• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Passade pÄ att ta en familjebild nÀr jag ÀndÄ höll pÄ :)
B6E4BF53-72A9-4682-A2B1-85C99B356284.jpeg
Den bilden skulle man ju kunna ha pÄ vÀggen! :)

Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nÀr man vet hur bra det kan vara.
Fast jag tĂ€nker lite tvĂ€rtom. Jag har haft nĂ„gra GS o har idag en GS o en Citizen Chronomaster. DĂ€rför kan jag köpa precis vad som helst och Ă€ndĂ„ veta att jag har nĂ„tt till vĂ€gs Ă€nde vad gĂ€ller pris/prestanda redan oavsett vad jag köper och vilka pengar det kostar! 😁

Ja jag önskar att jag hunnit med lite annat innan GS för man blir lite petig med finishen nÀr man vet hur bra det kan vara.
Jag tycker definitivt att andra mĂ€rken i samma prisklass blir lite meningslösa, för min del i alla fall. Glappet i kvalitet Ă€r sĂ„ stort, upplever jag. DĂ€remot finns det ju andra fina mĂ€rken högre upp i pris, som Lange, Laurent Ferrier, FP Journe, etc. I samma omrĂ„de som GS upplever jag att GlashĂŒtte Original och Nomos ocksĂ„ har vĂ€ldigt fin kvalitet för pengarna.

HĂ€rliga! hur stor skillnad i storlek upplever du mellan dem? Tycker LX:n Ă€r bra alltsÄ 
Den tydligaste skillnaden Àr att SNR Àr högre, vet inte med hur mycket, men det mÀrks.
Höjden stör inte alls tycker jag, snarare att SBGX har ovanligt lÄg profil för den storleken pÄ klocka?
SNR Àr helt klart "klossigare", den skall ju tÄla 300m tryck jÀmfört med SBGX som Àr specad till 200m.
Utan att ta fram luppen skulle jag nog vilja pÄstÄ att man lÀtt kan mista SNR för en GS, finishen Àr grymt, och spring drive Àr en annan dimension.

20211205_101936.jpg

Den tydligaste skillnaden Àr att SNR Àr högre, vet inte med hur mycket, men det mÀrks.
Höjden stör inte alls tycker jag, snarare att SBGX har ovanligt lÄg profil för den storleken pÄ klocka?
SNR Àr helt klart "klossigare", den skall ju tÄla 300m tryck jÀmfört med SBGX som Àr specad till 200m.
Utan att ta fram luppen skulle jag nog vilja pÄstÄ att man lÀtt kan mista SNR för en GS, finishen Àr grymt, och spring drive Àr en annan dimension.

20211205_101936.jpg
Tack för ett tydligt och bra svar! SvÄrt sugen pÄ en Springdrive-dykare.

Tack för ett tydligt och bra svar! SvÄrt sugen pÄ en Springdrive-dykare.
Har du sett denna trÄd?

Jag tyckte det var mycket pengar, Àven med rabatten, för en Seiko som inte Àr GS, men chansade eftersom jag verkligen ville ha en spring drive dykare.
Ångrar mig inte en sekund, klockan fullstĂ€ndigt krossade mina förvĂ€ntningar (pĂ„ ett bra sĂ€tt förstĂ„s), men som sagt, det Ă€r en stor och hög klocka, alla kanske
inte kÀnner sig helt bekvÀma med det.

Tillbaka
Topp