• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGA127
Fotar inför en eventuell försÀljning till en medlem.
Sekundvisaren pÄ denna mÄste vara bland det lÀngsta jag sett.
Det kan inte vara mer Àn nÄgon tiondels millimeter frÄn spetsen av visaren till kanten.

20220123_101339.jpg
20220123_103845.jpg

SBGA127
Fotar inför en eventuell försÀljning till en medlem.
Sekundvisaren pÄ denna mÄste vara bland det lÀngsta jag sett.
Det kan inte vara mer Àn nÄgon tiondels millimeter frÄn spetsen av visaren till kanten.

20220123_101339.jpg
20220123_103845.jpg

Tjusigt.

Den dĂ€r boetten Ă€r fantastisk. Är denna klocka i stĂ„l eller titan?

Off-topic: Omega har ocksÄ jÀttelÄnga visare, nÀstan för lÄnga. De tÀcker index sÄ mycket att det blir svÄrt att rikta in minutvisaren exakt nÀr man stÀller klockan.

PXL_20220123_100334742.jpg

Tjusigt.

Den dĂ€r boetten Ă€r fantastisk. Är denna klocka i stĂ„l eller titan?

Off-topic: Omega har ocksÄ jÀttelÄnga visare, nÀstan för lÄnga. De tÀcker index sÄ mycket att det blir svÄrt att rikta in minutvisaren exakt nÀr man stÀller klockan.

PXL_20220123_100334742.jpg
Den Àr gjord i titan, men kÀnns inte sÄ "skramlig" som titanklockor brukar vara.
Aldrig tÀnkt pÄ den praktiska aspekten med lÄnga sekundvisare, Omegans Àr ju ganska "bred" och rejÀl, GS:n Àr supertunn, nÀstan som ett hÄrstrÄ.
Den syns ÀndÄ vÀldigt bra och tydligt, antagligen pga poleringen.

Gör nÄgot slags liten comeback i GS-trÄden med nyinskaffade SBGW231 som jag gÄtt och sneglat pÄ i flera Är i jakten pÄ den bÀsta dressaren i en nÄgorlunda rimlig prisklass.

I all sin enkelhet en otroligt stilig pjÀs i mina ögon, med den nÀstan cremefÀrgade tavlan, avskalade kÀnslan och den typiska GS-finishen. Dessutom en riktigt trevlig storlek med sina 37mm.

Kan ocksĂ„ passa pĂ„ att rekommendera GS Boutiquen pĂ„ Madison Ave. i New York - vĂ€l vĂ€rt ett besök om ni Ă€r i krokarna! Toppenservice och vĂ€ldigt bra bemötande. Intrycket blir sĂ„klart inte vĂ€rre av att de slĂ€ngde med ett extra band i taupe, en förvĂ„nansvĂ€rt stilig GS-penna och en hel hög annan merch 😅
6C786367-5A4B-4A3F-9552-DF82E7B549C5.jpeg

Aldrig Ă€gt en Grand seiko men börjar bli sugen pĂ„ en med vit tavla och helst inget datum prisklass 15-20k.. helst 38mm eller större men 36 skulle kunna funka
finns ens de jag söker för de priset?

Gör nÄgot slags liten comeback i GS-trÄden med nyinskaffade SBGW231 som jag gÄtt och sneglat pÄ i flera Är i jakten pÄ den bÀsta dressaren i en nÄgorlunda rimlig prisklass.

I all sin enkelhet en otroligt stilig pjÀs i mina ögon, med den nÀstan cremefÀrgade tavlan, avskalade kÀnslan och den typiska GS-finishen. Dessutom en riktigt trevlig storlek med sina 37mm.

Kan ocksĂ„ passa pĂ„ att rekommendera GS Boutiquen pĂ„ Madison Ave. i New York - vĂ€l vĂ€rt ett besök om ni Ă€r i krokarna! Toppenservice och vĂ€ldigt bra bemötande. Intrycket blir sĂ„klart inte vĂ€rre av att de slĂ€ngde med ett extra band i taupe, en förvĂ„nansvĂ€rt stilig GS-penna och en hel hög annan merch 😅
Den dĂ€r var inte dum 😊

Grattis! En GS som jag alltid kommer tillbaka till, en sÄdan borde man ha!!
Kan bara hĂ„lla med om butiken - de gĂ„nger jag varit dĂ€r sĂ„ har de haft mycket klockor inne, alltid trevliga och tĂ„lmodiga nĂ€r man vill testa och testa. Fick ryggdunkningar för min peacock och dĂ„ slĂ€ngde sĂ€ljaren fram sin SBGJ005 sĂ„ vi kunde jĂ€mföra gröna tavlor 005 vs 227 . 😀

Grattis! En GS som jag alltid kommer tillbaka till, en sÄdan borde man ha!!
Kan bara hĂ„lla med om butiken - de gĂ„nger jag varit dĂ€r sĂ„ har de haft mycket klockor inne, alltid trevliga och tĂ„lmodiga nĂ€r man vill testa och testa. Fick ryggdunkningar för min peacock och dĂ„ slĂ€ngde sĂ€ljaren fram sin SBGJ005 sĂ„ vi kunde jĂ€mföra gröna tavlor 005 vs 227 . 😀
Tack! Det Àr precis samma hÀr - har spanat pÄ den sen 2018, sÄ det var helt enkelt dags.

Haha, inte illa. TvÄ riktigt goa gröna tavlor before it was cool..! Den hÀr gÄngen var det tyvÀrr dÄligt med spÀnnande LE pÄ personalen, men det fanns sÄklart ÀndÄ tillrÀckligt mycket kul för att ha kunnat spendera en heldag i butiken

Den Àr gjord i titan, men kÀnns inte sÄ "skramlig" som titanklockor brukar vara.
Aldrig tÀnkt pÄ den praktiska aspekten med lÄnga sekundvisare, Omegans Àr ju ganska "bred" och rejÀl, GS:n Àr supertunn, nÀstan som ett hÄrstrÄ.
Den syns ÀndÄ vÀldigt bra och tydligt, antagligen pga poleringen.
Framför allt Àr det trevligt med lÄng visare nÀr index ligger i en lutande ring och inte pÄ tavlan :)

Aldrig Ă€gt en Grand seiko men börjar bli sugen pĂ„ en med vit tavla och helst inget datum prisklass 15-20k.. helst 38mm eller större men 36 skulle kunna funka
finns ens de jag söker för de priset?
Enkelt svar, nej. Du hittar endast beg för dom pengarna, och dÄ kvarts. Kvarts utan datum Àr fÄ modeller som har, och de brukar ligga över Àven beg. Sbgx3XX eller 2XX.
Det Àr bÀttre att du sparar lite till sÄ du slipper vara begrÀnsad pÄ den fronten

Grattis till en fin klocka! Och kan bara instÀmma i rekommendationerna för butiken pÄ Madison Ave. Alltid blivit trevligt bemött dÀr.

sweet - sÄ kul tavla - och sÄ skiftande - hÀr har vi samma klocka och de ser helt olika ut pÄ vÄra bilder
Största skÀlet Àr förvisso att jag kapitalt suger pÄ att ta kort men men :)

Haha đŸ€Ł Eller hur, kan stirra mig blind pĂ„ denna tavlan. Mina eventuella tveksamheter innan detta köpet blĂ„ste bort sĂ„ fort man lyfte pĂ„ locket😃

Den hÄller sig bra. Mest spÀnnet som fÄtt lite stryk mot laptopen. :)

Tycker Ă€ven den Ă€r klart tyngre Ă€n min Shogun som Ă€r lika stor och Ă€ven den i titan. Är spring drive tyngre Ă€n automat? Eller Ă€r det olika sorters titan?
Det kan mycket vÀl vara olika titan-legeringar.

Hos Grand Seiko heter det "high-intensity titanium" och den pÄstÄs vara hÄrdare och mer reptÄlig Àn stÄl.

Ser du nÄgon skillnad i fÀrg eller lyster mellan Shogun och SBGA231?

Det kan mycket vÀl vara olika titan-legeringar.

Hos Grand Seiko heter det "high-intensity titanium" och den pÄstÄs vara hÄrdare och mer reptÄlig Àn stÄl.

Ser du nÄgon skillnad i fÀrg eller lyster mellan Shogun och SBGA231?
Jag tycker ju att sbga231 Àr ljusare, men den har ju ocksÄ större polerade partier Àn shogun. Tycker ingen av dom Àr sÀrskilt repkÀnslig.

Har man sagt A fÄr man sÀga.. SGBA415.
Fick invĂ€nta en rimlig tidpunkt för ett foto 🕙 😊

E14FC7B6-1E6D-4301-A333-18206563D635.jpeg

En vecka in i GS-livet och jag Àr fortfarande vÀldigt nöjd.

NÄgot som jag inte hade reflekterat över innan, men som kÀnns helt sjÀlvklart sÄhÀr i efterhand, Àr hur mycket den liknar min tidigare gamla DJ i kÀnslan.

GS’en kĂ€nns som en DJ som faktiskt Ă€r uppdaterad pĂ„ riktigt. Modernare mĂ„tt och material, men bĂ€rs fortfarande nĂ€tt pĂ„ handleden, skön lĂ€nk med nĂ„got rasslig kĂ€nsla - och i övrigt en fantastisk mix av ytor, vinklar och reflektioner.

Sedan kom jag vĂ€l aldrig riktigt överens med DJ’ns lite för skimrande bezel. DĂ€r har GS lyckats riktigt bra med sin retromoderna lösning.

0EA10631-1D27-4CA7-B458-8F8A76F3C496.jpeg

NÄgot som jag inte hade reflekterat över innan, men som kÀnns helt sjÀlvklart sÄhÀr i efterhand, Àr hur mycket den liknar min tidigare gamla DJ i kÀnslan.

GS’en kĂ€nns som en DJ som faktiskt Ă€r uppdaterad pĂ„ riktigt. Modernare mĂ„tt och material, men bĂ€rs fortfarande nĂ€tt pĂ„ handleden, skön lĂ€nk med nĂ„got rasslig kĂ€nsla - och i övrigt en fantastisk mix av ytor, vinklar och reflektioner.

Sedan kom jag vĂ€l aldrig riktigt överens med DJ’ns lite för skimrande bezel. DĂ€r har GS lyckats riktigt bra med sin retromoderna lösning.

vart Àr GS:n?

Sen gammalt att det kostar 2 starka GS-bilder för varje Rolex i den hĂ€r trĂ„den, eller hur var det @BarbaBaba? 😅

Tillbaka
Topp