Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Svag majonÀs Àr en underskattad fÀrg
Kalasfin den dÀr - pÄ alla sÀtt.
kan bara hÄlla med - vi skulle alla idag behöva en Bengt Grive i horologins tjÀnst för att beskriva alla de tavlor, boetter, visare i allsköns fÀrger som lanseras. TÀnk dig den youtube-kanalen - den hade jag följt!!Tack, önskar jag var i klass med Bengt Grive nÀr det gÀller att beskriva kulörer och nyanser, mörkvitt, blÄbÀrsrisgrönt, bordellrött, BiscayabuktsblÄtt o.s.v. som han anvÀnde nÄr han kommenterade konstÄkning.
Kul att se dem bredvid varandra! Bra avvÀgning dÀr i majonnÀs-fÀrg.Ny dag, ny onsdag och solen Àr uppe.
Guld pÄ stÄl GS 45 ser ut att ha vit tavla men lÀgger man den bredvid en i rostfritt ser man att det Àr en annan nyans.
HÀrliga klockor och behöver antagligen fler.
En mÄlare skulle nog kalla fÀrgen för Àggskal, tror jag.Ny dag, ny onsdag och solen Àr uppe.
Guld pÄ stÄl GS 45 ser ut att ha vit tavla men lÀgger man den bredvid en i rostfritt ser man att det Àr en annan nyans.
En mÄlare skulle nog kalla fÀrgen för Àggskal, tror jag.
Ny dag, ny onsdag och solen Àr uppe.
Hehe nÀ du behöver nog inte fler. Du verkar ha en sjuhelsikes jÀkla fin samling japsare som man fÄr Àran att dregla över nÀrhelst du postar nÄgot. Men sluta för alldel inte med det nu..Ny dag, ny onsdag och solen Àr uppe.
Da var lenke bestilt. HÄper jeg fÄr den fÞr OWGM 2022 er over, sÄ fÄr jeg testet den pÄ slutten i mars.Snyggt! Vad kör du för lÀnk?
Den dÀr Àr vÀrd lite nytt liv och handledstid. Gravyren ser skarp ut och vilken perfekt medaljong! VÀldigt fint verk och utan oxidering pÄ rotorn. Kanske Àr vanligare pÄ 61orna? Enklaste möjliga mÀrkning pÄ insidan av baklock, men bÄgformad istÀllet för den vanliga raka. Inte en boett jag lagt sÄ mycket tanke vid, men man kan ju inte förneka dess elegans nÀr solljuset trÀffar. Lugnande effekt utan datum. En klocka att bÀra en ledig dag?HÀmtade ut det hÀr frÄn service som nyligen kom till mig.
Trots att klockan uppenbarligen har anvÀnds lite och varligt och gick bra behövdes nya delar och ovanligt mycket justering.
Blev dyrare Àn normalt men som vintagenörd har man lÀrt sig att 50 Är gamla klockor ofta överraskar.
Egentligen inte en modell som tilltalar mig estetiskt.
Men som samlare var jag intresserad av baksidan.
Toshiba förtjÀnstklocka frÄn 1973 och Seiko har flyttat serie och boettnummer till insidan av locket.
Den dÀr Àr vÀrd lite nytt liv och handledstid. Gravyren ser skarp ut och vilken perfekt medaljong! VÀldigt fint verk och utan oxidering pÄ rotorn. Kanske Àr vanligare pÄ 61orna? Enklaste möjliga mÀrkning pÄ insidan av baklock, men bÄgformad istÀllet för den vanliga raka. Inte en boett jag lagt sÄ mycket tanke vid, men man kan ju inte förneka dess elegans nÀr solljuset trÀffar. Lugnande effekt utan datum. En klocka att bÀra en ledig dag?
Vars hittar du detta? MÄste fixa lite straps till owg, Àr just nu osgNubuk. Litt mer casual enn alligator.
KjÞpte to fra Delugs for fÞrste gang i Är. God kvalitet med 19mm og ulike lengder. PrÞv deres Strap Finder: Velg din egen Skyflake under GS til venstre i skjermbildet - og test ut ulike straps pÄ den. Se her: https://delugs.com/pages/strap-finderVars hittar du detta? MÄste fixa lite straps till owg, Àr just nu osg
Danke!KjÞpte to fra Delugs for fÞrste gang i Är. God kvalitet med 19mm og ulike lengder. PrÞv deres Strap Finder: Velg din egen Skyflake under GS til venstre i skjermbildet - og test ut ulike straps pÄ den. Se her: https://delugs.com/pages/strap-finder
Fick hem min första GS idag supernöjd
à h! Tack för detta tips!För de som redan Àr intresserade av vintage eller vill lÀra sig lite om de historiska GS-modellerna, gör rÀtt i att prenumerera pÄ nyhetsbrevet frÄn Thegrandseikoguy via Substack. Gerald skickar ut beskrivande texter om de olika kataloger och brochyrer han samlat pÄ sig (ofta med hjÀlp frÄn andra samlare) i kronologisk ordning. Prenumerationen Àr gratis, men för att fÄ tillgÄng till samtliga artiklar fÄr man betala en slant.
Det senaste utskicket behandlar katalogen frĂ„n 1972, en brytpunkt i Seikoâs modellutbud, dĂ„ kvartsmodeller pĂ„ allvar gör entrĂ© och succesivt erstĂ€tter de mekaniska.
InnehÄllet kan ocksÄ nÄs via lÀnken till Substack-sidan om man föredrar det istÀllet för e-post.
the Grand Seiko guy | Substack
The world's premier newsletter for collectors of vintage Grand Seiko. Click to read the Grand Seiko guy, a Substack publication with thousands of subscribers.thegrandseikoguy.substack.com