• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

martaSM30

Audemars
Egentligen enda invÀndningen mot denna Àr avsaknad av perpetuell kalender. Kan ju tycka att det skulle hÀnga ihop med HAQ
436CCF42-C0E0-4EB8-9762-5F2B528676F7.jpeg
ED899DA5-9C0B-4E10-B958-349EDF83FC77.jpeg

Edit: SBGX263
 
Senast Àndrad:

Krona

Omega
Kan inte vĂ€nta mer! Har fastnat i trĂ„den totalt och börjat lĂ€sa hela frĂ„n början (tar sin lilla tid). Är otroligt sugen pĂ„ att testa en Grand Seiko. FrĂ€mst sbgn003 eller sbgn001 alternativt sbgm001.

Var ett tag sedan nÄgon av dessa kom ut till försÀljning och börjar undra om jag ska leta pÄ annat hÄll, t.ex chrono24 men kÀnns sÄ mycket mer osÀkert för en som inte Àr lika erfaren, vad Àr rekommendationerna? Vad jag förstÄtt slipper man momstillÀgg inom eu men frÄn japan o usa blir det pÄlÀgg?

Finns det nÄgra fler stÀllen vÀrda att kika pÄ Àn hÀr och ch24?

Om nÄgon funderar pÄ att sÀlja fÄr ni jÀttegÀrna höra av er!
 

kuma-kun

Audemars
NÄgot jag retar mig lite pÄ med dom hÀr 56orna Àr att dag och datumhjulet Àr gjorda i olika matrial och har olika ton pÄ ytan.
Oftast tÀnker man inte pÄ det men i visst ljus ser det trÄkigt ut.
En av anledningarna att vÀlja versionen med endast datum.

Samma klocka samma dag.

1FFB75A4-1EFD-48C4-97E3-F616E47B02D3.jpeg
69FDB0E3-88E7-4A23-8F94-7439B73D43E3.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
NÄgot jag retar mig lite pÄ med dom hÀr 56orna Àr att dag och datumhjulet Àr gjorda i olika matrial och har olika ton pÄ ytan.
Oftast tÀnker man inte pÄ det men i visst ljus ser det trÄkigt ut.
En av anledningarna att vÀlja versionen med endast datum.

Samma klocka samma dag.

1FFB75A4-1EFD-48C4-97E3-F616E47B02D3.jpeg
69FDB0E3-88E7-4A23-8F94-7439B73D43E3.jpeg
Ja det var grymt stor skillnad pÄ bilderna.
Men vilken fin klocka.
Stör du dig för mycket sÄ kan jag ta över vÄrdnaden ;)
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
NÄgot jag retar mig lite pÄ med dom hÀr 56orna Àr att dag och datumhjulet Àr gjorda i olika matrial och har olika ton pÄ ytan.
Oftast tÀnker man inte pÄ det men i visst ljus ser det trÄkigt ut.
En av anledningarna att vÀlja versionen med endast datum.

Samma klocka samma dag.

1FFB75A4-1EFD-48C4-97E3-F616E47B02D3.jpeg
69FDB0E3-88E7-4A23-8F94-7439B73D43E3.jpeg
Den Àr jÀttefin oavsett, har de ocksÄ problem med den dÀr plastdelen till datumvÀxlingen?
 

kuma-kun

Audemars
Ja det var grymt stor skillnad pÄ bilderna.
Men vilken fin klocka.
Stör du dig för mycket sÄ kan jag ta över vÄrdnaden ;)

Jo, ytorna pÄ hjulen reflekterar ljust helt olika och ofta syns det inte men ibland Àr det vÀldigt uppenbart olika.
Hade varit skoj om Seiko hade gjort daghjulet svart med silver tryck istÀllet men kanske hade blivit mindre premiumkÀnsla dÄ.

Jag sÀger till nÀr jag inte orkar se pÄ elÀndet lÀngre.
 
Topp