina bilder.Gratulerer med en fantastisk klokke.![]()
Hehe, ja ibland "rÄkar" man sabba illusionen för nÄgon, eller pÄpeka en detalj som sedan fler börjar reta sig pÄSkarpögt! Jag tycker att det ser ungefÀr likadant ut, men du kan sÀkert ha rÀtt.
Vet inte riktigt vad jag tycker om att mönstren Ă€r identiska. Ăven om man sĂ„klart förstĂ„r att det inte Ă€r sĂ„ det gĂ„r till, vill man ju gĂ€rna tĂ€nka sig att en sĂ„n hĂ€r tavla Ă€r unik och framskrapad pĂ„ fri hand av en tystlĂ„ten herre med ett urĂ„ldrigt verktyg med skaft i Ă€deltrĂ€.