• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Grymt kort!
Sekundvisaren trĂ€ffar index rĂ€tt bra 👍😊
Men sitter inte "4" indexet lite snett? 😋
Tenkte det samme, og det er bevegelsen i sekundviseren som "blÞr" ut under eksponeringen og jo lenger ut man kommer pÄ sekundviseren, jo mer blurry blir det pga. hastigheten der - og da kan dette se litt skjevt ut. Det er ogsÄ slik at visere beveger seg to ganger per sekund, sÄ eksponeringen pÄ hver markÞr blir ikke sÄ skarp med lang eksponering. Jeg har heller ikke mÄlt om kameralinsen var 90 grader pÄ timemarkÞren nÄr bildet ble tatt.

Lug holes? Ja, takk. :)

PC050280.png

Har du sett denna trÄd?

Jag tyckte det var mycket pengar, Àven med rabatten, för en Seiko som inte Àr GS, men chansade eftersom jag verkligen ville ha en spring drive dykare.
Ångrar mig inte en sekund, klockan fullstĂ€ndigt krossade mina förvĂ€ntningar (pĂ„ ett bra sĂ€tt förstĂ„s), men som sagt, det Ă€r en stor och hög klocka, alla kanske
inte kÀnner sig helt bekvÀma med det.
Ja men det var vĂ€l typiskt att man satt och drog pĂ„ det till alla 29or var slutâ€ŠđŸ˜±đŸ˜‚

Senast Àndrad:
En sĂ„ kallad höstavla.. 😉

690DC0A3-31AC-4EC7-AE47-EA71809830D1.jpeg

Men det charmigaste Àr nog boettlocket som Àr special för Toshiba förtjÀnstklockor.
Ett lock som inte Àr graverat i efterhand utan gjord speciellt och har dÄ Àven fÄtt ett eget boettnummer, 5722-9970 ,som finns pÄ insidan och inte pÄ utsidan av locket som brukligt Àr pÄ Seikos.

BC98A1E9-447E-46AE-B455-643E21838362.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp