• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

A_K

Omega
Dagens pĂ„ blĂ„ canvas 🙂

DC729D9A-2B89-441B-881B-9B403C6DF286.jpeg
 

JesperO

Rolex
Dessa Àr verkligen sÄ snygga! Ser att kronorna skiljer dem Ät och att det Àr likadant nÀr man kollar pÄ chrono24 och överallt. Fanns det olika kronor pÄ dem? Och om inte, vilken Àr rÀtt?
Jag vet faktisk inte om det fanns flera kronor pÄ dem, kÀnns inte sÄ sannolikt men vet som sagt inte.
Jag Àr heller sÀker pÄ om min krona Àr original - skulle jag sÀtta min pengar blir det pÄ @kuma-kun 's klocka som original. Köpte min frÄn US&A och vad som hÀnt pÄ den vÀgen vet jag inte.
 

kuma-kun

Audemars
Jag vet faktisk inte om det fanns flera kronor pÄ dem, kÀnns inte sÄ sannolikt men vet som sagt inte.
Jag Àr heller sÀker pÄ om min krona Àr original - skulle jag sÀtta min pengar blir det pÄ @kuma-kun 's klocka som original. Köpte min frÄn US&A och vad som hÀnt pÄ den vÀgen vet jag inte.

Min krona Àr fel och jag har inte haft ork att byta ut den Àn men det stÄr pÄ att göra listan.
Jespers ser ut som den ska göra.
 

uwabaki

Omega
Jag vet faktisk inte om det fanns flera kronor pÄ dem, kÀnns inte sÄ sannolikt men vet som sagt inte.
Jag Àr heller sÀker pÄ om min krona Àr original - skulle jag sÀtta min pengar blir det pÄ @kuma-kun 's klocka som original. Köpte min frÄn US&A och vad som hÀnt pÄ den vÀgen vet jag inte.
NÀ, att de har flera olika kÀnns inte logiskt heller. Du har ett fint exemplar du!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Seriös frÄga nu. GÄr det pÄ nÄgot vis att kontakta GS och fÄ dom inse att efterfrÄgan pÄ 39-41 mm dykare frÄn GS Àr enorm?
Hela, eller mÄnga pÄ KS vill Ätminstone ha mindre dykare. Vem vet, kanske bara Àr vi som vill ha mindre dykare. Men maila Optura Nordic och framför detta, skadar ju Ätminstone inte. Skriv Àven att vi önskar tunnare klockor, framförallt GMT. BÀttre lÄs ocksÄ.
 

kuma-kun

Audemars
Lite anonym GS idag och mest för jag kÀnde mig sÄ lat och inte ville stÀlla dag och datum.

054C7C98-4A1C-45C4-8863-CCCE57C0CBA6.jpeg


Men baksidan Àr annorlunda och det Àr en förtjÀnstklocka frÄn Toshiba.

FD974295-49CE-4814-AA41-60442C9C4E1F.jpeg


Seiko gjorde speciella boettlock för Toshiba och placerade sin mÀrkning, serienummer och boettnummer, pÄ insidan istÀllet.

505122A1-C0F7-4E29-80AA-96CA1204BB1A.jpeg


Jag gillar sÄna hÀr udda varianter.
 
Har försökt lÀsa mig igenom denna trÄd men mycket i lÀgg, nÄvÀl... Har idag en sarb033 som vardagsklocka men har blivit sugen pÄ en GS. Hur Àr deras kvartsverk? Riktigt sugen pÄ en sbgx261 dÄ den Àr lite nÀttare, frÄgan Àr bara om man gör bort sig dÄ jag verkligen gillar min sarb.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har försökt lÀsa mig igenom denna trÄd men mycket i lÀgg, nÄvÀl... Har idag en sarb033 som vardagsklocka men har blivit sugen pÄ en GS. Hur Àr deras kvartsverk? Riktigt sugen pÄ en sbgx261 dÄ den Àr lite nÀttare, frÄgan Àr bara om man gör bort sig dÄ jag verkligen gillar min sarb.
Kort svar: HELT FANTASTISKA!!!
Diffar 10 sek per Ă„r. Du byter verkligen upp dig frĂ„n din sarb nĂ€r det kommer till finnish och kvalitet🙂
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Har försökt lÀsa mig igenom denna trÄd men mycket i lÀgg, nÄvÀl... Har idag en sarb033 som vardagsklocka men har blivit sugen pÄ en GS. Hur Àr deras kvartsverk? Riktigt sugen pÄ en sbgx261 dÄ den Àr lite nÀttare, frÄgan Àr bara om man gör bort sig dÄ jag verkligen gillar min sarb.
OcksĂ„ sugen pĂ„ att testa en 9f’are. Ligger en vit till salu just nu som jag funderar pĂ„ att hugga- men Ă€r nog egentligen mer sugen pĂ„ den svarta eller den champagne-fĂ€rgade. Kan inte riktigt bestĂ€mma mig!

InstÀmmer oavsett med ovan om att du ska köra- det Àr stor kvalitetsskillnad frÄn sarb033! KlÀmde pÄ en IRL för inte sÄ lÀnge sedan och den hade wow-faktor.

Se denna jÀmförelsevideo ocksÄ:
 

Mangeklock

Breitling
OcksĂ„ sugen pĂ„ att testa en 9f’are. Ligger en vit till salu just nu som jag funderar pĂ„ att hugga- men Ă€r nog egentligen mer sugen pĂ„ den svarta eller den champagne-fĂ€rgade. Kan inte riktigt bestĂ€mma mig!

InstÀmmer oavsett med ovan om att du ska köra- det Àr stor kvalitetsskillnad frÄn sarb033! KlÀmde pÄ en IRL för inte sÄ lÀnge sedan och den hade wow-faktor.

Se denna jÀmförelsevideo ocksÄ:
Bra video nĂ€r man försöker förstĂ„ sig pĂ„ skillnaderna och kanske hjĂ€lpa motivationen en aning. 🙂
 
Ja det mÄste nog bli en gs quartz dÄ, Àr det nÄgon man ska "akta' sig för eller nÄgot av modellerna med sÀmre quartzvverk av 9F:arna?
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Ja det mÄste nog bli en gs quartz dÄ, Àr det nÄgon man ska "akta' sig för eller nÄgot av modellerna med sÀmre quartzvverk av 9F:arna?
Inte vad jag vet- 9F Àr sjÀlva verket, men det finns sÀkert flera varianter av det, sÄ hÀr fÄr nÄgon annan fylla pÄ.

50 Ärs serviceintervall har jag för mig att de skryter med iallafall- sÄ jag tror att verket kommer att vara ditt sista problem. :)

SBGX261 Àr den med svart tavla, SBGX263 med champagne och SBGX259 med vit tavla. Finns Àven SBGX061 etc- som Àr tidigare variant av samma klocka fast med gamla seiko-gs-brandingen.
1653168821773.jpeg
 
Inte vad jag vet- 9F Àr sjÀlva verket, men det finns sÀkert flera varianter av det, sÄ hÀr fÄr nÄgon annan fylla pÄ.

50 Ärs serviceintervall har jag för mig att de skryter med iallafall- sÄ jag tror att verket kommer att vara ditt sista problem. :)

SBGX261 Àr den med svart tavla, SBGX263 med champagne och SBGX259 med vit tavla. Finns Àven SBGX061 etc- som Àr tidigare variant av samma klocka fast med gamla seiko-gs-brandingen.
1653168821773.jpeg
Tack för klargörande, bet att det finns lite varianter av verket dÀr man kan enklare korrigera ev tidsavvikelser osv. Gissar att det Àr likt ruckning pÄ en automat. Men som sagt, min sarb Àr den i sÀrklass enklaste automat jag har. Men Àven den som kÀnna mest robust och som fÄr mest handledstid av nÄgon anledning. Skulle vilja byta upp den mot nÄgot med mer finish om det Àr möjligt, men dÄ fÄr det bli en quartz dÄ en automat kostar pÄ tok för mkt.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Tack för klargörande, bet att det finns lite varianter av verket dÀr man kan enklare korrigera ev tidsavvikelser osv. Gissar att det Àr likt ruckning pÄ en automat. Men som sagt, min sarb Àr den i sÀrklass enklaste automat jag har. Men Àven den som kÀnna mest robust och som fÄr mest handledstid av nÄgon anledning. Skulle vilja byta upp den mot nÄgot med mer finish om det Àr möjligt, men dÄ fÄr det bli en quartz dÄ en automat kostar pÄ tok för mkt.
Ös pĂ„!
 
Topp