Wiglaf
Basic
Den bilden skulle man ju kunna ha pÄ vÀggen!Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den bilden skulle man ju kunna ha pÄ vÀggen!Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
JÀkligt stabil line-up det dÀr!Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
JÀttesvÄrt att vÀlja bara en, som man kan ana pÄ bildenJÀkligt stabil line-up det dÀr!
NĂ„gon favorit?
Min GS-duo. Tanken var att köpa en Speedmaster men nÀr man tittar i den hÀr trÄden blir man bra sugen pÄ ytterligare en GS.
Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nÀr man vet hur bra det kan vara.Sedan jag snöade in pÄ GS har jag nÀstan helt tappat intresset för andra tillverkare...
Den var giftig!
Fantastiskt! Vilken familj sedan... Men nu Àr det kanske dags att gÄ över till Citizen...Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
Fast jag tÀnker lite tvÀrtom. Jag har haft nÄgra GS o har idag en GS o en Citizen Chronomaster. DÀrför kan jag köpa precis vad som helst och ÀndÄ veta att jag har nÄtt till vÀgs Ànde vad gÀller pris/prestanda redan oavsett vad jag köper och vilka pengar det kostar!Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nÀr man vet hur bra det kan vara.
HĂ€rliga! hur stor skillnad i storlek upplever du mellan dem? Tycker LX:n Ă€r bra alltsĂ„âŠGrand Seiko (SBGX335) och not so Grand Seiko (SNR029)
Vad Àr det dÀr för referens?
SBGH261, limited edition, 250 st.Vad Àr det dÀr för referens?
What @Rymdhamstern said. Denne modellen var ogsÄ JDM only, mener jeg.Vad Àr det dÀr för referens?
VÀldigt fina kombos med banden ocksÄ. Posta gÀrna fler bilder!Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
Jag tycker definitivt att andra mĂ€rken i samma prisklass blir lite meningslösa, för min del i alla fall. Glappet i kvalitet Ă€r sĂ„ stort, upplever jag. DĂ€remot finns det ju andra fina mĂ€rken högre upp i pris, som Lange, Laurent Ferrier, FP Journe, etc. I samma omrĂ„de som GS upplever jag att GlashĂŒtte Original och Nomos ocksĂ„ har vĂ€ldigt fin kvalitet för pengarna.Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nĂ€r man vet hur bra det kan vara.
Jag tycker det funkar att kombinera GS och vintage. Det blir sÄ olika saker att jag inte upplever att de kan jÀmföras med varandra.Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nÀr man vet hur bra det kan vara.
Den tydligaste skillnaden Ă€r att SNR Ă€r högre, vet inte med hur mycket, men det mĂ€rks.HĂ€rliga! hur stor skillnad i storlek upplever du mellan dem? Tycker LX:n Ă€r bra alltsĂ„âŠ
Tack för ett tydligt och bra svar! SvÄrt sugen pÄ en Springdrive-dykare.Den tydligaste skillnaden Àr att SNR Àr högre, vet inte med hur mycket, men det mÀrks.
Höjden stör inte alls tycker jag, snarare att SBGX har ovanligt lÄg profil för den storleken pÄ klocka?
SNR Àr helt klart "klossigare", den skall ju tÄla 300m tryck jÀmfört med SBGX som Àr specad till 200m.
Utan att ta fram luppen skulle jag nog vilja pÄstÄ att man lÀtt kan mista SNR för en GS, finishen Àr grymt, och spring drive Àr en annan dimension.
Har du sett denna trÄd?Tack för ett tydligt och bra svar! SvÄrt sugen pÄ en Springdrive-dykare.
Wow och herrejösses Àr det enda jag kan fÄ fram just nuSBGN005.
Fantastiskt! ...och att det dessutom sitter ett superbt kvartsverk inuti gör inte saken sÀmre.SBGN005.
Ja vintage i kombination med GS fungerar bra eller klockor i lite lÀgre prisklasser. DÄ blir det mer accepterat att det Àr inte helt perfekt.Jag tycker det funkar att kombinera GS och vintage. Det blir sÄ olika saker att jag inte upplever att de kan jÀmföras med varandra.
Wow!!Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ
Nu retas du baraâŠSBGN005.
Ikke i det hel tatt.Nu retas du baraâŠ
Grymt kort!SBGN005.