• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

NĂ„gon som har en sbgm221 och skulle vilja dela med sig av lite intryck/erfarenheter?
Jag har en. Tycker att den Àr mycket lyckad. Det hÀnder en del i tavlan utan att det blir plottrigt. Originalbandet i brun krokodil var vÀldigt mjukt och behagligt frÄn början. Testat en del andra band men har snabbt bytt tillbaka till originalet varje gÄng. Bra viklÄs. En allsidig klocka som passar till det mesta. Kort sagt, jag Àr vÀldigt nöjd!
5B17457A-4919-414A-A22F-9BD5CA89E795.jpeg

Behöver förslag pÄ 38-40mm GS, helst Spring Drive men Àven Automatiskt eller Kvartsare gÄr bra. Helst modeller som gÄr att köpa nya idag.

Behöver förslag pÄ 38-40mm GS, helst Spring Drive men Àven Automatiskt eller Kvartsare gÄr bra. Helst modeller som gÄr att köpa nya idag.
SBGA415.
SBGA415G.png

Fler frÄn senaste 62GS.

Jag har en. Tycker att den Àr mycket lyckad. Det hÀnder en del i tavlan utan att det blir plottrigt. Originalbandet i brun krokodil var vÀldigt mjukt och behagligt frÄn början. Testat en del andra band men har snabbt bytt tillbaka till originalet varje gÄng. Bra viklÄs. En allsidig klocka som passar till det mesta. Kort sagt, jag Àr vÀldigt nöjd!
5B17457A-4919-414A-A22F-9BD5CA89E795.jpeg
Tack för svar! Tycker den Àr otroligt fin. Ska nog slÄ till!

r förslag pÄ 38-40mm GS, helst Spring Drive men Àven Automatiskt eller Kvartsare gÄr bra. Helst modeller som gÄr att köpa nya idag.

Spring drive under 40 mm Àr nog bara sbga283 och relaterade varianter (083, 085, 283, 285) pÄ sina 39 mm eller vad det nu Àr i verkligheten. Resten av katalogen verkar vÀl vara 40 mm.

Jag hade gÀrna sett en mindre och tunnare spring drive till överkomligt pris men det Àr vÀl inte vad "marknaden" vill ha.

IMG_20220222_200740.jpg

SÄ fin den blev med nytt glas, utsökta vidare, vinklade index. Bra bild dÀr ljuset spelar, och tavlans subtila borstning kommer fram. Hur bÀr den, ungefÀr som en 56a?

Diashock pÄ tavlan Àr nÄgot jag har pÄ inköpslistan.

Du har rÀtt 62orna har trevliga tavlor, dom kilformade indexen speglar ljuset fint och passar bra ihop med visarna, tavlans lyster Àr perfekt med pajformskant.
StorleksmÀssigt sÄ kÀnns den nÄgot nÀttare Àn 564x 7010 beroende pÄ bandhornens utformning fast den Àr minst lika tjock.

Dödlig klocka 😍
Hade slagit till pĂ„ den och dom gröna varianterna men kĂ€nns för smĂ„ för min 19cm handled đŸ«€
Tittade pÄ den gröna men den Àr vÀldigt mörk, ser nÀstan svart ut Àven i dagsljus.
Tror inte att storleken Ă€r nĂ„got problem. Mina handleder Ă€r visserligen inte sĂ„ grova, 16,5-17, men ganska ”platta”. VĂ„ga prova!

Tittade pÄ den gröna men den Àr vÀldigt mörk, ser nÀstan svart ut Àven i dagsljus.
Tror inte att storleken Ă€r nĂ„got problem. Mina handleder Ă€r visserligen inte sĂ„ grova, 16,5-17, men ganska ”platta”. VĂ„ga prova!
Jag syftade pÄ dessa gröna, SBGW273, SBGW275 och SBGW277.
Ska testa dom nĂ€r jag fĂ„r chansen 😊

Jag syftade pÄ dessa gröna, SBGW273, SBGW275 och SBGW277.
Ska testa dom nĂ€r jag fĂ„r chansen 😊
Aha, trodde att du syftade pĂ„ SBGW285 som Ă€r det gröna ”syskonet”.
De tre du menar Àr vÀl ocksÄ 37,3 mm men enbart för den amerikanska marknaden?

Aha, trodde att du syftade pĂ„ SBGW285 som Ă€r det gröna ”syskonet”.
De tre du menar Àr vÀl ocksÄ 37,3 mm men enbart för den amerikanska marknaden?
Ja, dom Àr 37,3 mm. Vet dock inte om dom Àr US only. Det kanske dom Àr. Min SBGA413 Àr US only men finns ÀndÄ pÄ KM i Sthlm. Man kan ha tur ÀndÄ :)

Ja, dom Àr 37,3 mm. Vet dock inte om dom Àr US only. Det kanske dom Àr. Min SBGA413 Àr US only men finns ÀndÄ pÄ KM i Sthlm. Man kan ha tur ÀndÄ :)
SBGA413 , tillsammans med SBGA415, SBGH271 och SBGH273, i ”The Four Seasons Collection”, var exklusivt för Amerikanska marknaden frĂ„n lanseringen 2019 fram till början 2022 dĂ„ Grand Seiko valde att göra samlingen tillgĂ€nglig globalt. Ingen av modellerna Ă€r begrĂ€nsad upplaga. SBGW273, 275 och 277 Ă€r dĂ€remot del i en begrĂ€nsad serie pĂ„ 140 klockor styck som lanserad exklusivt i USA den 24e Augusti 2021, och sĂ„lde slut pĂ„ nĂ„gra minuter. SBGW275 var t.o.m exklusiv för Grand Seikos nylanserade onlinebutik. Jag var nĂ€ra att slĂ„ till pĂ„ en men tvekde för lĂ€nge :)

SBGA413 , tillsammans med SBGA415, SBGH271 och SBGH273, i ”The Four Seasons Collection”, var exklusivt för Amerikanska marknaden frĂ„n lanseringen 2019 fram till början 2022 dĂ„ Grand Seiko valde att göra samlingen tillgĂ€nglig globalt. Ingen av modellerna Ă€r begrĂ€nsad upplaga. SBGW273, 275 och 277 Ă€r dĂ€remot del i en begrĂ€nsad serie pĂ„ 140 klockor styck som lanserad exklusivt i USA den 24e Augusti 2021, och sĂ„lde slut pĂ„ nĂ„gra minuter. SBGW275 var t.o.m exklusiv för Grand Seikos nylanserade onlinebutik. Jag var nĂ€ra att slĂ„ till pĂ„ en men tvekde för lĂ€nge :)
Jaha okej 🙂 man lĂ€r sig nĂ„got nytt varje dag. Dock inte kul att lĂ€sa som Ă€gare av en SBGA413 đŸ«€

Tillbaka
Topp