• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Är mkt nöjd med min quartzare đŸ‘ŒđŸŒĂ„r vĂ€l en instegsmodell men visare, index och tavla pĂ„ denna Ă€r 10/10.
10F8D34B-2617-40B4-AFD0-2B177B17AB07.jpeg

10F8D34B-2617-40B4-AFD0-2B177B17AB07.jpeg

Edit: min har en avvikelse pÄ 0,0 s/dygn, det sitter inte fel det heller.
Det lĂ„ter ju perfekt, det Ă€r nĂ„got liknande jag Ă€r ute efter😊 vilken storlek Ă€r det pĂ„ denna?

Det lĂ„ter ju perfekt, det Ă€r nĂ„got liknande jag Ă€r ute efter😊 vilken storlek Ă€r det pĂ„ denna?
Helt skamlöst kan jag "tipsa" om min annons pÄ exakt denna modell! Ligger uppe hÀr pÄ forumet, bara att skicka PM om du har nÄgra frÄgor kring klockan :)

nĂ„n som har en sbga465 och vill dela bilder/Ă„sikter? jag testade snowflake 211 men visste inte att den var i titan och gillade inte hur lĂ€tt den var samt hur den satt. Ser att 465 Ă€r i stĂ„l och 40mm. ser ocksĂ„ att bĂ„da har samma verk 9r65 och magisk tavla. Är det bara en billigare och skönare snowflake kanske helt enkelt? ska försöka hitta en butik som har den sĂ„ att man kan testa den pĂ„ handen.

nĂ„n som har en sbga465 och vill dela bilder/Ă„sikter? jag testade snowflake 211 men visste inte att den var i titan och gillade inte hur lĂ€tt den var samt hur den satt. Ser att 465 Ă€r i stĂ„l och 40mm. ser ocksĂ„ att bĂ„da har samma verk 9r65 och magisk tavla. Är det bara en billigare och skönare snowflake kanske helt enkelt? ska försöka hitta en butik som har den sĂ„ att man kan testa den pĂ„ handen.
Jag Ă€ger Snowflake sen flera Ă„r tillbaka och testade SBGA465 hĂ€romveckan hos Klockmaster Globen. Den Ă€r ju nĂ„got enklare Ă€n Snowflake i utförande, jag tĂ€nker dĂ„ pĂ„ lĂ€nken och att den saknar baklock i glas. Urtavlan Ă€r inte heller samma som Snowflake men bĂ„da Ă€r snygga. Den bĂ€rs dock klart mindre Ă€n Snowflake pga att den Ă€r ca 3mm kortare lug to lug, vilket Ă€r trevligt. Prisdiffen Ă€r ocksĂ„ rĂ€tt rejĂ€l. Allt som allt sĂ„ skulle jag absolut rekommendera SBGA465 till nĂ„gon som övervĂ€gt Snowflake men tycker den bĂ€r stort och vĂ€ger för lite. Åk och klĂ€m!

Glad idag, lÀnk till 614X-8000 vÀxer verkligen inte pÄ trÀden.

8EC38AFE-3EB7-40CB-BFDC-9D047938CD02.jpeg

Fast det Àr nog bara jag och Senpai som kan bli lÀtt upphetsade av ovanliga GS lÀnkar.
Vilken klocka har du planerat att sÀtta lÀnken pÄ?

Edit: sökte upp ref nr och kollade klocka. Kommer bli snyggt 🙂

Senast Àndrad:
Glad idag, lÀnk till 614X-8000 vÀxer verkligen inte pÄ trÀden.

8EC38AFE-3EB7-40CB-BFDC-9D047938CD02.jpeg

Fast det Àr nog bara jag och Senpai som kan bli lÀtt upphetsade av ovanliga GS lÀnkar.

VÀldigt kul, grattis! Det Àr nog mÄnga som uppskattar dina bidrag hÀr i trÄden, men man kan inte förvÀnta sig att sÀllsynta gamla lÀnkar ska exaltera massorna. Den ser alldeles lagom rasslig ut och lite sportig.

En sĂ„n lĂ€nk grĂ€vdes sannolikt ner i en tidskapsel under expo ’70 (inventariet beskriver inte exakt referens).

Jag undrar om Seiko har nÄgra GS-lÀnkar alls i arkiven att inspireras av, de nya Àr jag inte imponerad av, kÀnns ofta generiska och avsmalnar inte nog mot lÄs för att uppnÄ rÀtt balans och kÀnsla.

Senast Àndrad:
Mycket fin. Vad Àr det för typ av mönster och struktur? Liknar tavlan pÄ SACM171 som, vad jag förstÄr, ska ha funnits hos GS förr. Kanske denna dÄ?
Tack! Har sett att den kallas 'sandstone dial' nÄgonstans, tycker sjÀlv att strukturen pÄminner om sandpapper. KÀnner inte till den klockan du refererar till men det Àr mycket möjligt. Har Àven sett liknande pÄ en modell i Presage-serien: srpd97j1. Se bild.

Bilagor

• IMG_0014-scaled.jpg
    IMG_0014-scaled.jpg
    301.2 KB · Visningar: 14
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp