Takker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Takker.
Aha intressant! Antagligen ger det dubbel nytta. Bra och sÀllsynt funktion iaf. Dock sannolikt inget man behöver röra dom nÀrmsta 30 Ären . Har haft fyra 9f nu varav alla hÄllit sig inom 4spd. Min senaste sbgx343 har jag haft i typ tre mÄnader eller nÄt och det gÄr fortfarande inte att avgöra Ät vilket hÄll den kommer att dra sig...
JÀklar vad bra alltsÄ.Dagens.
Den andra bilden blev nog trevligare sÄ vi tar den med.
JÀklar vad bra alltsÄ.
Du brukar ha skapa klockor men denna var nÄgot extra i mina ögon.
Ja, det Àr ju sÄ. Dock verkar det lite varierande. Jag har tex en gammal Certina DS frÄn 90talet som fortfarande gÄr riktigt bra. Kanske har den dragit sig Ät rÀtt hÄll. Oavsett sÄ Àr det vÀl hÀr 9fs fartreglering Àr som bÀst tÀnker jag. Dina borde ju gÄ att justera?Jag har haft nÄgra 10 Är gamla 9F och dom har varit utanför 10 s.p.y.
Kvarts Ă„ldras.
FrĂ€nt! Helt i enlighet med Yonssons inlĂ€gg tidigare! Fast den sista meningen kan kan nog inte tro pĂ„âAlthough the 9F calibre has astonishing precision, the possibility of environmental conditions causing it to speed up or slow down cannot be ruled out completely so this regulating mechanism was created as an additional way of guaranteeing the highest possible level of accuracy. Remarkably, in the 25 years since the release of the first Grand Seiko 9F watch, there has never been a report of inaccuracy significant enough to require the use of this regulation switch.â
Mer hÀr: https://www.grand-seiko.com/au-en/special/9f9s9stories/vol7/1
Ja, det Àr ju sÄ. Dock verkar det lite varierande. Jag har tex en gammal Certina DS frÄn 90talet som fortfarande gÄr riktigt bra. Kanske har den dragit sig Ät rÀtt hÄll. Oavsett sÄ Àr det vÀl hÀr 9fs fartreglering Àr som bÀst tÀnker jag. Dina borde ju gÄ att justera?
Blev det nÄt andra test? Jag Àr mycket nyfiken!Det varierar mycket pÄ kvartsare med nÄgra Är pÄ nacken och gÄr dom bara nÄgra sekunder fel per mÄnad tÀnker inte jag röra dom.
Gjorde ett litet lekfullt test för drygt 10 Är sen och stoppade ett gÀng klockor i ett temperaturreglerat skÄp.
Blev det nÄt andra test? Jag Àr mycket nyfiken!
VÀrdelös butik, kass service och rent ut sagt otrevliga. Men kul med GS.Var precis inne pÄ Rydbergs Ur I VÀla, blir ny AD för GS snart! Enl. SÀljaren ska de fÄ in limiterade klockor, men det kanske alla ADs kan fÄ?
Varit dÀr nÄgra gÄnger och inte upplevt nÄgot problem dÄ, bara klÀmt pÄ lite klockor men aldrig köpt. SÄg att de torskat iwc varpÄ kommentaren om att de fÄr GS istÀllet med fullt sortimentVÀrdelös butik, kass service och rent ut sagt otrevliga. Men kul med GS.
Ja synnerligen annorlunda.Dagens annorlunda.
Ja synnerligen annorlunda.
Vill du berÀtta lite om den (eller lÀnka till lite info om den) vore det uppskattat.
Som nybliven Àgare av en första GS. En sbgx061 (köpte av annan medlem hÀr) sÄ Àr jag imponerad av kvaliten, det finns ingenting att anmÀrka pÄ.Tjenare, Àr helt ny i denna trÄden, har lite funderingar som jag kanske kan fÄ svar pÄ hÀr. GÄr i köptankar och har snöat in pÄ GS. Tycker GS ser vÀldigt rena och minimalistiska ut, och det gillar jag verkligen. Har aldrig sett/hÄllit i en GS,
men finish osv ser oklanderlig ut, Àr det sÄ?
Ska köpa en kvarts och Àr sugen pÄ en med 9F82 urverk, Àr det nÄgot att köra pÄ enligt er?
Tack pÄ förhand
Tveklöst. For egen del tycker jag quartz och springdrive Àr lite roligare Àn deras mekaniska. Inget fel pÄ dom heller kvalitén Àr ju superbra pÄ alla, men deras 9f och springdrive tycker jag Àr lite mer unika. LÀs pÄ om tillverkningen av 9f, det sÀger en hel del. Sbgx343 hÀlsar...Tjenare, Àr helt ny i denna trÄden, har lite funderingar som jag kanske kan fÄ svar pÄ hÀr. GÄr i köptankar och har snöat in pÄ GS. Tycker GS ser vÀldigt rena och minimalistiska ut, och det gillar jag verkligen. Har aldrig sett/hÄllit i en GS,
Ska köpa en kvarts och Àr sugen pÄ en med 9F82 urverk, Àr det nÄgot att köra pÄ enligt er?
Tack pÄ förhand
Tusen tack för svar.Min Àr frÄn 72 och boettnumret Àr 5646-5010.
Fanns bara i stÄl och med 4 olika tavlor, sprÀklig brun och blÄ med tryckta romerska siffror och blank blÄ och vit med stavindex.
Dom vita och sprÀkligt blÄ var 5645, endast datumvisning, och antagligen lite ovanligare eftersom folk gÀrna valde modellen med dag ochsÄ.
Jag har bara brun och blank blÄ.
Min blÄa.
Som nybliven Àgare av en första GS. En sbgx061 (köpte av annan medlem hÀr) sÄ Àr jag imponerad av kvaliten, det finns ingenting att anmÀrka pÄ.
Den har ett vÀldigt intressant sÀtt att bryta och leka med ljuset som blir mer framtrÀdande i och med just minimalismen.
Hittills gÄr klockan pÄ sekunden rÀtt men det vore vÀl konstigt annars iofs, fick den i fredags förra veckan.
Kör pÄ bara
Det lÄter kanon Tack för svarTveklöst. For egen del tycker jag quartz och springdrive Àr lite roligare Àn deras mekaniska. Inget fel pÄ dom heller kvalitén Àr ju superbra pÄ alla, men deras 9f och springdrive tycker jag Àr lite mer unika. LÀs pÄ om tillverkningen av 9f, det sÀger en hel del. Sbgx343 hÀlsar...
Ăr mkt nöjd med min quartzare (SBX263) Ăr vĂ€l en instegsmodell men visare, index och tavla pĂ„ denna Ă€r 10/10.Tjenare, Ă€r helt ny i denna trĂ„den, har lite funderingar som jag kanske kan fĂ„ svar pĂ„ hĂ€r. GĂ„r i köptankar och har snöat in pĂ„ GS. Tycker GS ser vĂ€ldigt rena och minimalistiska ut, och det gillar jag verkligen. Har aldrig sett/hĂ„llit i en GS,
Tack pÄ förhand
Ăverfet klockaĂntligen med i GS-klubben