• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Rizzie

Patek
2-Faktor
Denna sbgp003 hÀnger löst, sÄ slÀnger ut en heads up hÀr. Livet utan lume Àr inget för mig just nu har jag landat i :(
DSC_0106.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Varför dÄ? Egentligen.... Jag Àr bara nyfiken men sjÀlv tycker jag i princip aldrig jag har nÄgon reell nytta av lume.
Har en liten bebis som vaknar mycket pĂ„ nĂ€tterna och jag vill dĂ„ kunna avlĂ€sa tiden snabbt. TĂ€nda mobilen blir för ljust och sambon kan inte sova om man har klassisk vĂ€ckarklocka pga ljuset, sĂ„ klockan Ă€r min enda vĂ€n 😅
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Har en liten bebis som vaknar mycket pĂ„ nĂ€tterna och jag vill dĂ„ kunna avlĂ€sa tiden snabbt. TĂ€nda mobilen blir för ljust och sambon kan inte sova om man har klassisk vĂ€ckarklocka pga ljuset, sĂ„ klockan Ă€r min enda vĂ€n 😅
Haha ok... Ja dĂ„ kan det ju vara bra med lite superluminova C1.... 😁
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har man sagt A fÄr man sÀga.. SGBA415.
Fick invĂ€nta en rimlig tidpunkt för ett foto 🕙 😊

E14FC7B6-1E6D-4301-A333-18206563D635.jpeg
Mycket bra. Har du koll pÄ vilka nyare refernser som har den boetten?
AlltsÄ nyare Àn SBGA125 och SBGA127.

Edit.
Dessa finns i kollektionen just nu Ă„tminstone.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
92A766D8-EDBC-4119-9F07-C06017507FE3.jpeg

godmorgon! Fortfarande lite nyförÀlskad i denna. Gillar att blÄ sekundvisare Àr precis sÄ diskret att jag inte stör mig pÄ det men ÀndÄ tillrÀckligt vrÀkigt för att man ibland ska haja till!
Den verkar dock ha fĂ„tt en tryckare av PostNord pĂ„vĂ€g till mig SĂ„ den gĂ„r vĂ€ldigt precist men 43 sekunder för fort. Är det Klockmaster FĂ€ltöversten man vĂ€nder sig till för ruckning?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
AlltsĂ„ - denna Ă€r sĂ„ sjukt beroendeframkallande. Perfekt i Titan. Klassisk diver utan konstigheter. Älskar visarna. Verkar vara en av modellerna som snurrat lĂ€ngst hos GS. ÄndĂ„ ser man dem nĂ€stan aldrig i nĂ„gra forum. Försökte sĂ€tta pĂ„ mig Exp2 igĂ„r. 5 min sĂ„ Ă„kte denna pĂ„ igen

CF9AC71B-CBC6-48B6-93C4-0A945F34B4A5.jpeg
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
AlltsĂ„ - denna Ă€r sĂ„ sjukt beroendeframkallande. Perfekt i Titan. Klassisk diver utan konstigheter. Älskar visarna. Verkar vara en av modellerna som snurrat lĂ€ngst hos GS. ÄndĂ„ ser man dem nĂ€stan aldrig i nĂ„gra forum. Försökte sĂ€tta pĂ„ mig Exp2 igĂ„r. 5 min sĂ„ Ă„kte denna pĂ„ igen

CF9AC71B-CBC6-48B6-93C4-0A945F34B4A5.jpeg
Samma hĂ€r, otroligt nöjd med denna. Sjukt bra klocka. 🙂
5622B69F-6156-49EA-86A8-19383D89A2CD.jpeg
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
HÄller extremt bra mot repor ocksÄ - right? Hade en Tissottitanare för lÀnge sedan som sÄg ut som ett krig. Denna hÄller sig mÀrkligt fin...
Den hÄller sig bra. Mest spÀnnet som fÄtt lite stryk mot laptopen. :)

Tycker Ă€ven den Ă€r klart tyngre Ă€n min Shogun som Ă€r lika stor och Ă€ven den i titan. Är spring drive tyngre Ă€n automat? Eller Ă€r det olika sorters titan?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Den hÄller sig bra. Mest spÀnnet som fÄtt lite stryk mot laptopen. :)

Tycker Ă€ven den Ă€r klart tyngre Ă€n min Shogun som Ă€r lika stor och Ă€ven den i titan. Är spring drive tyngre Ă€n automat? Eller Ă€r det olika sorters titan?
Tror att detta inte Àr nÄgot "vanligt" Titan. Det Àr nÄgot som gör att det Àr mer reptÄligt Àn stÄl. Men det Àr ju just det - jag gillar egentligen inte titanklockor som Àr för lÀtta. Denna har ÀndÄ en tyngd och Àr perfekt i detta material. Hade den i stÄl innan och den blev för tung för att vara bekvÀm tyckte jag,
 

kuma-kun

Audemars
Men sÄ dök en klocka köpt pÄ internetauktion upp och jag blev positivt överaskad.
Skicket som var svÄrt att bedöma pÄ lite oskarpa bilder var utmÀrkt och kanterna sÄdÀr skarpa som man bara kan hitta pÄ Àldre ur som inte Àr anvÀnda mycket
eller putsade.
Jag förstÄr Seiko som numer bryter kanterna och antagligen för att dom ska se frÀsha ut under lÀngre anvÀndning men det Àr nÄt speciellt med dom hÀr Àldre.
Försökt fota sidorna med mobilen men inte lyckats fÄnga dom.

En lite trÄkig modell egentligen men...

5C885268-27BE-4F2F-A321-6F2FC27A62BB.jpeg


Orsaken till inköpet var baksidan, Toshiba förtjÀnstklocka frÄn 73.
Ingen gravyr i efterhand pÄ en klocka som kan köpas i affÀr utan gjort i produktion och Seiko har flyttat serienummer, boettnummer o.s.v. till insidan av boettlocket.

D65A7E18-2450-4B62-B99F-5C8E57BFA76B.jpeg
 
Senast Àndrad:

Senpai

Cartier
2-Faktor
Men sÄ dök en klocka köpt pÄ internetauktion upp och jag blev positivt överaskad.
Skicket som var svÄrt att bedöma pÄ lite oskarpa bilder var utmÀrkt och kanterna sÄdÀr skarpa som man bara kan hitta pÄ Àldre ur som inte Àr anvÀnda mycket
eller putsade.
Jag förstÄr Seiko som numer bryter kanterna och antagligen för att dom ska se frÀsha ut under lÀngre anvÀndning men det Àr nÄt speciellt med dom hÀr Àldre.
Försökt fota sidorna med mobilen men inte lyckats fÄnga dom.

En lite trÄkig modell egentligen men...

5C885268-27BE-4F2F-A321-6F2FC27A62BB.jpeg


Orsaken till inköpet var baksidan, Toshiba förtjÀnstklocka frÄn 73.
Ingen gravyr i efterhand pÄ en klocka som kan köpas i affÀr utan gjort i produktion och Seiko har flyttat serienummer, boettnummer o.s.v. till insidan av boettlocket.

D65A7E18-2450-4B62-B99F-5C8E57BFA76B.jpeg

TĂ€nk vilken skillnad bilder med naturligt ljus kan göra. Det ser riktigt mysig ut, man kan tĂ€nka sig att personen som fick den 1973 ansĂ„g att ”den var för fin för att bĂ€ra”, ungefĂ€r som Ă€ldre generation med finporslin. Man vet ju aldrig, kungen kommer kanske pĂ„ besök. Eller sĂ„ var det mer populĂ€rt med teknik om man jobbade pĂ„ Toshiba, digitalare började vĂ€l göra sitt intĂ„g.

Gillar utskÀrningen för kronan, vÀldigt skarp och skyddar ju lite faktiskt. Att kronan Àr relativt liten och smal Àr en tydlig signal att den hÀr behöver man inte dra upp.

Baksidan Àr ju vÀldigt attraktiv och mycket mer smakfullt Àn att trycka en logga pÄ tavlan.
 
Topp