Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăntligen en quartz med en rolig tavla! Oj oj vad jag blev sugen pĂ„ den dĂ€r. NĂ„gon aning om pris?Ny release, limiterad till 2000 ex och HAQ pĂ„ +-5sek/Ă„r.
40mm bred och 10,7mm tjock. Villhöver. SBGP017
Ingen aning om pris, vĂ„gar inte ens chansaĂntligen en quartz med en rolig tavla! Oj oj vad jag blev sugen pĂ„ den dĂ€r. NĂ„gon aning om pris?
Edit: Dessutom med see-through caseback, det hÀr kan bli en riktigt fulltrÀff
404 Page Not Found | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Hur lÀnge har du samlat pÄ GS?Dagens.
Wow! Sugen. Undrar vad den kommer att kostaNy release, limiterad till 2000 ex och HAQ pÄ +-5sek/Är.
40mm bred och 10,7mm tjock. Villhöver. SBGP017
Har fÄtt prisinfo, 40.950kr kommer den att kosta i Sverige.Wow! Sugen. Undrar vad den kommer att kosta
Hur lÀnge har du samlat pÄ GS?
Oj, mindre Àn jag trodde! Var fick du den infon ifrÄn?Har fÄtt prisinfo, 40.950kr kommer den att kosta i Sverige.
Mindre del? Tycker jag ser en ny GS varje dag du postarJag började intresserat mig för klockor för drygt 12 Är, sen och det sket sig rÀtt snabbt.
Samlar mestadels pÄ japanska klockor och Àldre GS stÄr nog för en mindre del av mina klockor men jag gillar dom och anvÀnder ofta.
Mindre del? Tycker jag ser en ny GS varje dag du postar
Mindre del? Tycker jag ser en ny GS varje dag du postar
100 GS av totalt 800 klockor Àr vÀl en liten del?RÀtt enkelt egentligen.
Om man Àr hamstrare och inte har förstÄtt det hÀr med att flippa blir det en del klockor med Ären.
Jag hade valt SBGP017 alla dagar av de tvĂ„. 10atm rĂ€cker gott i vardagen. 19mm suger men jag hade nog bara kört den pĂ„ lĂ€nk Ă€ven om den hade 20mm. Och priset, ja det fĂ„r man avgöra sjĂ€lv om det Ă€r vĂ€rt eller ejSitter och funderar pĂ„ nya quartzaren, Ă€r oerhört sugen pĂ„ den. Men om den ska in sĂ„ mĂ„ste nog nuvarande GS lĂ€mnaâŠ
SÄ har gjort en liten jÀmförelse mellan dem.
Grand Seiko SBGP015 vs SBGP017
SBGP015:
+Fantastiskt boettform
+Keramisk bezel
+20ATM
+20mm band
-TrÄkigare urtavla
-Ingen stjÀrna
-Tjockare med sina 12,4mm
SBGP017:
+Magisk urtavla
+Exhibitions caseback
+StjÀrna
+Tunnare med sina 10,7mm
-âBaraâ 10ATM
-19mm band
-Dyrare (jÀmfört med begagnad SBGP015)
Vad tycker ni? VÀrt att lÀgga ca 10k extra pÄ SBGP017 jÀmfört med SBGP15?
Och slutligen bilder pÄ de tvÄ, SBGP015 först och sedan SBGP017.
Det Àr sÄ jag kÀnner ocksÄ, fasen⊠Försöker nog övertala mig sjÀlv att min SBGP015 Àr tillrÀcklig, men SBGP017 Àr en fulltrÀff i nÀstan alla aspekter för min del!Jag hade valt SBGP017 alla dagar av de tvÄ. 10atm rÀcker gott i vardagen. 19mm suger men jag hade nog bara kört den pÄ lÀnk Àven om den hade 20mm. Och priset, ja det fÄr man avgöra sjÀlv om det Àr vÀrt eller ej
LÄter nÀstan som att du redan har bestÀmt dig Kör pÄ!Det Àr sÄ jag kÀnner ocksÄ, fasen⊠Försöker nog övertala mig sjÀlv att min SBGP015 Àr tillrÀcklig, men SBGP017 Àr en fulltrÀff i nÀstan alla aspekter för min del!
Jag lĂ€gger min röst för SBGP017!Sitter och funderar pĂ„ nya quartzaren, Ă€r oerhört sugen pĂ„ den. Men om den ska in sĂ„ mĂ„ste nog nuvarande GS lĂ€mnaâŠ
SÄ har gjort en liten jÀmförelse mellan dem.
Grand Seiko SBGP015 vs SBGP017
SBGP015:
+Fantastiskt boettform
+Keramisk bezel
+20ATM
+20mm band
-TrÄkigare urtavla
-Ingen stjÀrna
-Tjockare med sina 12,4mm
SBGP017:
+Magisk urtavla
+Exhibitions caseback
+StjÀrna
+Tunnare med sina 10,7mm
-âBaraâ 10ATM
-19mm band
-Dyrare (jÀmfört med begagnad SBGP015)
Vad tycker ni? VÀrt att lÀgga ca 10k extra pÄ SBGP017 jÀmfört med SBGP15?
Och slutligen bilder pÄ de tvÄ, SBGP015 först och sedan SBGP017.
Vintage GS
Snygg patina! Just de hÀr 5645/6-7010 med vit tavla har en tendens att förÀndras mot det varma med Ären, men det Àr sÀllan man ser en sÄ tydligt gulnad variant. Den blÄtavlade blir ibland helt svart istÀllet.
Tack sÄ mycket! Ja, patinan var sÄ jÀmn och fin att jag blev riktigt kÀr nÀr jag sÄg denSnygg patina! Just de hÀr 5645/6-7010 med vit tavla har en tendens att förÀndras mot det varma med Ären, men det Àr sÀllan man ser en sÄ tydligt gulnad variant. Den blÄtavlade blir ibland helt svart istÀllet.
Ăven ett VĂ€ldans Fint Armbandsur.PĂ„ ren svenska, VĂ€ldans Fredags AtmosfĂ€r.
Vilket Är slÀpptes den klockan? HÄller den fortfarande tiden som en VFA ska göra? Riktigt fin klocka!PÄ ren svenska, VÀldans Fredags AtmosfÀr.
Vilket Är slÀpptes den klockan? HÄller den fortfarande tiden som en VFA ska göra? Riktigt fin klocka!